Ammetid

peppagris

Betatt av forumet
Hvor lang tid bruker dere på å amme? Her er gutten 5 uker gammel og bruker evigheter så jeg pumper utenom. Han er altså prematur og var bare 2030 gr ved fødsel. Var 2,8 kg i går så håper at når han kommer mer opp i vekt at det går raskere. For nå kan det ta en time pluss pumpe melk på flaske. Så då lurer jeg på hvordan ammingen går hos dere ?

Har aldri tatt tiden, men fra 19-22 ammer jeg mer eller mindre konstant;)
Så sover hun kjempe lenge.

Jeg setter av god tid når vi ammer, går sikkert en time.... Koser meg i denne tiden !

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

De 3 siste dagene tror jeg vi har brukt rundt fra en halvtime og opp til halvannen time hver gang jeg.
Han vil kun sove kloss inntil meg også og hvis jeg forsøker å flytte han fordi jeg blir klam så gråter han etter puppen - igjen. Så da må jeg legge han til på nytt da. Av og til spiser han mye mer med en gang, andre ganger drikker han bare litt før han sovner igjen...

Mine gutter er også premature,de blir 4 uker nå på onsdag-termin hadde vært på fredg som kommer..! Vi har slitt en del med ammingen,men det begynner å løsne litt. Vi slet med at de ikke fikk tak og ikke orker å suge da. Nå begynner de å få det til,men ja-det tar evig lang tid!! På ammepoliklinikken (på Haukeland) sa barnepleieren til meg at det pleier å "løsne" litt når de når opprinnelig termindato-så det er det håpet jeg klamrer meg til nå! Ellers så fikk vi tips om at det holdt kanskje med 15-20 min på hver pupp nå i begynnelsen,så vil det nok bli bedre etterhvert. Vi gir mme til hvert måltid,og jeg pumper meg. Og så får de suge så mye de vil til måltid og utenom :) Om jeg gjør andre ting? Ikke i det hele tatt... Blir litt gal i hodet av at dag og natt handler om melk,pupp og pumping og mme,men er litt sta jeg da og har bestemt meg for å klare det!! Målet er å amme fullt-hvertfall dagtid! Guttene bikket så vidt 3 kg forrige uke-kanskje det er en magisk grense??

To skjønne gutter 26.06 <3 <3

Mine gutter er også premature,de blir 4 uker nå på onsdag-termin hadde vært på fredg som kommer..! Vi har slitt en del med ammingen,men det begynner å løsne litt. Vi slet med at de ikke fikk tak og ikke orker å suge da. Nå begynner de å få det til,men ja-det tar evig lang tid!! På ammepoliklinikken (på Haukeland) sa barnepleieren til meg at det pleier å "løsne" litt når de når opprinnelig termindato-så det er det håpet jeg klamrer meg til nå! Ellers så fikk vi tips om at det holdt kanskje med 15-20 min på hver pupp nå i begynnelsen,så vil det nok bli bedre etterhvert. Vi gir mme til hvert måltid,og jeg pumper meg. Og så får de suge så mye de vil til måltid og utenom :) Om jeg gjør andre ting? Ikke i det hele tatt... Blir litt gal i hodet av at dag og natt handler om melk,pupp og pumping og mme,men er litt sta jeg da og har bestemt meg for å klare det!! Målet er å amme fullt-hvertfall dagtid! Guttene bikket så vidt 3 kg forrige uke-kanskje det er en magisk grense??

jeg har det ganske likt som deg, men ammer du om natten også ? Her er vi kommet til termin dato og straks 3 kg. Føler det går bedre og bedre. Men noen dager er han flinkere til å suge enn andre, har du d slikt også? Jeg er også fra Bergen og lå på barsel 1 og der var det en som hadde tvilling gutten, lurer på om det var deg? Hun hadde en liten jente utenom

Høres ganske likt ut ja,varierer ikke bare fra dag til dag,men fra måltid til måltid faktisk! Men ja,det blir nok bedre. Når jeg tenker på utgangspunktet så har det jo vært en enorm fremgang-viktig å huske på hvor vi begynte og hvor langt vi har kommet i forhold til det :) og ikke sammenligne oss ammingen og babyene som er fullbårne,selv om det er vanskelig å la være å sammenligne!! Var på barsel 1 jeg ja,men etter deg tror jeg-fikk guttene mine 26.juni :) Var nok lollo83 som har vært der med deg da :) Hvor lenge lå du der før du fikk dra hjem/reiste hjem?

Høres ganske likt ut ja,varierer ikke bare fra dag til dag,men fra måltid til måltid faktisk! Men ja,det blir nok bedre. Når jeg tenker på utgangspunktet så har det jo vært en enorm fremgang-viktig å huske på hvor vi begynte og hvor langt vi har kommet i forhold til det :) og ikke sammenligne oss ammingen og babyene som er fullbårne,selv om det er vanskelig å la være å sammenligne!! Var på barsel 1 jeg ja,men etter deg tror jeg-fikk guttene mine 26.juni :) Var nok lollo83 som har vært der med deg da :) Hvor lenge lå du der før du fikk dra hjem/reiste hjem?

Ja det er viktig å ikke sammenligne med andre og som du sier så er framgangen enorm stor fra utgangspunktet som virket helt håpløst :p jeg merker at visst han har sovet godt drikker han bedre enn om han har bare hatt en liten lur. Jeg lå på barsel 1 i 5 dager og 1 dag på obs posten. Jeg syndes det var sikkelig kjipt å være der på slutten og var så glad for å komme hjem :) men ammet du om natten også? Jeg syndes det blir så mye styr så jeg gir ett måltid bare med flaske

Varierer en del her. Noen ganger fornøyd etter 10 min, andre ganger opp mot 45 min. På barsel stod det i "instruksen" om 3-timersstell (dere har sikkert også hatt det pga prematur og liten?) at et stell (amming,raping,bleie) ikke burde ta mer enn 1 time som en veiledning. Vår gutt veide 2,6 ved fødsel 36+1, og han trengte mer tid på måltidene de første ukene enn nå (veier 4,8 kg allerede, 6,5 uke).

Her bruker vi ca en halvtime på en amming. Hun slipper ikke puppen selv da, men da har hun sovet en god stund og mer kost seg enn spist. De siste dagene virker det som om hun suger mer effektivt enn tidligere, så hun gjør seg fortere ferdig med spisingen (men hun vil fremdeles kose litt på puppen en stund etter).

Var på obs posten to dager,hadde sf. Og vi var vel på barsel 1 i 6 dager tror jeg,da var jeg klar for å dra hjem-selv om det var litt skummelt også. Følte på en måte jeg "burde" dra hjem da-litt sånn at de trengte sengen til nye folk som kom-litt av et samlebånd der oppe nå om sommeren... Ammer ikke om natten nå enda,vi har vært på 3-timers matingen som En-skatt beskriver,først nå vi har fått klarsignal til å la de sove så lenge de vil om natten. Så kanskje det går med amming om natten og etterhvert når det har gått seg til og det ikke blir mer enn en mating? Satser på det :) "Problemet" mitt er jo at de våkner noenlunde samtidig,så i tillegg til at jeg sliter litt med selve ammingen,så klarer jeg hvertfall ikke å amme begge på en gang enda.. Men det og har jeg et håp om å klare :)

Hun har snudd litt i matveien nå.. Spiser av begge til et måltid nå..

Eh.. Er visst i ammetåka!! Skulle skrive at det går ca en time til mating pr. måltid..

Her brukes vel det ca 10 min på amming. Spiser godt på de minuttene da frøkna har lagt på seg 300gr på en uke ;)

Back
Topp