Ammetid og jobb?

Ju9ta

Forumet er livet
Noen som har litt peiling??
Ammer lillesnuppa enda, og har tenkt å fortsette litt til..
Sambo skal ha pappaperm i 5 uker i mars, og jeg skal jobbe..
Men hva med amminga da?
Vet jeg har rett til 2 timer fri for å amme når barnet er under 1 år..
Men vil jeg få de betalt eller taper jeg de?? [&o]
D vil jo si 10 timer pr uke d..[&:]

Ingen??

Det lurer jeg på å.. Har ikke lyst til å slutte å amme når jenta bare er 7mnd

Det varierer fra jobb til jobb.

Man har vel egentlig bare krav på 1 time, men mange gir 2 timer.

Jeg fikk to timer og betalt.

Lurer på om det har litt å si hvor du jobber, sjekk tariffavtalen
Jeg jobber i en pbl-A barnehage, og der har vi rett på 2 timer lønnet ammefri hver dag, etter barnet er 9 mnd kan arbeidsgiver kreve legeerklæring på at en fortsatt ammer (eller kanskje man uansett må vise det?? Husker ikke..)

Du må sjekke tariffavtalen din. Jobber du i det offentlige mener jeg du får 2 timer og betalt. Jobber du i det private tror jeg det bare er 1 time du har krav på og da er det opp til arbeidsgiver/tariffavtale om du får betalt..

Men jeg som jobber i matbutikk da? Får jeg lov til å dra hjem og amme? Det tar ti minutter å kjøre hver vei.
Kan sjefen min nekte meg det?

ORIGINAL: BølleBella

Men jeg som jobber i matbutikk da? Får jeg lov til å dra hjem og amme? Det tar ti minutter å kjøre hver vei.

Nei, det tror jeg ikke, men du må rekne med at kjøretiden er innreknet i de 2 (1) timene. Mange velger å få barnet brakt til seg for amming, vet jeg, det gjorde en på jobb iallfall.. Faren kom med henne 1 gang om dagen, og så gikk hun hjem en time tidligere.

ORIGINAL: Litolus

ORIGINAL: BølleBella

Nei, det tror jeg ikke, men du må rekne med at kjøretiden er innreknet i de 2 (1) timene. Mange velger å få barnet brakt til seg for amming, vet jeg, det gjorde en på jobb iallfall.. Faren kom med henne 1 gang om dagen, og så gikk hun hjem en time tidligere.

Okei, så han kan ikke si at det må jeg gjøre i lunsjen min?

Og jeg hadde regna med kjøretiden i den timen [:D]

Back
Topp