Ammete

Gledeståre

Gift med forumet
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
Hei alle ammetedrikkere :happy:. Tenkte skrive et tips her.

Boots solgte meg 75 g ammete med anis-, fennikel- og karvefrø. Dette kostet pinadø ( unnskyld språket) 125 kr!!!! Snakk om blodsuging!
Student som jeg er gikk jeg på thai/vietnam butikken her og kjøpte frøene , 100 g per pose og 15 kr stykket.

Det gir meg nesten 3 blandinger i det blandingsforholdet som er oppgitt. 2 fullgode da og en sånn ca.

Dvs 15 kr per teboks i stedet for 125.

Så gjør det damer! Lag den selv! Kjempeenkelt!

Hei alle ammetedrikkere :happy:. Tenkte skrive et tips her.

Boots solgte meg 75 g ammete med anis-, fennikel- og karvefrø. Dette kostet pinadø ( unnskyld språket) 125 kr!!!! Snakk om blodsuging!
Student som jeg er gikk jeg på thai/vietnam butikken her og kjøpte frøene , 100 g per pose og 15 kr stykket.

Det gir meg nesten 3 blandinger i det blandingsforholdet som er oppgitt. 2 fullgode da og en sånn ca.

Dvs 15 kr per teboks i stedet for 125.

Så gjør det damer! Lag den selv! Kjempeenkelt!
Genialt!! Har jeg ikke tenkt på!

Forresten har de brukt like mengder av de tre frøene så jeg nå og ene posen var visst 50 g, mens de andre var 100 g, men uansett da, myyye billigere :happy:

Forresten har de brukt like mengder av de tre frøene så jeg nå og ene posen var visst 50 g, mens de andre var 100 g, men uansett da, myyye billigere :happy:
Absolutt! Må se om de har det på Asiamat her :)

Noen som føler at ammete virker? Usikker på om jeg skal kjøpe eller ikke:happy:

Ja den virker på meg. Jeg delammer og er også glad i te. Så når jeg innimellom sitter å pumper på dagtid er det bare fint at urtene er med på å gi mere melk.

Jeg delammer ufrivillig (har ikke nok melk. Jeg har drukket Kloster sin ammete i 4 dager og merker ikke forskjell på melkemengden. Funket det fra første dag hos dere? Er det annen te som funker bedre?

Funker her, enten det er placebo eller ikke :)

Jeg delammer ufrivillig (har ikke nok melk. Jeg har drukket Kloster sin ammete i 4 dager og merker ikke forskjell på melkemengden. Funket det fra første dag hos dere? Er det annen te som funker bedre?
ImageUploadedByBV Forum1460966200.598786.jpg

Ja, det være at det er noe jeg innbiller meg. Det er avslappende.

En dag spiste jeg oregano i både ostesmørbrød og lasange. Da fikk jeg under halvparten så mye melk. Leste etterpå hos ammehjelpen at oregano er fyfy for melkeproduksjon.

Så noe er det i disse urtene. Enten man kjøper dyrt eller billig.

Jeg brukte mye fenikkelte når eldstemann var baby- kolikk. Det hjalp veldig :)
Synest ammete smaker jord. Å tror det er for frøene er kverna.
Leita lenge etter hele frø, å til slutt kom mannen hjem med en pose. Hadde vært hos en eller annen helsekost :)
Fenikkelte smaker himmelsk som iste, til og med uten noe søtning i!
Etter første kopp fikk jeg melkespreng på kvelden for første gang. Å tutta virka mindre plaget med luft den natta. Så dette er patente saker ❤️

Back
Topp