Ammete

Sandra1987

Glad i forumet
Noen som har erfaring med dette? Virker det? Jeg har kjøpt meg en boks i dag :) Supert om noen vil dele erfaringer :)

❤Prinsesse 14 juli❤

Hva er formålet med ammete om jeg kan spørre? :)

Jeg drikker ammete fordi det roer babyens mage, og min;) bruker den utenom amming for å berolige magen når jeg er oppblåst og i ulage.

Mange sier den øker produksjonen, men det er i så fall en positiv bi effekt.

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Jeg er begynt med ammete i dag faktisk. Fordi jenten vår sliter med luft i magen... Tre kopper om dagen, så får vi se hvordan det går... :)

Frøkna vår har ikke vondt i magen, men jeg har mistet en del melk på det ene brystet :confused: Så håper det hjelper med og få opp melkeproduksjonen :)
♡Prinsesse 14 juli♡

Jeg spurte jordmor på KK om det var noe jeg kunne spise eller drikke for å øke produksjonen, og da sa hun at noen mente vørterøl og avokado var gode til dette. Ellers er jo hvile det beste. Jeg har også slitt med melkeproduksjonen, men virker som den er oppe å går nå etter amming og pumping hver 3 t. (Pumping for å være sikker på at det er "tomt")

Termin 30 juli, gutten kom 21.07.2013 :)

Hvordan smaker det? :P
Det finnes forskjellige typer. Jeg bruker Helios sin men har også brukt apotektes. Hovedsakelig består de fennikel og karve.
Helios Ammete inneholder anis, fennikel, karve og brennesleblad. Jeg liker smaken minner litt om lakris(anis).

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Back
Topp