Ammete erstatning

Minnie

Betatt av forumet
Hei!

Sniker fra juni, har fått ei nydelig datter men sliter med ammingen. Ammete smaker helt forferdelig, klarer virkelig ikke drikke den. Finnes det noen erstatning, tenkte på kapsler eller lignende?

Noen andre tips på matvarer ?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Fra juni jeg og :)Vørterøl og havregrøt har jeg hørt skal hjelpe :) Jeg hadde god nytte av oxytozinon, vet ikke om det er slik det skrives, en reseptbelagt nesespray for ammende som er med på å øke utdrivningsrefleksen. På den måten suger barnet ut mer melk og produksjonen øker :)
Lykke til :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Xyntocinon øker ikke melkemengden. Den gjør bare så utrivningen kommer fortere igang. Så barnet slipper suge så lenge før melka kommer.

Det er hormon. Ved å tilføre det over tid, blir egenproduksjonen hemmet. Derfor anbefales det ikke å bruke Xyntocinon over tid.

Ta sukker i den, syns den kom seg veldig da :-D

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Xyntocinon øker ikke melkemengden. Den gjør bare så utrivningen kommer fortere igang. Så barnet slipper suge så lenge før melka kommer.

Det er hormon. Ved å tilføre det over tid, blir egenproduksjonen hemmet. Derfor anbefales det ikke å bruke Xyntocinon over tid.

Vet du hvor lenge før den blir hemmet? Går på denne nå pga brystbetennelse og synes melken jeg pumper bare blir mindre og mindre.
Når gutten spiser så svelger han godt, og ligger ved brystet i 15-20 min pr pupp så mulig det bare er pumpen som ikke får ut så mye?

Sent from my iPhone using BV Forum

Syntocinon gjør ikke noe som helst med melkemengden. Den gjør bare slik at utrivningen kommer fortere igang. Har du en kjapp utrivning selv så har ikke nesesprayen noe som helst effekt. Men den er gull verdt når man har brystbetennelse for å hjelpe med å få ut melka som sitter fast.

Det er bare din egen produksjon av oxytocin. Man kan dermed bli "avhengig" av sprayen for å få ut melka om man bruker den for lenge.

Det er nok bare pumpa som ikke får ut slike mye som ungen gjør skal du se.

Hei!

Sniker fra juni, har fått ei nydelig datter men sliter med ammingen. Ammete smaker helt forferdelig, klarer virkelig ikke drikke den. Finnes det noen erstatning, tenkte på kapsler eller lignende?

Noen andre tips på matvarer ?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Sniker litt. Ammeteen fra iherb smaker mildere enn de du får tak i her hjemme:) jeg har hatt virkelig god effekt av den! Men tro meg uansett hvor vondt den teen smaker nå så blir du vandt til det:) min er 10
Mnd og jeg drikker fortsatt men merker ikke smaken lengre:) forøvrig gir clausthaler god effekt og!

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp