Ammet i hele natt,økedøgn??

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Nå er vesle Oliver James 5 dager gammel. Han har ligget på puppen i hele natt, og finner ikke roen annet sted enn på pupp. Han har slippet pupp flere ganger, og har da prøvd å få han til ro...men uten hell...han vil på pupp igjen. Føler selv jeg har mye og god melk, men er det ikke nok for han? Jeg lekker jo melk, og klarer den der spruteteknikk:P Han er fortsatt oppi våres seng, og ligger nå med smokk...det går greit for en stund iallefall...
Men jeg er så redd veslegutten ikke er mett:( Kommer melken for tregt ut da? Er han bare drit sulten?? Er ikke min melk nok?

What to do?:confused:
Erfaringer og tips hadde vært gull jenter:):D:rolleyes:

Hadde et par sånne netter jeg også. Er nok bare babyen som sier han trenger mere mat, og øker :) kjenner til det å bli bekymra for at det ikke er nok!

Sent from my iPhone using BV Forum

Min hadde også noen utrolig urolige dager/netter i begynnelsen, men det gav seg :) Det er kjempebra at han får ligge mye på puppen de første dagene, det gjør at det dannes masse melkereseptorer i brystet slik at god produksjon opprettholdes fremover :)

Det er dritslitsomt, men alle netter er forskjellige! Plutselig sover han søtt igjen :)

Jeg hadde en natt der han hang på puppen i 7 timer i strekk. Til slutt lå han å hyperventilerte ved puppen. Jeg tenkte som så at han ikke fikk denne metthetsfølelsen fordi han hele tiden spiste det som kom ut, og ble aldri "full". Da var jeg så dritsliten at jeg gav han den eneste flasken med mme han noen gang har fått. Han fikk 50 ml og nærmest besvimte i sengen sin :) Etter så mange timer vaglte jeg å ta litt hensyn til meg selv.

Min hadde også noen utrolig urolige dager/netter i begynnelsen, men det gav seg :) Det er kjempebra at han får ligge mye på puppen de første dagene, det gjør at det dannes masse melkereseptorer i brystet slik at god produksjon opprettholdes fremover :)

Det er dritslitsomt, men alle netter er forskjellige! Plutselig sover han søtt igjen :)

Jeg hadde en natt der han hang på puppen i 7 timer i strekk. Til slutt lå han å hyperventilerte ved puppen. Jeg tenkte som så at han ikke fikk denne metthetsfølelsen fordi han hele tiden spiste det som kom ut, og ble aldri "full". Da var jeg så dritsliten at jeg gav han den eneste flasken med mme han noen gang har fått. Han fikk 50 ml og nærmest besvimte i sengen sin :) Etter så mange timer vaglte jeg å ta litt hensyn til meg selv.

Er så betryggende å lese flere har det sånn...blir jo så urolig for lille...:/ Men ok...burde jeg kjøpt inn mme å hatt i bakhånd?:) Nå har jeg fått litt blund på øye, han falt til ro...det var godt:)Han sover nå...med pappan sin<3:D:D
De har døgnåpen apotek som åpner kl. 13.00 nemlig...sende mannen mon tro:)
Pumper du deg? Har du pumpe? Vurderer det og...har ikke enda nemlig....avent sin er vel god? Og vil tro elektrisk er unødvendig?:) Tenkte håndmelke, men baaahh...så slitsomt :P

Hadde et par sånne netter jeg også. Er nok bare babyen som sier han trenger mere mat, og øker :) kjenner til det å bli bekymra for at det ikke er nok!

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, jeeez....og med hormoner og det hele....Han patter, jeg griner:P

Nå er vesle Oliver James 5 dager gammel. Han har ligget på puppen i hele natt, og finner ikke roen annet sted enn på pupp. Han har slippet pupp flere ganger, og har da prøvd å få han til ro...men uten hell...han vil på pupp igjen. Føler selv jeg har mye og god melk, men er det ikke nok for han? Jeg lekker jo melk, og klarer den der spruteteknikk:P Han er fortsatt oppi våres seng, og ligger nå med smokk...det går greit for en stund iallefall...
Men jeg er så redd veslegutten ikke er mett:( Kommer melken for tregt ut da? Er han bare drit sulten?? Er ikke min melk nok?

What to do?:confused:
Erfaringer og tips hadde vært gull jenter:):D:rolleyes:

(Har ikke lest meg videre)

Høres ut som økedøgn.. og da krever de å suge uasett om de er mette eller ikke, det er for å få satt igang mer melk ;) var det helsesøster sa til meg med nr 2.. og at de stort sett ikke sulter selvom de krever å amme..og det er grusomt når det først holder på, og til disse dagene har jeg endt opp med å gi mme bare for å få litt søvn og pause selv:P

Er så betryggende å lese flere har det sånn...blir jo så urolig for lille...:/ Men ok...burde jeg kjøpt inn mme å hatt i bakhånd?:) Nå har jeg fått litt blund på øye, han falt til ro...det var godt:)Han sover nå...med pappan sin<3:D:D
Pumper du deg? Har du pumpe? Vurderer det og...har ikke enda nemlig....avent sin er vel god? Og vil tro elektrisk er unødvendig?:) Tenkte håndmelke, men baaahh...så slitsomt :p

Tja.... det kan jo hende den verste natta er over? ;) Det er greit å ha det i bakhånd så lenge du bruker det fornuftig. Jeg tenkte slik at 7(!) timer kvelds/nattstimulering måtte fankern være nok til å øke produksjonen, så da gav jeg en flaske. Om man gir det med en gang de blir urolige, får man ikke stimulert. Han har ikke hatt en slik natt igjen, men det kan jo komme :)

Jeg har en elektrisk pumpe som jeg kjøpte til førstemann. Delammet forrige gang, så pumpet MYE! Har ikke orket å finne den frem ennå, GAD så lei jeg var av den pumpa :P Jeg ammet først, så laget flaske, la ungen til å sove, pumpet meg og kokte utstyret. Og da var det bare snakk om en time eller noe før det hele startet på nytt! Jeg skal begynne å pumpe etterhvert, slik at jeg har morsmelk i fryseren til når jeg skal bevege meg utenfor huset på trening og slikt :)

Pumper du deg? Har du pumpe? Vurderer det og...har ikke enda nemlig....avent sin er vel god? Og vil tro elektrisk er unødvendig?:) Tenkte håndmelke, men baaahh...så slitsomt :P

Jeg kjøpte 2 flasker og noen ferdig blandet mme etter det første økedøgnet til nr 1
(bruker hipp, for etter egen erfating så er den lettere for magen enn nan, og den er økologisk;))

Er ganske greit å ha til nød (syns jeg), for det kommer flere sånne døgn:eek::confused::p

Nå er hu mor litt mer letta ja:D Han har fått mye søvn nå lille gullet vårt<3 Bare jeg som hadde trengt nå:P Mannen reiser på apoteket så har jeg tilfelle:D

Høres ut som økedøgn, ja. Er kjempeslitsomt når det står på, men akk så deilig når det er over :)
Har sovnet av utmattelse med nakken i de merkligste vinkler når det har stått på som værst her (liker best å sitte når jeg ammer) :P

Håper dette var den værste natten for dere, og at det bare blir bedre fremover ;)

Back
Topp