Ammet du?

14 mnd med eldste.
Poden nu er 10 mnd og kommer til å amme en god stund til.
 
19 mnd, 18 mnd og 3,5 mnd.
 
Med førstemann ammet jeg i 2 uker, for så å pumpe meg i 2 mnd (han fikk mme i tillegg).
Ammer fortsatt minstemann (4 uker gammel :p), satser på fullamming til 4 mnd i alle fall :)
 
6 mnd med første. Ammer fortsatt minste på 6 mnd, og håper å amme lenge.
 
Ja.
12 mnd og 2,5 år

Oi! 2,5 år? Er ikke det godt over gjennomsnittet? Selvsagt ikke ment som kritikk :). Jeg venter første og lurer ofte på hvor lenge jeg skal amme/ får det til. Føler det er mye press på det å både amme lenge og det å legge fra seg ammingen etter 10-12 måneder. Hva tenker du? :)
 
Min er 3 måneder gammel. Med mange utfordringer ved hvert eneste måltid ammes det fortsatt. (Gleder meg til introduksjon av fast føde).
 
Oi! 2,5 år? Er ikke det godt over gjennomsnittet? Selvsagt ikke ment som kritikk :). Jeg venter første og lurer ofte på hvor lenge jeg skal amme/ får det til. Føler det er mye press på det å både amme lenge og det å legge fra seg ammingen etter 10-12 måneder. Hva tenker du? :)

Jeg trodde også det før. Fordi amming av større barn gjerne foregår i hjemmet, så ingen ser det. Ikke fordi man nødvendigvis skjuler det, men fordi man ammer gjerne feks morgen og kveld. Jeg gikk jo ikke rundt å fortalte at jeg ammet, sånn helt uten kontekst, så da vet jo få om det.

Det anbefales tom 2 år eller gjerne lengre av who. Disse anbefalingene gjelder også Norge, til tross for bra kosthold, rent drikkevann og lite farlige sykdommer. Men et lands kultur spiller også inn på hva helsemyndighetene i et land anbefaler, derfor er det 1 år helsedirektoratet sier her. (Kilde/ Gro nylander). MEN det er til 12 mnd men gjerne lengre. Det siste er det få som får med seg ;)

Kjenner veldig igjen det med at man skal amme lenge, men helst slutte ved 12 mnd ja eller før.
 
Min er 3 måneder gammel. Med mange utfordringer ved hvert eneste måltid ammes det fortsatt. (Gleder meg til introduksjon av fast føde).

Hadde også mye utfordringer, det gikk bedre og bedre. Får håpe det løsner hos deg også! <3 Fast føde synes jeg er et pes! Lettvint med pupp når man skal noe. :p

PS. Om du skal fortsette å amme ved intro av fast føde så bør du amme like mye som før og så kommer mat i tillegg :)
 
Hadde også mye utfordringer, det gikk bedre og bedre. Får håpe det løsner hos deg også! <3 Fast føde synes jeg er et pes! Lettvint med pupp når man skal noe. :p

PS. Om du skal fortsette å amme ved intro av fast føde så bør du amme like mye som før og så kommer mat i tillegg :)

Her er det bare blitt verre og verre.
Men satser på at det blir bedre snart.

Joda, må fortsette å amme da morsmelk skal være hovednæringen. Men kjekt å vite at mat kommer i tillegg;-)
 
Jeg ammer fortsatt. Han er snart 6 måneder, men skal vertfall amme til jeg har vert i Thailand :) da er han 7 måneder.
 
Første ammet jeg til ca 11 mnd, lillesøster ammer jeg enda og hun er 10 mnd :)
 
Dessverre bare til 10 mnd, da ville ikke babyen mer, uansett hva vi gjorde.
 
Har fullammet til 4 mnder. mer eller mindre.
Men nå har melken min så og si forsvunnet så har måttet gå over til mme og grøt.

Prøver å amme enda, men frøkna blir så irritert for der må jobbes så iherdig mye for så lite..
Jeg synes det er utrolig trist og føler det nesten som ett nederlag. så misunner alle som kan fullamme eller amme i det hele tatt, hvor jr blir mett og fornøyd.
 
Jeg ammet 7 mnd. Det var slitsomt i perioder, det ble litt både flaske og amming en periode også. Men tok flaske fra 7 mnd hele tiden.
 
Back
Topp