Ammetøy

MrsQuattro

Glad i forumet
Er det strengt tatt nødvendig å ha ammetøy? Eller holder det fin med helt vanlige klær? Må vel kjøpe en helt ny garderobe om en skal bruke ammetøy hele tiden/perioden? Evt hva slags tøy passer å bruke av vanlige klær når en ammer?

har ikkje noe ammeklær. dvs har noen topper (kjøpte to topper på salg til 50 kr) men kan ikkje bruke ammeåpningene pga stoooore pupper. syns det er veldig greit å bare bruke singlet under klær for den er lett å brette ned mens du bretter toppen opp.

Ei vennine av meg brukte ofte vanlige topper når hun amma...Hun dro dem bare opp, MEN for å slippe å blotte hele magen i samme slengen så brukte hun i tillegg disse "magebeltene" som man ofte bruker når man er gravid....(hvis du skjønte)

Men kan jo bruke cardigan, skjorter eller topper med knapper som går  litt nedover f.eks... 
Mange alternativer... Tror ikke jeg kommer til å ha så veldig mange ammetopper... Kjøper kanskje en eller 2...Ellers skal jeg nok klare meg uten tror jeg....

Brukte litt Boob topper i starten sist. Syns det var greit å slippe å flashe hele verdenskart magen min i starten. Hadde mer en nok med å få tulla til å ta puppen.
Anbefaler dem virkelig. Kjempe greie når en ikke er hjemme.
Men når amming ble til rutine, hadde jeg ikke det behovet lenger.
Har handla meg noen brukte på Finn.no nå. koster jo litt nyeemoticon

jeg personlig syns at ammetøy er et MUST, hihi. Og jeg liker best åpningen til BOOB sine topper og Muskut sine. Men jeg har da store pupper og en del ekstra vekt rund omkring slik at det å bare ha en singlet under en topp som kunne draes ned ikke funket hos meg. Så jeg har flere BOOB topper/genserer/singletter også bruker eg ev. da vanlige gardigan over singlettene. Har også tenkt å sy noen finere topper selv med en åpning/patent jeg har lekt meg frem til. Bare jeg får tid til alt, hihi.

Hva menes egentlig med cardigan? Er det helt vanlig genser? Jeg har ingen planer overhodet å amme blant folk, hvertfall ikke ute på kafé/offentlige steder. Mest sannsynlig ikke med andre folk til stede heller, da trekker jeg meg tilbake på eget rom. Så flashing av mage er ikke så farlig:) Men en amme bh er kanskje et must?

MrsQuattro skrev:
Hva menes egentlig med cardigan? Er det helt vanlig genser? Jeg har ingen planer overhodet å amme blant folk, hvertfall ikke ute på kafé/offentlige steder. Mest sannsynlig ikke med andre folk til stede heller, da trekker jeg meg tilbake på eget rom. Så flashing av mage er ikke så farlig:) Men en amme bh er kanskje et must?

når jeg tenker gardigan så tenker jeg på strikka jakke, altså slik genser med knapper forran, hihi. Har du ingen planer om å amme blant folk så har du da ingen behov for spesilt ammetøy utenom ammeBH selvsagt. Hjeme bruker jeg bare vanlige t-sjorter, bruker bare ammetoper når jeg skal ut. Man kan aldri forutsi når barnet må ha mat så jeg kan ikke se for meg hvordan du skal unngå å måtte amme ungen når andre folk er til stedet. For du skal vel ut iblant ;) på besøk eller på helsestasjon på kontroll eller på en liten kafetur med venninne eller når du selv får besøk (kan jo være litt vanskelig å hjemme seg bort hver gang ungen skal ha mat) og da kan det fort hende at du må amme den lille. Så kanskje en-to enkle ammetopper/singletter som du kan bruke sammen med noe du har fra før av? med en gardigan som sagt eller en bluse/jakke osv. Så har du noe klar for slike ting ;)

MrsQuattro skrev:

Amme BH er et must ja. Hadde ikke klart meg uten jeg.
Skulle heller ikke amme offentlig, men det ble ikke så lett å gjnnomføre.
Hadde jo blitt sittende hjemme hele tiden i starten da :p

Cardigan har jeg nok ikke da tydeligvis:) men har noen med v-hals og glidelås.. Jeg skal aldri si aldri, men jeg syns enn så lenge at amming er litt småekkelt, og syns hvertfall ikke noe om å sitte å amme ute på kafeer o.l. Det passer seg ikke. Da får han få flaske f. Eks. Men jeg skal aldri si aldri, men det er sånn jeg tenker nå..!:) fått låne 1 ammetopp, men kan være greit å ha et par til sånn just in case skjønner jeg:)

Synes det bare er tull og et unødvendig pengesluk.
Holder lenge å ha singlet under klærne, viser ikke noe mer da enn med ammetøy spør du meg.
Også er det bare å dekke til litt med en gulpeklut eller noe :)

hadde ikke sist og skal ikke ha sånne ammeklær nå. holder med vanlige klær. men har jo selvfølgelig ammebh.

MrsQuattro skrev:
Cardigan har jeg nok ikke da tydeligvis:) men har noen med v-hals og glidelås.. Jeg skal aldri si aldri, men jeg syns enn så lenge at amming er litt småekkelt, og syns hvertfall ikke noe om å sitte å amme ute på kafeer o.l. Det passer seg ikke. Da får han få flaske f. Eks. Men jeg skal aldri si aldri, men det er sånn jeg tenker nå..!:) fått låne 1 ammetopp, men kan være greit å ha et par til sånn just in case skjønner jeg:)

amming småekkelt, aldri amme ute, sorry men må le litt, for det er utrolig hvor fort alt endrer seg når babyen er ute...jeg var såå tøff før hun var født, men det gikk ikke lang tid før jeg kasta fram puppen i tide og utide..hehe:)

Back
Topp