Ammetåke?

Ponyo

Forelsket i forumet
Gutten min blir straks 8 måneder og jeg merker jeg surrer og glemmer ting ganske ofte, jeg ammer fortsatt mye, er det fortsatt ammetåke jeg har? Eller er det fordi jeg nå har to barn? Noen av dere med erfaring rundt dette? Surrer altså med ting jeg aldri hadde gjort før
 
Tror det handler vel så mye om å være mamma, flere av mine ikke-ammende mødre har det og. Liker begrepet mammatåke :)
 
Godt å høre. Ble bare litt ekstra bekymret når jeg så en Alzheimersoverskrift på VG :laughing002

Jeg er riktignok høygravid igjen, men det er enkelte morgener jeg er imponert over at jeg klarte å huske å kle på meg selv :hilarious:
 
Tror det handler vel så mye om å være mamma, flere av mine ikke-ammende mødre har det og. Liker begrepet mammatåke :)
Den likte jeg godt :) Mammatåke :)

Jeg amma ikke en gang og glemte veldig mye. Mer ekstremt med nr 2 da enn nr 1. Jeg er enda fryktelig må jeg innrømme. Og minste er 8.5 år liksom...
 
Mammatåke. Eldste er straks 6 år og jeg er gravid med nr 3 og ammet kun i maks 8 uker med nr 1 og nr 2. Så jeg er en av de som mener at ikke noe ammetåke, ammehår osv. Jeg fikk alt uten å amme og blir ikke kvitt det. Har bok hvor jeg skriver opp alle avtaler nå.
 
Synes heller det er en slags foreldretåke :p mini er 17mnd og jeg er fortsatt like glemsk.
 
Jeg er kjempe glemsk og surrete selv om yngste er 9 mnd og jeg ikke ammer. Så tror det bare er sånn det er å ha småbarn:hilarious:
 
Signerer de andre her. Det er en foreldretåke/mammatåke....
 
Mammatåke er et mye bedre begrep synes jeg, for jeg tror det handler mye om at man flytter fokus når man får barn. "Alt" vi gjør handler plutselig om så mye mer enn bare oss selv, og da må liksom sånne ting som bursdager, møter, bilnøkler og brød i skuffen vike, fordi vi alltid fokuserer på at de små har det bra.
 
Ammetåke/mammatåke handler om at fokuset vårt er på baby/barn først og fremst, andre ting i livet blir nedprioritert. Det er bygd inn i "systemet" vårt at vi skal fokusere på det livsviktige :bookworm: Så det har ingenting med morsmelk å gjøre:eek: Vi er bare programert til å må bli vimsete etter å ha fått barn...:arghh::hilarious:
 
Traktet kaffe med tomt filter i dag:)
 
Hører ut som mammatåke. Jeg er gravid og glemmer alt mulig. Hvordan det blir når jeg begynner å amme vet jeg ikke, sikkert ganger 10.
 
Mammatåke burde det egentlig hete ja :p fort gjort å glemme masse når fokus er på baby/barn, samt at man ikke alltid får optimalt med søvn. :) enkelte dager husker jeg nesten ikke hva jeg heter.. X)
 
Back
Topp