Ammetåka treffer hardt - del dine erfaringer

Kulenr3

Glad i forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Minstemor her er en mnd nå, og hjernen min har bare helt kortsluttet. Lagt fra meg mobilen i hylla på to butikker mens jeg ser på ting. Bare flaks ingen har tatt den. Glemmer aaaaalt.

Her om dagen satt jeg å snakket om hva jeg ventet på i posten og gavene jeg hadde kjøpt til barna, uten å tenke over at 12 åringen satt på andre siden av sofaen. Hun vet da altså hva hun får til jul i år :hungover:

Huff hjelpes.. finnes det råd?

Andre som har gjort mye rart?
 
Ammetåka nå med nr 2 har vært helt krise!!!

Men to episoder som var ekstra kjedelig var
1) jeg hadde vært på kjøpesenteret og skulle sette bilstolen inn bak. Mens jeg gjorde det la jeg mobil og lommebok oppå taket. Var 100% sikker på at jeg fikk med meg begge deler inn, men da jeg stod på matbutikken litt senere fant jeg ikke lommeboka. Lette gjennom hele bilen, så den hadde nok blitt liggende på taket.
2) siden jeg ikke hadde lommebok måtte jeg bruke mannen sitt kort inne på staples en lørdagskveld. Det var 2 min før de stengte og jeg var så stressa! Betalte for meg og mens jeg pakket posene la jeg kortet fra meg. Så ruslet jeg pent ut mens dørene låste seg bak meg siden de da hadde stengt. Ble passe svett når jeg innså at kortet lå inne i butikken :hungover: takk gud kom han ene ut for å ordne med noe på parkeringa og jeg fikk henta kortet (de hadde ikke lagt merke til det enda) :hilarious:

MEN, noen dager senere lå lommeboka helt plutselig under håndbrekket. Jeg vetta faen hva hodet mitt har holdt på med, men noe gæærnt har det vært:hilarious::hilarious: da hadde jeg allerede bestilt nytt kort så fikk uansett ikke brukt det gamle :banghead::hilarious:
 
Når samboer er hjemme så er det som regel han som kjører når vi skal noe sted, så etter nr to kom i september har jeg flere ganger satt begge barna på plass i bilen før jeg pent setter meg på passasjersiden og innser at samboer ikke er hjemme :hilarious:
 
Her har hvertfalll gravid hjernen truffet hardt :smiley-ashamed004
Bare i går skulle jeg si til februar og sier "til tirsdag" så ler samboer og jeg skjønner hva jeg har sagt og sier uff nei "til fredag".. er det mulig?:smiley-ashamed004 glemmer ord og hvordan jeg snakker, engelsk kan jeg ikke lengre :hilarious: glemmer ting overalt. Blir det verre under ammingen så kan jeg like godt gi opp nå:hilarious:
 
Har ingen «store» ting ennå. Men gjengangeren her er å legge ting i kjøleskapet: setter boksen med smokker til sterilisering i kjøleskapet, legger knekkebrødpakka der inne, mobil og lommebok på hylla for pålegg osv osv :facepalm:
 
Husker ikke alt jeg, men av det jeg husker er at jeg gikk ut av døra hjemme uten bukse. Gikk ut av butikken uten å betale for varene. Har flere ganger glemt å feste setebeltet på storesøster. Heldigvis sier hun ifra :wideyed: Da jeg var under fødsel(nr 3) og ble hentet i ambulanse husket jeg ikke hva ambulanse het, så jeg spurte «har dere lystgass i denne bussen her?». Jeg glemmer stadig vekk ord. Da jeg var på Spar en gang for å handle salat fra salatbaren så skulle jeg ta snap i det jeg var ferdig med å ha på til meg. Jeg lot den stå på salatbaren imens. Jeg tar snappen og går videre uten salaten. Det går opp for meg at jeg har glemt den etter hvert, så jeg går tilbake for å hente den. Jeg syntes det var gøy, så jeg sendte en snap til hvor jeg sa hva som skjedde. Og så gikk jeg videre uten salaten min én gang til :p Og så var det en gang jeg parkerte på en parkeringsplass. Bilen ved siden av parkerte så tett inntil bilen min at jeg ikke fikk inn bilstolen med babyen i. Så jeg ble sint og kunne ikke skjønne hvordan i helvete vi skulle komme oss hjem! Etter litt gikk det opp for meg at jeg bare kunne kjøre fram bilen for å få henne inni :shy:
 
Husker ikke alt jeg, men av det jeg husker er at jeg gikk ut av døra hjemme uten bukse. Gikk ut av butikken uten å betale for varene. Har flere ganger glemt å feste setebeltet på storesøster. Heldigvis sier hun ifra :wideyed: Da jeg var under fødsel(nr 3) og ble hentet i ambulanse husket jeg ikke hva ambulanse het, så jeg spurte «har dere lystgass i denne bussen her?». Jeg glemmer stadig vekk ord. Da jeg var på Spar en gang for å handle salat fra salatbaren så skulle jeg ta snap i det jeg var ferdig med å ha på til meg. Jeg lot den stå på salatbaren imens. Jeg tar snappen og går videre uten salaten. Det går opp for meg at jeg har glemt den etter hvert, så jeg går tilbake for å hente den. Jeg syntes det var gøy, så jeg sendte en snap til hvor jeg sa hva som skjedde. Og så gikk jeg videre uten salaten min én gang til :p Og så var det en gang jeg parkerte på en parkeringsplass. Bilen ved siden av parkerte så tett inntil bilen min at jeg ikke fikk inn bilstolen med babyen i. Så jeg ble sint og kunne ikke skjønne hvordan i helvete vi skulle komme oss hjem! Etter litt gikk det opp for meg at jeg bare kunne kjøre fram bilen for å få henne inni :shy:

haha! Mye rart. Føles nesten ut som om hjernen kortslutter. Blir jo nesten litt bekymret for hva jeg kan finne på :dead::p
 
Tja.... jeg er av den mer farlige sorten! Satt smokker og duv til kok på plate, og så reist.... :eek: godt d var en sykt rask tur!
Glemte til stadighet avtaler og tidspunkt, aldri gjort før fødsel:hilarious:
Pg finner de rareste ting i skap der det ikke skal være! Og mobil er alltod søkk vekk når den er på lydløs:hilarious:
 
Jeg GLEMTE (!!) babyen hjemme, sovende ute i vogna, da resten av familien dro på butikken! :wideyed: Fy søren den panikken jeg fikk etter at halve handlerunden var gjennomført, og jeg innså at vi manglet noen! :woot:
Gikk bra, da. Baby sov fortsatt, og turen hjem tok bare noen minutter i bil :shy:
 
Jeg handlet matvarer, betalte, pakket i 2 poser, gikk fra butikken og kjørte hjem 30 minutter uten matvarene..
 
Brannalarmen gikk her i blokka. På vei ut av soverommet så gikk dørhåndtaker av, med selve pinnen i. "Fikser den senere "- tenkte jeg.

Kom tilbake, ammet i senga igjen og så stod vi opp for dagen. Jeg smelte ooo soveromsvinduet, og av gammel vane så lukket jeg døren, med tlf som lå på senga.

Døra gikk ikke ann å åpne. Så vi kom oss ikke ut, da alt av bankid og slikt er på tlf, ift bankkontoer... dæven.

Ordna seg da. Og veldig behagelig å ikke ha tlf egentlig.
 
Etter nr 4,glemte jeg til stadighet at vi faktisk har 4 barn... Var litt kleint når jeg flere ganger pakket meg ut hos noen, kledde på alle (3 i mitt hode), og skulle til å gå, og noen liksom bare... "eh du skal kanskje ha med deg babyen/en av de andre barna også..?" og mange andre liknende ting. Og så klassikeren som skjedde mange ganger hver dag da, at jeg gikk et sted for noe, men ikke ante hva jeg egentlig skulle.. Og ting glemt, avtaler glemt etc. Er ikke veldig mye bedre snart 2 år etter, men jeg husker nå i det minste at jeg har 4 barn nå da!!!
 
Jeg GLEMTE (!!) babyen hjemme, sovende ute i vogna, da resten av familien dro på butikken! :wideyed: Fy søren den panikken jeg fikk etter at halve handlerunden var gjennomført, og jeg innså at vi manglet noen! :woot:
Gikk bra, da. Baby sov fortsatt, og turen hjem tok bare noen minutter i bil :shy:

Åå hjelp så vondt!! Og så bra at det gikk bra!
Mannen min glemte babyen i bilen en gang når hun var nyfødt. Heldigvis skulle han rett fra bilen og møte meg og jeg reagerte veldig fort på at babyen ikke var med. Aldri vært så stresset (og sint) i mitt liv. Tankene går jo rett til de foreldrene som har glemt barna igjen i bilen på varme dager der barna ikke overlever. Aldri skjønt at det er mulig, men ser jo rett som det er at det skjer...
 
Se
Åå hjelp så vondt!! Og så bra at det gikk bra!
Mannen min glemte babyen i bilen en gang når hun var nyfødt. Heldigvis skulle han rett fra bilen og møte meg og jeg reagerte veldig fort på at babyen ikke var med. Aldri vært så stresset (og sint) i mitt liv. Tankene går jo rett til de foreldrene som har glemt barna igjen i bilen på varme dager der barna ikke overlever. Aldri skjønt at det er mulig, men ser jo rett som det er at det skjer...[/QUOTE
Det var sant, da kom jeg på en ting til ja :banghead: Jeg glemte også babyen sovende i bilen! Heldigvis født på vinteren, og innen det var varmere i været husket jeg at vi hadde flere barn enn før.  For sommerhistoriene om sånt er vel alle foreldres mareritt! Forstår det mer nå enn før, at det kan skje ja... Her skjedde det hjemme i gården heldigvis, og ikke for lenge altså. Men ammetåka, ja, den er ikke grei! o_O
 
I starten av korona så var det matpakker i barnehagen til storesøstra før de gikk tilbake til vanlig matservering, også skulle mannen på kurs - så jeg tenkte at jeg skulle lage lunsj til han også når jeg danderte opp til storesøstra. Somregel har jeg ordnet enkle matpakker, men denne gangen tok jeg meg tid til å lage mye godt og «estetisk» i matboksen. Så har jeg surra når jeg la ned i eskene, så mannen hadde røsket med seg en matboks med:
Hjerteformen falukorv. Stjerneformet agurk. En skyr mini på klempose. Brødskive med gomme, og en fruktstang fra Ellas Kitchen. Lapp i matboks med «mamma er superglad i deg».

Storesøster hadde med seg en boks med tre store brødskiver med ost og skinke samt en kvikklunsj...... ☺️
 
Det må væl vær da jeg ikke fant bil nøkkel på 2 dager:eek: de hade jeg lagt i fryseboksen :p Og att jeg har gått ifra min veske hengandes på handlevognen satt vogn på plats kjørt før att hente barn i bhg og hjem. Da kom jeg på att jeg ikke hadde tatt med meg veske fra butiken:p
 
Har lagt smørpakka i oppvaskmaskinen, mobilen i kjøleskapet og den skittene smørekniven i lomma.

Jeg hadde lett etter mobilen min en time og var sent ute til å rekke bussen, så jeg ringte mannen helt på gråten og sa jeg ikke fant mobilen og at jeg nå ikke rakk bussen. Han helt oppgitt i andre enden sa bare «se i hånden din!» gjentatte ganger uten å høre på meg, så jeg endte opp med å bli rasende og la på. Først når jeg la på skjønte jeg det :rolleyes:. Hadde hatt den i hånden hele timen jeg hadde lett:facepalm:.

Blir spennende å se hva ammetåka har å by på denne gangen. Har såvidt begynt, jeg tenker hva jeg skal si og sier noe helt annet, selv om jeg bestemt mener at jeg sa det jeg tenkte. Mannen ler seg skakk daglig:hilarious:.
 
Teposen lå i bunn av skåla med joghurt og müsli :wacky:
 
Back
Topp