Ammestopp og "dumt" spm

FruGlad

Elsker forumet
Nå går det mot ammeslutt her. Lillegutt bruker stort sett puppen til å bite i og er nesten ikke interessert. Enn så lenge får han morgen og kveld, men jeg tror ikke han er interessert så veldig mye lenger. Lurer på en ting: om jeg gir han den ferdigblandete NANen, må den varmes eller kan han få den romtemperert om han liker det? Må vel kunne det?! Tenker at det er den aller enkleste løsningen på morgenen når han ikke lenger vil ha puppen på morgenen. Greit å slippe koking av vann eller varming i mico'n på morgenen og heller ha alt klart på nattbordet.

Du trenger ikke varme den ferdigblanda, går å gi en hvis den har romtemperatur;)

LilleNurk2011 skrev:
Nå går det mot ammeslutt her. Lillegutt bruker stort sett puppen til å bite i og er nesten ikke interessert. Enn så lenge får han morgen og kveld, men jeg tror ikke han er interessert så veldig mye lenger. Lurer på en ting: om jeg gir han den ferdigblandete NANen, må den varmes eller kan han få den romtemperert om han liker det? Må vel kunne det?! Tenker at det er den aller enkleste løsningen på morgenen når han ikke lenger vil ha puppen på morgenen. Greit å slippe koking av vann eller varming i mico'n på morgenen og heller ha alt klart på nattbordet.

Jeg bruker å ha en termos stående med kokt vann, som jeg bruker på morgenen når tuppa skal ha MME.  Funker fint for meg iallefall

enerit skrev:
Jeg bruker å ha en termos stående med kokt vann, som jeg bruker på morgenen når tuppa skal ha MME.  Funker fint for meg iallefall

Har tenkt tanken, men da må du vel vente til vannet har kjølt seg ned litt? Når jeg tar han opp av sengen vil han ha mat med en eneste gang så da må ting gå fort. Han er jo vant til å bli lagt til puppen med en gang. Ble ikke noe amming i kveld, så da ser det ut til at det kun er morgenammingen igjen siden han har droppet et og et måltid de siste dagene. Er det nok ikke lenge til det er helt slutt.

Ikke et dumt spørsmål dette her
Har gitt snuppa her ferdig nan rett fra kartongen på morgen og natt,helt uten problemer!

Ferdig blanda nan fra butikken kan vel gis rett fra boksen, men du kan ikke blande ut pulver i vann og la det stå klart til morningen...Er masse bakterier i mme som ikke er bra for ungene og de formerer seg raskt ;)

Back
Topp