Ammestol ?

Tvillingen88

Betatt av forumet
Oktoberbarna 2021♡
Jeg har ikke ammet tidligere og lurer på om dere som har erfaring fra amming kan si noe om «nytten» av egen amme stol/godstol?:)
Er dette noe og investere i, egen godstol ?
I såfall tips til hvilken❤️❤️
 
Jeg... Har aldri vært veldig fan av lenestoler, så.. har ikke tidligere hatt bruk for egne stoler. Har pleid å sitte i sofaen liksom.
Men skal prøve få gubben til å rydde ut av stolen på soverommet sånn at jeg kan sitte i den på kvelden.
 
Jeg... Har aldri vært veldig fan av lenestoler, så.. har ikke tidligere hatt bruk for egne stoler. Har pleid å sitte i sofaen liksom.
Men skal prøve få gubben til å rydde ut av stolen på soverommet sånn at jeg kan sitte i den på kvelden.
Okay ,ja har tenkt ift å ha en stol på soverommet. Men du tenker at det ikke er noe som er nødvendig ?
 
Okay ,ja har tenkt ift å ha en stol på soverommet. Men du tenker at det ikke er noe som er nødvendig ?

Mye av ammingen jeg har gjort på rommet tidligere, har bare blitt gjort liggende i sengen - så jeg tenker ikke det egentlig er nødvendig. For min del. Men det er jo alt etter hva man foretrekker. :)
 
Mye av ammingen jeg har gjort på rommet tidligere, har bare blitt gjort liggende i sengen - så jeg tenker ikke det egentlig er nødvendig. For min del. Men det er jo alt etter hva man foretrekker. :)
Okai da kan jeg jo kanskje se det ann litt , har aldri ammet tidligere så håper jeg får det til denne gangen :)
Men kanskje greit å vente da å se hva behovet blir ❤️
 
Jeg ammet i et år med forrige og kjente ikke på noe behov for en egen stol til formålet! Om natta ammet vi liggende og på dagen satt vi i sofaen eller der det måtte passe.. Så jeg vil nok anbefale deg å finne ut av behovet før du bruker penger på det. Kanskje får du et barn som kun vil amme liggende ;)
 
Jeg ammet i et år med forrige og kjente ikke på noe behov for en egen stol til formålet! Om natta ammet vi liggende og på dagen satt vi i sofaen eller der det måtte passe.. Så jeg vil nok anbefale deg å finne ut av behovet før du bruker penger på det. Kanskje får du et barn som kun vil amme liggende ;)
Takk for svar ❤️ Tenker etter det dere skriver at jeg avventer litt og ser om jeg har behov for en stol. Som du sier så kanskje jeg får en baby som vil amme liggende :)
 
Jeg hadde ikke kjøpt en egen stol til amming med førstemann, men jeg fikk så vondt i nakken/skuldre av å sitte og amme i den sofaen vi hadde, så da kjøpte jeg en god lenestol på Finn.no. Denne brukte jeg også de første månedene med nr 2. Har ikke kvittet meg med stolen enda, så skal overtale mannen om å bære den opp fra kjelleren denne gangen også, for ser for meg at jeg kommer til å få vondt i nakke/rygg av å sitte og amme i den sofaen vi har nå :rolleyes:
 
Okai da kan jeg jo kanskje se det ann litt , har aldri ammet tidligere så håper jeg får det til denne gangen :)
Men kanskje greit å vente da å se hva behovet blir ❤️

Du får se det an! :)
Jeg pleide bare.. amme der jeg kunne. Men kommer jo an på preferanser uansett. :)
 
Jeg hadde ikke kjøpt en egen stol til amming med førstemann, men jeg fikk så vondt i nakken/skuldre av å sitte og amme i den sofaen vi hadde, så da kjøpte jeg en god lenestol på Finn.no. Denne brukte jeg også de første månedene med nr 2. Har ikke kvittet meg med stolen enda, så skal overtale mannen om å bære den opp fra kjelleren denne gangen også, for ser for meg at jeg kommer til å få vondt i nakke/rygg av å sitte og amme i den sofaen vi har nå :rolleyes:
Ja er det jeg også har tenkt på , vi ikke har noe typ «sitte» sofa , mere ligge sofa. Så derfor jeg har tenkt på stol ,’men kanskje greit å se ann som de andre sier ift hva behovet blir og om jeg i det hele tatt får til amming :hilarious:❤️
Håper såklart jeg får det til da❤️
 
Jeg har bare sittet i sofaen eller liggende på soverommet. Å amme liggende er veldig avslappende. I sofaen har jeg bygget opp med puter i ryggen hvis jeg ville sitte litt mer oppreist. Jeg har prøvd lenestoler andre steder jeg har vært, men for meg ga det ikke noen bedre ammestilling. Det viktigste var en god ammepute. Cozyfix var vinneren her etter å ha prøvd flere :)
 
Jeg har null erfaring altså, men jeg har kjøpt en skikkelig god stol til babyrommet. Ser ikke for meg å bruke den fast i starten ihvertfall, men ser for meg at den er kjekk å ha hvis vi har besøk og vi trenger å snike oss unna litt, eller hvis vi vil være inne på det rommet å bli litt kjent med det før babyen skal begynne å sove der. Jeg elsker jo allerede å sitte der inne og dagdrømme, så etterhvert vil jeg nok ta med bebisen inn og bare plundre litt der inne også. Ser for meg å kunne sitte i den i årene framover mens barnet leker seg på rommet sitt, og når vi ikke skal ha den på barnerommet lenger er det en perfekt strikkestol til stuen :hilarious:
 
Jeg synes ikke sofa er en god plass å sitte å amme, jeg har alltid foretrekt å sitte i en god stol. Om natta har jeg ammet i senga, men på dagtid har jeg ikke lyst å trekke meg unna folk for å amme, så da synes jeg det er bedt i en god stol med støtte. Men vet ikke om jeg hadde lagt mye penger i kun det formålet, vi har hvilestol på stua fra før. har alltid ønsket meg en gyngestol, mentorer ikke det blir å kjøpe det nå heller.
 
Har ammet mye liggende, eller sittet å ammet i sofaen:)
 
Back
Topp