Ammestol

ALovise

Elsker forumet
Gresskarfrøene2023
Novemberfnuggene 2023
Er det noen av dere som har eller skal skaffe dere "ammestol" ?
Med forrige satt jeg mye på sengekanten og amma- noe som ikke var veldig behagelig. Vi endte opp med å amme liggende i senga, og ble da gjerne værende der resten av natta. Var jo koselig og lettvint det, men vanskelig å avvenne med. Denne gangen vil jeg ha en god stol v siden av senga til lillemann. Kom gjerne med tips og bilder [emoji5]

.

Hadde jeg hatt plass skulle jeg gjerne hatt en ammestol, men så lenge vi bor her er det ikke mulig [emoji20] Jeg satt mye i sengen og ammet, men med puter bak ryggen, så det gikk greit.

Vi har to stressless stoler på stua som aldri blir brukt fordi de står så dumt plassert. Tenker å sette den ene på soverommet og ha til ammestol og så prøve å få plass til den andre blant sofagruppen. De er veldig gode å sitte i, så ser for meg at de kan funke greit som ammestol :)

Ja regnet med det, men er det en stol med noe spesielle funksjoner eller er det bare en stol du velger å gjøre ammingen i ?

Vi har Poäng fra IKEA på barnerommet.
https://m2.ikea.com/no/no/cat/-07472/

Den har jo ikke noe gode armlener, men en pute fikser det. Jeg syntes ikke den var noe god å amme i i starten (litt for bakoverlent), men da babyen ble litt større var den fin. Vi hadde dessuten en unge som måtte sovne på fanget hver kveld til hun var godt over året, så da var det fint å sitte der og gynge.

Ja regnet med det, men er det en stol med noe spesielle funksjoner eller er det bare en stol du velger å gjøre ammingen i ?
Det finnes spesielle stoler som er beregnet for det, og de er som regel svindyre. En lenestol av hvilken som helst sort duger like bra, bare du synes den er behagelig. [emoji4]

Den har jo ikke noe gode armlener, men en pute fikser det. Jeg syntes ikke den var noe god å amme i i starten (litt for bakoverlent), men da babyen ble litt større var den fin. Vi hadde dessuten en unge som måtte sovne på fanget hver kveld til hun var godt over året, så da var det fint å sitte der og gynge.

Den dær står klar på rommet te knøttet å vente på å bli brukt. Veldig go å sitt i men ikke de beste armlen men d fikses m nånn puta [emoji173]️

Med storebror flyttet vi ned en modul fra hjemmekinosofaen og brukte den på rommet hans (han flyttet på eget rom 5 mnd gammel). Til lillesøster sitt rom har vi en gammel arvesofa med masse gode puter. Vil absolutt anbefale en god sitteplass til amming. Og en god ammepute! [emoji6]

Med storebror flyttet vi ned en modul fra hjemmekinosofaen og brukte den på rommet hans (han flyttet på eget rom 5 mnd gammel). Til lillesøster sitt rom har vi en gammel arvesofa med masse gode puter. Vil absolutt anbefale en god sitteplass til amming. Og en god ammepute! [emoji6]

16d408b875525d7caf8ca8c5df235e21.jpg

16d408b875525d7caf8ca8c5df235e21.jpg

Vi har to stressless stoler på stua som aldri blir brukt fordi de står så dumt plassert. Tenker å sette den ene på soverommet og ha til ammestol og så prøve å få plass til den andre blant sofagruppen. De er veldig gode å sitte i, så ser for meg at de kan funke greit som ammestol :)
Lyst å vise bilde? [emoji5]

Jeg har tenkt at en sånn gammeldags "ørelappstol" - høy rygg og store myke armlener, sikkert er digg - men alle jeg har sett på er jo så dyre....

Den dær står klar på rommet te knøttet å vente på å bli brukt. Veldig go å sitt i men ikke de beste armlen men d fikses m nånn puta [emoji173]️
Vi har et langhåret lammeskinn oppi der også, forresten, det blir liggende akkurat over armlenene.

Kjøpte en Enzo 1,5 seter fra Home and Cottage da vi ventet på lillemor. Den er helt fantastisk-jeg elsker den

Vedlegg

• IMG_1215.PNG
    IMG_1215.PNG
    387,7 KB · Visninger: 16

Vi var også denne, synes den er SUPER som ammestol! :D Har en tjukk, fast sofapute under albuen så er den den beste stolen å amme i synes jeg!

Om natten skal jeg forøvrig ikke amme noe annet sted enn liggende i senga!! Å ligge varm under dyna og slumre mens man ammer mot å sitte i en stol på et kjølig soverom... lett valg spør du meg ;) Har bedside crib, kombinert med liggende amming har der gjort at jeg nesten ikke har vært på gulvet og fått sovet mye tross mye nattamming. Mine har nemlig ikke hatt lange soveintervaller om nettene...

Er det noen av dere som har eller skal skaffe dere "ammestol" ?
Med forrige satt jeg mye på sengekanten og amma- noe som ikke var veldig behagelig. Vi endte opp med å amme liggende i senga, og ble da gjerne værende der resten av natta. Var jo koselig og lettvint det, men vanskelig å avvenne med. Denne gangen vil jeg ha en god stol v siden av senga til lillemann. Kom gjerne med tips og bilder [emoji5]

.

Sniker litt fra April 2017 her.
Jeg har to geniale stoler, som har vært helt supre ift ammingen. I stuen har jeg en Hjellegjerde Baloo stol med krakk ( http://www.hjellegjerde.no/portfolio/baloo/ ) . Den har vært helt super. Selv for oss som var utsatt for en trafikkulykke, hvor både jeg og baby fikk nakkeskader.

På minstemann sitt rom, har jeg en stol fra Jysk mee krakk. Den har og vært super ift lave og gode armlen, og god støtte ( https://jysk.no/stue/lenestoler/lenestol-ejerslev-m-krakk-gra-eik ).

Back
Topp