Ammestol

FrkVerpesyk

Gift med forumet
Marsboerne2017
Februarbarna 2020
Av dere som har ammet før, er det noen som anbefale en god ammestol?

Vil gjerne ha en stol med fotskammel, trenger ikke være gyngestol men gjør ikke noe om det er det.

Jeg trodde jeg trengte det. Men min favoritt var lotusstilling med ammeputa på, og det går ikke i en stol, men sofaen! Også kan man ha man trenger underveis liggende nært.
Vanskelig å vite på forhånd.

Tenkte også å ha en god ammestol på barnerommet... å kunne ha en plass å sitte godt å amme i fred dersom vi har besøk. Og at stolen vil bli brukt til lesing, og overvåkning dersom det trengs når barnet skal sove på eget rom ♡

Jeg trodde jeg trengte det. Men min favoritt var lotusstilling med ammeputa på, og det går ikke i en stol, men sofaen! Også kan man ha man trenger underveis liggende nært.
Vanskelig å vite på forhånd.
Lotusstilling høres kjempefint ut, men pga diverse kneskader er jeg dessverre ikke bøyelig nok lenger til å kunne komme meg i lotusstilling... Og så har jeg jo ammet før, så jeg vet jo at både amming i både stol og sofa funker for meg :)

Problemstillingen er bare at vi har flyttet siden sist og sofaen foran TVen er vond for ryggen i lengden (vi kjøpte møbler av de vi kjøpte huset av, så fikk ikke testet den ut ordentlig på forhånd...), så derfor vil jeg skaffe meg en ordentlig god stol til å amme i :)

Tenkte også å ha en god ammestol på barnerommet... å kunne ha en plass å sitte godt å amme i fred dersom vi har besøk. Og at stolen vil bli brukt til lesing, og overvåkning dersom det trengs når barnet skal sove på eget rom ♡

Om du skal ha på barnerommet anbefaler jeg men med sånn fotskammel man trekker ut. Slik at man kan legge seg bakover i den. Vi hadde slik som vi kjøpte brukt på finn og var gull verdt de nettene junior sovna på meg, men våkna igjen om jeg la han ned. Da sovna jeg glatt med han på fanget i stolen. Vi måtte dessverre selge den igjen nå pga plassmangel på rommet hans når han gikk over til stor seng.

Om du skal ha på barnerommet anbefaler jeg men med sånn fotskammel man trekker ut. Slik at man kan legge seg bakover i den. Vi hadde slik som vi kjøpte brukt på finn og var gull verdt de nettene junior sovna på meg, men våkna igjen om jeg la han ned. Da sovna jeg glatt med han på fanget i stolen. Vi måtte dessverre selge den igjen nå pga plassmangel på rommet hans når han gikk over til stor seng.
Troor ikke vi får plass til det - men det hørtes veldig fornuftig ut :)

Vi har en recliner, men ammeputa kom for høyt opp. Og mine skuldre vil kun amme med den. Så nesten så man burde prøvd først, om man skal bruke mye penger og den er til amming.

Har ein venninna so anbefalte denna frå Ikea, billig og enkel.. uten fotstøtta då, men ska visst funka... :)

Vedlegg

• 1476215994941.jpg
    1476215994941.jpg
    44,7 KB · Visninger: 24
Har ein venninna so anbefalte denna frå Ikea, billig og enkel.. uten fotstøtta då, men ska visst funka... :)
Ok, takk for tipset, skal prøvesitte noen lenestoler neste gang jeg er på ikea tenker jeg :) Ser de selger fotskamler separat, så det er ikke noe problem :)

Ok, takk for tipset, skal prøvesitte noen lenestoler neste gang jeg er på ikea tenker jeg :) Ser de selger fotskamler separat, så det er ikke noe problem :)
Denne varianten gikk jeg for sist. Har stått inne på barnerommet helt til vi flytta nå. Med fotskammel til, så ble dette en veldig behagelig plass å sitte og amme, både dag og natt. Gode, lave armlener som gjør at du har god plass til ammepute! :)

Back
Topp