Ammestol

Skravlebøtta

Forumet er livet
jentene i juni13
Denne skal jeg ha!

http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/spr/09875775/

Hadde sofa på barnerommet sist,så satt der og amma. Han sov jo på vårt rom,men siden han fylte en bleie hver gang han spiste måtte jeg uansett inn dit og skifte bleie.
Ligge funka dårlig sist så tar ikke sjansen på at det funker nå.
Og jeg gidder ikke gå ned i stua for å amme.
Så da blir det ammestol på rommet.
Den er sykt deilig og bred nok til at den holder en stund før ungen blir for lang.

Hadde aldri tenkt på ammestol med førstemann,men nå tenker jeg at jeg absolutt skal ha det.
Så kan den flyttes inn på barnerommet senere og bli eventyrstol :)

Vedlegg

• 1360844523064.jpg
    1360844523064.jpg
    14 KB · Visninger: 51
Oi, jeg hadde aldri hørt om ammestol engang :) Men det høres jo lurt ut! :) Har en godstol vi kan sette på barnerommet, blir sikkert supert :)

Ikke jeg heller før mamma nevnte det med førstemann faktisk. Er jo strengt tatt bare en lenestol,men denne er såpass bred at den varer en stund.

Den var fin. Kunne virkelig ha tenkt meg å ha en stol på rommet sjøl, nå som vi får plass til det å :P Så slipper jeg å gå på stua, og kanskje vekke en ta unga midt på natta.

Så praktisk for dere som står opp og ammer. Deilig å sitte godt.
Jeg har aldri orket å stå opp midt på natten for å amme. Har bare lent meg over i babysenga og hentet over i vår seng - også tilbake igjen.
Jeg er en skikkelig trøtting på natta *gjesp*

Jeg har aldri orket å stå opp midt på natten for å amme. Har bare lent meg over i babysenga og hentet over i vår seng - også tilbake igjen.

Fikk aldri til å amme liggende jeg,pga keisersnitt og vondt i såret.
Dvs jeg amma faktisk liggende da han var noen uker,det hadde jeg glemt. Hadde brystbetennelse og feber så det var alt jeg orka.

Dette hadde jeg ikke tenkt på engang! Men kan tenke meg det er deilig med en egen, myk og god stol til amming ja! :) Jeg har jo en sofa, og en gyngestol, men gyngestolen blir vel kanskje litt vel hard, med mindre jeg har ammepute da :)

Dette er noe jeg må tenke på :)

Dette hadde jeg ikke tenkt på engang! Men kan tenke meg det er deilig med en egen, myk og god stol til amming ja! :) Jeg har jo en sofa, og en gyngestol, men gyngestolen blir vel kanskje litt vel hard, med mindre jeg har ammepute da :)

Dette er noe jeg må tenke på :)

Alt med armlener blir fort trangt. Sofa er egentlig best sånn sett.
Men kjenner ei som har den ektorpstolen og hun er veldig fornøyd

Ammer ikke liggende jeg heller men har heller ikke stått opp for å amme. Jeg satte meg bare opp i senga med puten i ryggen, så henta pappaen Noah og jeg la han tilbake etter at han hadde spist...

Luksus! Her var det ikke noe henting og bringing,kun snorking :confused:
Prøvde også å sette meg i senga med pute i ryggen,men fikk bare vondt i ryggen da dessverre.

Luksus! Her var det ikke noe henting og bringing,kun snorking :confused:
Prøvde også å sette meg i senga med pute i ryggen,men fikk bare vondt i ryggen da dessverre.
Han min sover lettere enn meg.... Og våkna stort sett likevel, så da fikk jeg satt meg godt til rette.... Albu i siden og pikking i hodet funker fint som vekkerklokke til menn som sover... :-)

Jeg har en "stressless" type stol som jeg brukte og amme lillemor i. Nå står den på rommet hennes og vi bruker den til eventyrtid osv. Blir å bruke den til amming når vi er oppe. Ellers sitter jeg nok i soffan gitt :p

Med storebror låg ej i senga å amma på natta og når han vsr ferdig la ej han til bakr i vugga, om bleien skulle skiftes og mannen var heime fra sjøen var d hans jobb. På dagtid satt ej i godstolen å amma!

Signerer. Jeg amma liggende i senga på natta. Noen ganger halvt sittende.

Signerer. Jeg amma liggende i senga på natta. Noen ganger halvt sittende.

Ååååå, jeg misunner dere altså. Jeg har problemer med å sovne igjen når jeg først har våkna og hvertfall når jeg har stått opp.
Junior har akkkurat slutta med bleie på natta og det har vært noen uhell. Da setter jeg han bare på dom forter meg å ordne senga i mørket og finner fram ny pysjbukse til han og får han i seng så fort som mulig så jeg ikke skal bli alt for våken.
Da han var baby bretta jeg klær etter jeg hadde amma for jeg fikk ikke sove igjen.. var alltid oppe 1/2 time ekstra etter amming og det sier seg jo selv at når han sov i 3 timer, amma 1/2 time og jeg var opp 1/2 time ekstra og brukte 1/2 time på å sovne igjen så ble det ikke mye søvn på meg. Hadde jeg kunnet amme liggende hadde jeg absolutt gjort det.
Men måtte uansett ha stått opp for å skifte bleie :(

Ååååå, jeg misunner dere altså. Jeg har problemer med å sovne igjen når jeg først har våkna og hvertfall når jeg har stått opp.
Junior har akkkurat slutta med bleie på natta og det har vært noen uhell. Da setter jeg han bare på dom forter meg å ordne senga i mørket og finner fram ny pysjbukse til han og får han i seng så fort som mulig så jeg ikke skal bli alt for våken.
Da han var baby bretta jeg klær etter jeg hadde amma for jeg fikk ikke sove igjen.. var alltid oppe 1/2 time ekstra etter amming og det sier seg jo selv at når han sov i 3 timer, amma 1/2 time og jeg var opp 1/2 time ekstra og brukte 1/2 time på å sovne igjen så ble det ikke mye søvn på meg. Hadde jeg kunnet amme liggende hadde jeg absolutt gjort det.
Men måtte uansett ha stått opp for å skifte bleie :(

Ja, var godt å være i senga under ammingen, men jeg slet veeeeeldig med nattesøvnen selv altså.
Det var flere netter der jeg så og si ikke sov i det hele tatt. Og det var ikke sønnen min sin feil, men min egen.
Jeg klarte bare ikke å sovne mellom ammingene, men jeg lå i senga og slappet av da. Hadde ikke klart å gått opp ihvertfall.. Var i en amøbetilstand.
Her var det sambo som skiftet flest bleier, og jeg tok meg av foringen.. hehe

Noen ganger sovnet jeg under ammingen, men det var en sjeldenhet. Så denne gangen så SKAL jeg klare å komme i babysovemodusen.. hehe Skal også bli flinkere til å duppe på dagtid sammen med babyen.

Litt greit å ha vært igjennom det før, for da vet jeg ihverfall hva jeg skal prioritere. :)

Ja, var godt å være i senga under ammingen, men jeg slet veeeeeldig med nattesøvnen selv altså.
Det var flere netter der jeg så og si ikke sov i det hele tatt. Og det var ikke sønnen min sin feil, men min egen.
Jeg klarte bare ikke å sovne mellom ammingene, men jeg lå i senga og slappet av da. Hadde ikke klart å gått opp ihvertfall.. Var i en amøbetilstand.
Her var det sambo som skiftet flest bleier, og jeg tok meg av foringen.. hehe

Noen ganger sovnet jeg under ammingen, men det var en sjeldenhet. Så denne gangen så SKAL jeg klare å komme i babysovemodusen.. hehe Skal også bli flinkere til å duppe på dagtid sammen med babyen.

Litt greit å ha vært igjennom det før, for da vet jeg ihverfall hva jeg skal prioritere. :)

Det skal jeg også. Men det er jo så kjedelig for da føler man at man ikke får noe tid alene. Når babyen sover er det deilig å kunne f.eks være litt her og skravle, få en liten pause. Når man sover så forvinner jo den tiden på en måte.. babyen våkner, får mat, sovner. Så sover man selv og plutselig er det foringstid igjen og det føles som man bare har blunka..
Men jeg MÅ bli flinkere denne gangen så jeg ikke blir så forbanna sliten

Jeg ammet sittende i sengen på natta :) Jeg hadde en ekstra pute til å ha i ryggen bare. I tillegg kjøpte jeg en helt genial ammepute som man kan feste rundt ryggen. Den er i tillegg flat slik at ungen ligger i ro. Nå var jo snuppa relativt liten da hun ble født, men brukte den ganske lenge før jeg droppet ammepute i det hele tatt. Jeg har et veldig godt sovehjerte, så jeg sovnet ofte under ammingen og da lå bebisen trygt på ammeputen. Den koster litt mer enn andre typer, men den ble godt brukt, så var vel verdt pengene! :D

129-cozyfix-visning-.jpg

Den stolen har jeg.. Kjøpte den til første mann. Veldig fornøyd med den som en ammestol, og nå som eventyr stol :D men nå ska den snart tilbake til ammestol :)

Back
Topp