Ammestol - tips søkes :)

Tofus

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Jeg tenker å ha en stol på barneromet, for amming, og senere til boklesing ol.
Det som er viktig er god støtte til meg, lave armlener og vippefuksjon + muligheten for å hvile beina, samt at den ikke må koste designerpris...
SÅ, er det noen som har en ala slik stol å anbefale? Et raskt søk ga denne, men er åpen for andre forslag :)

7d344ea13e047cdc52801639779e4d1d

Investere heller i en skikkelig god ammepute, så kan du bruke en hvilken som helst stol.
I begynnelsen kommer du nok til å amme i sengen uansett. ;)

Investere heller i en skikkelig god ammepute, så kan du bruke en hvilken som helst stol.
I begynnelsen kommer du nok til å amme i sengen uansett. ;)
Har just kjøpt en bbhugme, får håpe den funker bedre enn den gamle ;) , og ammet hovedsakelig i sengen med første. Men etter hvert begynte jeg å savne en godstol på barnerommet, så det tenkte jeg å skaffe meg denne gangen, men det er jo altfor mange valg der ute :)

Vi hadde ektorp (tror den heter det) fra ikea ;) den var super. Og bbhugme pute da... Det kule med stolen er jo at trekket kan byttes ut og vaskes ;) mange kule farger og praktisk mtp søl osv...

ImageUploadedByBV Forum1470569549.778906.jpg

Vi hadde denne når jeg ammet hun første. Den var kjempegod!! Jeg er lav, så jeg la meg oppi stolen med beina over armlenet når vi nattammet. Kunne sovne sånn! Ingen problemer med å sovne sittende i den heller:) skjedde noen ganger når hun var syk og ikke roet seg i senga vår. Da satt vi i stolen og koste, og så sovna vi der tilslutt!

Jeg har den Strandmon ørelappstolen fra IKEA og gleder meg til å ta den i bruk som ammestol snart. Den er veldig god å sitte i og jeg tror den kommer til å passe godt til dette formålet også! ;D

Den kan dessverre ikke vippes, men har medfølgende puff til den så får slappet godt av i beina også. Har en enkel baby dan ammepute også. Det blir knall! :D

Vis vedlegget 190440

Vi hadde denne når jeg ammet hun første. Den var kjempegod!! Jeg er lav, så jeg la meg oppi stolen med beina over armlenet når vi nattammet. Kunne sovne sånn! Ingen problemer med å sovne sittende i den heller:) skjedde noen ganger når hun var syk og ikke roet seg i senga vår. Da satt vi i stolen og koste, og så sovna vi der tilslutt!
Det var egentlig denne jeg hadde planlagt å kjøpe da vi har to av dem i stua, eller den litt mindre modellen som heter Jennylund. Men lurte på om du savnet vippefunksjon? Stolen i seg selv er super å sitte i :)

Det var egentlig denne jeg hadde planlagt å kjøpe da vi har to av dem i stua, eller den litt mindre modellen som heter Jennylund. Men lurte på om du savnet vippefunksjon? Stolen i seg selv er super å sitte i :)

Det gikk helt fint uten vippefunksjon for min del! Den er jo så myk at man kan ligge-sitte i den, og hvis man har en puff så får man beina opp (om en har luksusproblem med lange bein).
Hadde ingen behov for å vugge, hvis du tenker sånn at man kan sitte og bysse. Jeg tenker at hvis babyen ikke roer seg av brystet eller å ligge inntil deg, så må du sannsynligvis opp og gå uansett. ;)

Back
Topp