Ammestol/ammeplass

Kryssedull

Gift med forumet
VIP
Aprillykke 2016
Hvordan tenker dere å amme om natten? Sist satt/lå jeg i senga, men kunne tenkt meg en stol på soverommet denne gang tror jeg. Noen anbefalinger? Hvordan ser du for deg det blir?

Eg ser for meg og ligge i senga.. Er virkelig ikkje noe for meg og være våken på natta. Så med dei andre 2 har eg duppa av mens babyen spiser :p ender ofte med at babyen sover med meg etterpå. Det liker eg ikkje så godt siden eg ligger veldig anspent da. Men eg funker ikkje på natta så det var løysningen for meg :p

Siden jeg endelig har lært meg å amme liggende (tok 4-5 måneder før jeg fikk det til :p ) så satser jeg på det. :) Ellers sitter jeg på sengekanten. Vi har ikke plass til noen stol på soverommet når babysengen kommer inn. :)

Blir å amme i senga. Har ikke plass til stol på rommet når babysenga står her. Har en hotellpute som jeg kan legge bak ryggen så får jeg satt meg opp i en litt mer komfortabel stilling når jeg ammer. Sist ammet jeg liggende men da sovna jeg alltid med babyen på puppen, og våkna med en våt flekk under meg (siden ammebh'en ikke ble knipsa på plass igjen).. Og babyen sovende ved siden av. Så det gjør jeg ikke denne gangen.

Jeg blir nok å amme i senga, enten sittende eller liggende. Har ikke plass til noe stol på soverommet; men ville absolutt hatt det om det var plass..

Vi har lenestoler her og der, men syns det var mye styr å sitte om natta. Mye bedre å ligge og slappe av i senga denne gangen tenker jeg :-)

Har en stol fra Ikea, heter PöengImageUploadedByBV Forum1455619727.174436.jpg. Tar litt plass, men er virkelig god å amme i - har ammepute babyen ligger på i tillegg.
Jeg skal med andre ord sitte - vil ikke at babyen spiser mens jeg sover.. Altså, jeg halvsover, men viktig for meg at babyen blir lagt i egen seng etterpå! (Lettere å slutte med nattamming, tror jeg, skaper trygghet i egen seng, og både jeg og far får sove godt:) )

Jeg har endelig fått tak i en gyngestol som skal stå på det fremtidige barnerommet, så tenker å få pussa og mala den nå snart og sette den inn på vårt soverom så lenge, så har vi jo den som et alternativ :)

Jeg satt på senga med første, hadde ammestol på gangen med andre, og det var så mye bedre :) den stolen blir brukt nå også :)

Jeg har alltid syntes det har sett så idyllisk ut med gyngestol på barnerommet, så til jul fikk jeg endelig en av mamma og pappa som skal stå på barnerommet med en tilhørende puff. Så der kan vi jentene sitte å duppe litt :)

Babyen skal ligge i sprinkelseng inntil vår seng (tar vekk kanten mellom), og eg har ingen planar om å gå ut av senga viss eg ikkje MÅ. Det har funka supert å amme liggande dei andre gongane, så eg satsar på at det går bra denne gongen og.

Satser på å amme i senga :) ser Ann Lillemor, men er innstilt på litt samsoving.

Jeg og håper å amme liggende, men mulig må bygge opp beibien litt for puppen rakk ikke ned til beibien sist hi hi

Ammer nok i senga på babyrommet (gjestesenga), men i verste fall kan jeg sette meg i stolen i stua og duppe litt av der. Ammet i senga vår med førstemann og det gikk helt fint :)

Tipper at det blir amming i senga og samsoving.

Back
Topp