Ammespørsmål

Veldig mange fine tips her :) Syns du er flink som står i! Selv har jeg vært heldig, men de første dagene var grusomme da melkesprengen sto for fullt. For meg hjalp det å stå i dusjen under varmt vann og forsiktig massere puppene. Det tok gjerne litt tid, men plutselig var det som om utdrivningsrefleksen satt inn og da stod melkespruten. I tillegg har jeg brukt avent sine ammeinnlegg. Etter to uker med de innleggene prøvde jeg å sove uten innlegg i en vanlig ammesinglet - og etter to dager var brystvortene kjempesåre og den ene hang fast i stoffet :o Så jeg tror virkelig at avent sine ammeinnlegg hjelper altså, siden når jeg da gikk tilbake for å bruke de så forsvant sårheten... menmen, alle er forskjellige. Vil absolutt anbefale varm dusj. Lykke til med ammingen :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Har allerede prøvd varme dusjer sammen med massering, men det funker ikke på meg av en eller annen grunn. Jeg må ta nesespray for å få melken til å komme.

Prøvde å sove uten klær på overkroppen slik at brystvortene skulle få nok luft, men da ble de så såre at jeg nå sover med ammeinnlegg i amme-BH eller ammetopp.

Kjøp brystskjold og forsøk å amme som vanlig der! Hvis det ikke går må du pumpe for at ikke melken skal bli borte! Lykke til :)

Back
Topp