ammeslutt

malingullet

Glad i forumet
nå er jeg så lei dette ammepresset.jeg ammet i fem uker og sluttet.etter mangen infeksjoner og kraftig brystbetennelse orket jeg bare ikke mer.jeg satt og gren når jeg ammet og var sår or sprukken og blødde.prøvde alt men ingenting hjalp.lart jag ønsket og amme men ikke foe enver pris.så til alle dere som har tatt samme valget som meg vær stolt av dere selv og valget dere har tatt.der er jeg[:D]
 
good fore you[:)]syns heller ikke man skal amme for hver en pris!det er altfor mye press rundt amming!
 
Eg også sleit med amminga... syns ikkje det var noko særlig egentlig. Berre masse styr. Prøvde i sju veker å auke produksjonen med pumping i tillegg til vanlig amming. Etterkvart måtte Elisabeth få tillegg. Så fortsatte eg ei stund med amming først og tillegg etterpå, og så pumping tilslutt... Ja... vart ganske lei. Etter 3 mnd så var det slutt. Eg hadde ikkje så mykje igjen, faktisk berre 40 ml for dagen!!!! Så no er det kun tillegg som gjelder! Meieriet mitt stengte like etter at Elisabeth vart 3 mnd! [:D] Men eg er litt glad for at eg holdt ut så lenge som eg gjorde..., det er jo det beste....
 
ORIGINAL: mamma lene

nå er jeg så lei dette ammepresset.jeg ammet i fem uker og sluttet.etter mangen infeksjoner og kraftig brystbetennelse orket jeg bare ikke mer.jeg satt og gren når jeg ammet og var sår or sprukken og blødde.prøvde alt men ingenting hjalp.lart jag ønsket og amme men ikke foe enver pris.så til alle dere som har tatt samme valget som meg vær stolt av dere selv og valget dere har tatt.der er jeg[:D]

 
Det høres akkurat ut som min historie med førstemann, to kraftige brystbetennelser de første seks ukene og innimellom blod og tårer. Fikk et "nytt" liv når jeg valgte å kutte hele amme styret og jeg kunne begynne å kose meg med babyen min og ikke grue meg til måltidene.
Andremann fikk pupp i ei uke og ble det mme på han også. Har to friske fine gutter[:)]
 
Jeg skjønner deg godt! Jeg plagdes også i begynnelsen og var på tur til å slutte når han var 4 uker gammel. Men heldigvis støttet både jordmor, helsesøster og ammehjelpen meg. Men jeg var mange ganger på fødestuen, ringte fødestuen, snakket med helsesøster og ammehjelpen så det var nok derfor de støttet meg.
 
Men: DET ER IKKE AMMING FOR EN HVER PRIS! Man skal jo tross alt kose seg og ta vare på seg selv og den lille! [:)]
 
Back
Topp