Ammeslutt

A009

Flørter med forumet
Februarhjertene 2025
Jeg har bestemt meg for å slutte å amme for å bli gravid med nummer to. Har dere noen tips? Hvor lang tid tok det føre dere ble gravid etter ammeslutt? Baby er 9 mnd.

Holder ofte å amme litt mindre for å få mensen tilbake, veldig mange ammer mens de er gravid :happy:

Jeg har bestemt meg for å slutte å amme for å bli gravid med nummer to. Har dere noen tips? Hvor lang tid tok det føre dere ble gravid etter ammeslutt? Baby er 9 mnd.
Har du fått tilbake syklus ennå?

Jeg fikk første mens da første barn var ca 12-13 måneder, noen uker etter at jeg begynte på jobb, og derfor ammet mindre. Men syklus var ikke helt stabil. Litt varierende lengde, og jeg hadde ikke eggløsning hver syklus, tror jeg. Men det henger nok også sammen med at jeg har pcos.

Da barnet var 19 mnd sluttet jeg helt å amme fordi jeg ønsket å starte på Letrozol. Det var for å stabilisere syklus, så jeg kunne bli gravid igjen. Begynte med de pillene i første syklus etter ammeslutt. På syklus to etter ammeslutt hadde jeg en kjemisk, og på syklus tre ble jeg gravid med lillebror som nå er 3 mnd.

Holder ofte å amme litt mindre for å få mensen tilbake, veldig mange ammer mens de er gravid :happy:
Er ikke alltid nok å bare få mensen tilbake! For noen funker amming «preventivt» mot graviditet selv om man har syklus.

Vi prøvde i 7 mnd mens jeg ammet. Etter jeg sluttet ble syklus for det første 7 dager kortere, og jeg ble gravid på andre forsøk. Dessverre endte det i MA, men gravid igjen nå. :Heartpink

Takk for svar! Jeg har fått mensen en gang men var hos gynekolog 2 uker etter det og det var ingen tegn til ny eggløsning. Prøvde å slutte å amme, men jeg ble rett og slett helt sønderknust av det. Så etter masse gråt og dårlig samvittighet ga jeg meg etter 16 timer uten amming. Han klarte det forholdsvis fint men vi savnet ammingen begge to. Må nok bare sette ønske om å bli gravid på is? Vurderer å heller kutte ned litt på ammingen i hvert fall på dagtid☺️

Takk for svar! Jeg har fått mensen en gang men var hos gynekolog 2 uker etter det og det var ingen tegn til ny eggløsning. Prøvde å slutte å amme, men jeg ble rett og slett helt sønderknust av det. Så etter masse gråt og dårlig samvittighet ga jeg meg etter 16 timer uten amming. Han klarte det forholdsvis fint men vi savnet ammingen begge to. Må nok bare sette ønske om å bli gravid på is? Vurderer å heller kutte ned litt på ammingen i hvert fall på dagtid☺️
Noen her inne nevnte et tilskudd man kan ta for å få syklus i gang under amming. @Mymlens eller @Ametyst83 var det en av dere?

Noen her inne nevnte et tilskudd man kan ta for å få syklus i gang under amming. @Mymlens eller @Ametyst83 var det en av dere?
Jeg tok trippel dose inositol og macarot for å få tilbake eggløsning. Hadde også sluttet med nattamming, pumpet på dagen og ga en stor flaske på kvelden rett før legging. Da var baby 7 mnd tror jeg

Eg slutta å amme i juni etter over to år med prøving og ingen baby. Hadde alltid normal syklus og prøvde først redusert. Er ikkje gravid akkurat no men har vel vert 5 måneder no. Er jo forskjellig.

Kva med å redusere ammingen heller og vente litt med å prøve. Både du og barnet er ikkje klar på å gi slipp. Kan hende syklusen regulerer seg meir etter kvart av seg sjølv

Back
Topp