Ammeslutt??

Sandy.

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Lille har ikke lengre tid å amme på.... eneste er rett før alle duppene.. og da drikker seg fort ferdig.. og jeg aner ikke hvor mye melk han få i seg.. og i dag bet han meg i daien.. haha.. dere som gir fast føde hvor ofte ammer dere.? Det funker ikke for meg og amme før måltid med fast føde. Han bare slenger seg bakover.. vil ikke ha. Kan ha dager han vil. Han er svært aktiv og føler han trenger mer melk en han gidd å drikke..

Ammer henne i søvn til hver dupp og til kvelds (vi trives :p) og etter hvert måltid på dag. Hun får grøt 1-2 ganger om dagen + frukt eller grønnsaksmos. I tillegg ammer jeg kanskje 1-2 ganger utenom. Blir endel slurping før hun sovner da.. Tror det er mye det som holder det gående!

Ammer henne i søvn til hver dupp og til kvelds (vi trives :p) og etter hvert måltid på dag. Hun får grøt 1-2 ganger om dagen + frukt eller grønnsaksmos. I tillegg ammer jeg kanskje 1-2 ganger utenom. Blir endel slurping før hun sovner da.. Tror det er mye det som holder det gående!
Litt det samme som oss (hver dupp og til kvelds).

Jeg pleier å amme etter hvert måltid. Hvis jeg ammer før, så blir annen mat bare liggende. Grøt er ikke noe særlig - lukker igjen munnen. Sitter innimellom på fanget og får mat, og da hender det at jeg må amme litt mellom spisingen for å (muligens) slukke tørsten:p

Men har ikke drua peiling på hvor mye melk som drikkes, nei...

-Ammer når vi våkner, ca kl 7.
-Rett før første dupp, ca 09.30.
-Så kl 12 ca, fruktmos etterpå.
-ca kl 15
-ca kl 18
-grøt ca kl 19
-ammes i søvn ca kl 21.

Mi får frokost, middag og grøt til kvelds av fast føde, ammer 3 ganger i løpet av natten, en gang på morningen, mellom alle måltidene og når hun skal sove for kvelden. Trives godt med amminga, men håper det avtar litt nå siden jeg snart skal tilbake på jobb å blir vekke 12 timer flere ganger i uken...

-Ammer når vi våkner, ca kl 7.
-Rett før første dupp, ca 09.30.
-Så kl 12 ca, fruktmos etterpå.
-ca kl 15
-ca kl 18
-grøt ca kl 19
-ammes i søvn ca kl 21.

Er vell sånn ca samme som meg. Men når jeg ligger han ved puppe bare kaster han seg bak og gir tydelig tegn til at dette vil han ikke.. så avleder jeg litt så drikker han i 5 min. Jeg gav litt morsmelk på flaske og det ville han ha.. tilbød puppen først. Kommer lite ut når jeg pumper så det kommer jeg ikke til å gjøre.. så jeg heller litt mot å begynne med tillegg. Han er jo en som reiser seg å kryper avgårde... så kansje hans babytid er over hehe:D

Er vell sånn ca samme som meg. Men når jeg ligger han ved puppe bare kaster han seg bak og gir tydelig tegn til at dette vil han ikke.. så avleder jeg litt så drikker han i 5 min. Jeg gav litt morsmelk på flaske og det ville han ha.. tilbød puppen først. Kommer lite ut når jeg pumper så det kommer jeg ikke til å gjøre.. så jeg heller litt mot å begynne med tillegg. Han er jo en som reiser seg å kryper avgårde... så kansje hans babytid er over hehe:D

De vet hva de vil..min er også noen ganger uinteressert. Men når han er sulten tar han begge to og er veldig ivrig. Klager når det er tomt :) skjer det mye rundt han er det umulig for han å puppe. Da bare snur han seg vekk og vrir seg som en ål, så det nytter ikke lenger. Må ha ro..

De vet hva de vil..min er også noen ganger uinteressert. Men når han er sulten tar han begge to og er veldig ivrig. Klager når det er tomt :) skjer det mye rundt han er det umulig for han å puppe. Da bare snur han seg vekk og vrir seg som en ål, så det nytter ikke lenger. Må ha ro..

Jeg prøver å gå på rommet men da begynner han å grine... og da blir amming mer stress en kos for oss begge:(

Tenk så heldig lille er sin har fått morsmelk i over 6mnd :) så hvis du tenker på å slutte så er det helt greit :)

Tenk så heldig lille er sin har fått morsmelk i over 6mnd :) så hvis du tenker på å slutte så er det helt greit :)

Ja han har vært heldig.. litt vemodig. Men nå viser han at flaske er gøyest og han er klar. Han ammer selvfølgelig fint innomellom. Men i stedet for at jeg skal måtte slite med avvenning kanbdet jo være greit og begynne med morsmelk så smått.

Da har lille gått over på mme, noe han trives med. Føler han får mer i seg og drikker lengre. Ved brystet gadd han ikke og patte når han måtte jobbe mer for melken. Har prøvd å amme han etter jeg begynte med mme men ikke interesert. Nå får han heller ikke melk om natten. Men en liten flaske får han i halv 5 tiden. En stor suksess med andre ord.

Da har lille gått over på mme, noe han trives med. Føler han får mer i seg og drikker lengre. Ved brystet gadd han ikke og patte når han måtte jobbe mer for melken. Har prøvd å amme han etter jeg begynte med mme men ikke interesert. Nå får han heller ikke melk om natten. Men en liten flaske får han i halv 5 tiden. En stor suksess med andre ord.
Så bra, hørtes ut som det var en god løsning for både mor og lille :)

Jeg har vært i full jobb siden lille var 6mnd...

Ammer 3 gr pr døgn: før jobb, etter jobb og før kveldsgrøten. Lille kaver og styrer og får nok ikke i seg all verden. Men all mm er bedre enn ingenting tenker jeg [emoji1360]

Døgnet:
Frokost: amming + 1 hel porsjon grøt
Lunsj: smoothie + 1 brødskive
Middag: amming + mos av det vi spiser
Kvelds: amming + 1,5 porsjon grøt
Natt: mme-flaske før vi legger oss

Gir mme flaske mellom hvis hun trenger. Spiser ikke ila natta [emoji6]
Jeg klarer akkurat å opprettholde ammingen, og har aldri hatt mye melk.

Jeg har vært i full jobb siden lille var 6mnd...

Ammer 3 gr pr døgn: før jobb, etter jobb og før kveldsgrøten. Lille kaver og styrer og får nok ikke i seg all verden. Men all mm er bedre enn ingenting tenker jeg [emoji1360]

Døgnet:
Frokost: amming + 1 hel porsjon grøt
Lunsj: smoothie + 1 brødskive
Middag: amming + mos av det vi spiser
Kvelds: amming + 1,5 porsjon grøt
Natt: mme-flaske før vi legger oss

Gir mme flaske mellom hvis hun trenger. Spiser ikke ila natta [emoji6]
Jeg klarer akkurat å opprettholde ammingen, og har aldri hatt mye melk.

Jeg hadde ikke sluttet å amme vist det ikke hadde vært for at lille ikke er interessert. Jeg vil ikke det skal være en dum ting. Han er høyt og lavt, viser allerede interessen får å gå.. så hans tid var komt til ammeslutt. Vemodig men dette styrte han veldig selv . Og helsesøster var enig med at han var klar for å slutte.

Jeg hadde ikke sluttet å amme vist det ikke hadde vært for at lille ikke er interessert. Jeg vil ikke det skal være en dum ting. Han er høyt og lavt, viser allerede interessen får å gå.. så hans tid var komt til ammeslutt. Vemodig men dette styrte han veldig selv . Og helsesøster var enig med at han var klar for å slutte.

Det skjønner jeg! Ofte tenkt at det er "unødvendig" for meg å fortsette fordi hun kaver så mye og får i seg svært lite. Har vel egentlig fortsatt for min egen del [emoji28] Blir nok ikke lenge til ammeslutt her heller. Dessverre.

Det skjønner jeg! Ofte tenkt at det er "unødvendig" for meg å fortsette fordi hun kaver så mye og får i seg svært lite. Har vel egentlig fortsatt for min egen del [emoji28] Blir nok ikke lenge til ammeslutt her heller. Dessverre.

Jeg ser at han trivest så godt med flasken nå. Og drikker masse[emoji4]:D

Jeg ser at han trivest så godt med flasken nå. Og drikker masse[emoji4]:D

Bra. Flaske er gull verdt. Her har hun fått flaske med mme siden av fra hu var 4 mnd (grunnet dårlig melkeproduksjon og vektnedgang).. jeg skal tviholde på den lille amminga som er igjen. Så får vi se hvor lenge det blir [emoji12] Tenker at all mm er bedre enn ingenting, men virker ikke alltid som lille er enig. Nå som hun krabber og slik og jeg har LITE melk, er det ganske travelt å amme...hu bruker meg jo som klatrestativ.

Klapp på skuldra til oss som har gjort en fantastisk jobb [emoji111]️️

Bra. Flaske er gull verdt. Her har hun fått flaske med mme siden av fra hu var 4 mnd (grunnet dårlig melkeproduksjon og vektnedgang).. jeg skal tviholde på den lille amminga som er igjen. Så får vi se hvor lenge det blir [emoji12] Tenker at all mm er bedre enn ingenting, men virker ikke alltid som lille er enig. Nå som hun krabber og slik og jeg har LITE melk, er det ganske travelt å amme...hu bruker meg jo som klatrestativ.

Klapp på skuldra til oss som har gjort en fantastisk jobb [emoji111]️️

Ja det kommer til ett punkt der vi bare må innse at puppen ikke er god nok. Jeg har en som bare vil gå og stå hehe travle tider

Back
Topp