Ammeslutt

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Så var ammingen slutt her også, helt ærlig synes jeg det er fantastisk! Føler meg fri, var på spa på lørdag og shopping(bh med spiler, juhu!) på søndag (var bare borte to timer om gangen).

Det var hun selv som sluttet og da var det helt greit for meg.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Så bra at du sitter igjen med en så god følelse! :) Litt misunnelig egentlig, selv om jeg koser meg med amminga. Men det å kunne gjøre akkurat som jeg vil, fordi ingen er totalt avhengig av meg, det savner jeg!
 
Ja, det er faktisk ganske deilig. Men så var jeg aldri en av de som syntes amming var så koselig og fantatisk.

Synes både hun og jeg var flinke som holdt ut i 3 mnd, helsesøster mente jeg fortjente en pris. Det var hyggelig sagt da :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg gleder meg til jeg føler lettelse over å slutte, for akkurat nå sitter jeg her og det er bare sårt. Jeg sto i dusjen i sta og håndmelket ut dyrebare dråper som jeg har strevd sånn med å få opp produksjonen på, og følte meg bare så liten. Men nå tror jeg det holder. Han har fått mm i 13 uker, vi har begge grått og strevd med ammeskjold, lite vektoppgang, brystbetennelse, smerter, sopp, avhengig av ammeputa for å klare å legge han til, ikke lenger klare å pumpe ut melk, og i det hele tatt. Rett og slett et h******* styr. Og jeg ser det når jeg skriver det, at det absolutt er det beste å slutte, happy mum = happy baby og alt det der, men samtidig føler jeg en sorg over å ikke få det til.
Og nå begynner han å vri seg vekk fra puppen etter bare 5 min, og vil egentlig ikke ha, bortsett fra nattammingen, den går fint. Så han har vel fått nok av mitt stress han også.

Men hva har du gjort for å stanse melkeproduksjonen?
 
Ikke en dritt!
Her har det så si aldri vært noe produksjon. Ammet med skjold den siste måneden og da gikk produksjonen drastisk ned. Nå er det absolutt ingenting der.

(Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, bortsett fra det følelsesmessig. Bestemt meg ganske tidlig at jeg ikke skulle føle meg som en dårlig mor eller være skuffet over meg selv. Viktigste var at ungen fikk mat og la på seg. Samt at jeg ikke fikk migrene pga stress rundt amming. Men frøkna har hater amming fra dag 3).


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Så bra at du er fornøyd og at dere har det bra begge to :) vi er også godt fornøyde med vår ammefrie tilværelse nå etter snart 2 mnd uten. Men har tatt tid å fokusere på de positive tingene. Men deilig å kunne gå ut litt alene, og ta et glass vin eller fem ;)
 
Jeg tenkte tidlig at det ikke skulle være noe nederlag dersom jeg ikke fikk det til, men når det n
å blir som det blir, så er det visst litt sårt likevel. Men tok en god prat med samboeren min i går kveld, og det som jeg "mister" er jo bare kjipe ting i all hovedsak, så da er det greit. Og jeg må si jeg gleder meg til å flytte ut av ammebh'en, og kunne ha på meg hvilke som helst klær, og ikke minst ta et glass vin til!! :)
 
Her er det også snart stopp. Har gitt flaske på dagen i 1,5mnd nå og ammet på natta. Siste to uker har det kun holdt til 1 måltid, flaske det andre. Ser ut nå som om det er for lite melk til et helt måltid da hun våkner etter 1 time for mere mat. Så da er det stopp og det blir kun flaske.
 
Back
Topp