Ammeslutt

_tredjepåvei

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberbarna 2019
Marsboerne 2023
Da var min ammetid gått mot slutten, da lillegutt heller ønsker seg flaske og vil ikke ha puppen, blir ikke mett av melka mi lenger:-(
Men jeg skal fortsette å amme på natta så lenge jeg kan.

Hva tenker du om dette da? Ser du har en surt/trist smiley. Er du lei deg for det? Skjønner det godt. Det positive er jo at du slipper å streve med avvenning ;-)

Jeg kunne tenkt meg å amma i hvertfall et par måneder til.. Men måtte uansett ha minska siden jeg skal jobbe litt i sommer, så er kanskje like greit at han velger flaske selv:)

Skjønner at det er litt trist, ja :/ Hvertfall hvis du kunne tenke deg å amme litt lenger.
Vi måtte gi oss når han ble 3 mnd, da ville han ikke ha mer, og nattpuppen varte til 4 mnd. Da sluttet han å våkne på natten. Jeg er glad for at det ble gradvis, da var det litt lettere å takle :)

Godt jobba racheyrayray!! :) Tenk så lenge du har gitt melk! Skjønner at det er vemodig, men sørg for å ha like mye kroppskontakt når du gir flaske. Kpselig d pg ;)

Godt jobba racheyrayray!! :) Tenk så lenge du har gitt melk! Skjønner at det er vemodig, men sørg for å ha like mye kroppskontakt når du gir flaske. Kpselig d pg ;)
Det er jammen meg godt sagt. Du har gitt sønnen din masse god melk i disse mnd. Du har gitt han et godt grunnlag for videre vekst ;-)

Jepp, min og.. Ammingen har vært et sant helvete fra starten av.. Og etter jeg introduserte fast føde ble hun mer og mer uinteressert i pupp.. så det har vært et svare strev med å få henne til å ta flaske.. Har bare nattammet henne en lite nstund nå, men produksjonen er gått såpass mye ned at jeg tror ikke jeg klarer å opprettholde det lenger.. Har måttet gi tillegg om natten også, for at det ikke skulle bli krøll med sovingen..

Lykke til! Og man kan faktisk få myyye kos ut av å gi flaske også.. I alle fall for oss, der ammingen har vært nokså pyton..

Ja det er en drøm å gå fra pupp til flaske når ammingen ikke funker!! Koke flasker er null stress ifht lite melk i brystene!

Uff ja, kan tenke meg! Koser meg med flaske også!!:)
Har hatt problemfri amming fram til nå, men vil han ikke ha, så vil han ikke ha.. Så nå får han 3-4 flasker om dagen, 1 grøt/middag måltid på kvelden også 1 ( noen ganger 0 ) amminger på natta.

Syns det høres veldig flott ut jeg racheyrayray. Man kan jo ikke akkurat tvinge dem til å fortsette med puppen heller. :S

Ja, så lenge han er fornøyd er jeg en kjempe fornøyd mamma, og siden vi har begynt med denne rutinen har han vært en helt annerledes baby på dagen føler jeg, mye mer fornøyd, griner nesten aldri lenger. Herlig!

Back
Topp