FruGlad
Elsker forumet
Tror det går mot ammeslutt her, jeg. Etter at jeg sluttet med nattamming har jeg fått mindre melk, men lillegutt har blitt ammet 5-6 ganger i løpet av dagen. Nå tenkte jeg at jeg skulle prøve og sakte kutte ut ammingen ett og ett måltid etterhvert som han blir flinkere til å drikke av tutekopp (han spiser 4 måltider med fast føde). Men nå tror jeg det går mot en noe raskere slutt. Han har fått én tann og den bruker han -mye! Nå biter han meg i puppen nesten hver gang jeg ammer og det virker også som om han ikke er like interessert i å få melk av meg. I kveld måtte jeg prøve begge brystene flere ganger før han begynte å drikke i stedet for å bite... Ble nesten desperat og tenkte på hvordan natten ville bli om han la seg uten å ha fått melk. Han tar puppen min i hendene og liksom studerer den før han putter den i munn og biter! Eller han tar den som om han skal suge, men så biter han i stedet. Jeg har tenkt at det kanskje skjer de gangene han ikke er såå tørst/sulten, men i dag bet han også på morgenen når han vanligvis er veldig lysten på melk, og som sagt på kvelden. Nå kjenner jeg at jeg gruer meg og spenner meg når jeg skal amme... Synes det er litt skummelt å skulle slutte og amme; er redd han ikke skal få i seg nok væske siden han ikke er så innmari god på tutekopp enda. Kunne tenke meg å amme morgen og kveld til han er ca ett år, men nå får vi altså se hvordan det går fremover.