Ammeslutt og abscess

Bruker755mon

Andre møte med forumet
Hei! Jeg Har ammet i tre måneder nå, men har bestemt meg nå for å slutte. Har hatt flere brystbetennelser og nesten konstant tette melkeganger og dette har vært veldig vondt. Har også veldig lite melk så har måttet gi erstatning etter hvert ammemåltid. Var på sykehuset for noen dager siden og da fant de en begynnende abscess. Prøvde å tømme denne, men de fikk ikke mye ut. Har nå startet på antibiotika og gått på det i tre dager, men merker ikke noe særlig bedring enda.
Legen min har skrevet ut ammestopp tabletter til meg som hun mener jeg skal ta med en gang. Jeg vet ikke om jeg syntes dette høres så lurt ut siden jeg vet at behandlingen for å bli kvitt en betennelse er å tømme puppen ofte, og jeg har lest flere steder om andre som har tatt tablettene at man får melkespreng i flere dager og at kroppen tilslutt trekker melken tilbake av seg selv?
Det å slutte å amme på naturlig måte med å kutte ut et og et måltid er ikke noe alternativ for meg da puppen tetter seg helt hvis det går litt tid mellom ammemåltidene.
Er det noen som har noe erfaring om dette eller noen tips til hva jeg burde gjøre så blir jeg veldig glad :) 
 
Huff, det hørtes tungt ut :-(

Har dessverre ikke mye erfaring med dette, men jeg tror jeg først hadde følgt legens anbefalinger før jeg prøvde andre ting.
 
Back
Topp