Ammeslutt 19 mnd

Bie92

Blir kjent med forumet
Hjelp! Barnet er fullstendig avhengig av pupp på natt og blir hysterisk om far kommer når hun våkner. Hun får en amming på dag etter bhg. Hun og jeg sover godt sammen men far kan ikke legge. Hun har fri tilgang på natt. Skal i utg. Reise å overnatte to netter borte ifb. Med jobb men det sier mannen plett nei til når barnet er så hysterisk. Hvordan gikk dere frem mtp legging og avvenning?

Har vært i samme situasjon, og det som hjalp var at jeg faktisk reiste bort. Datter skjønte at mor ikke var hjemme. Første gang da hun var 16 mnd var det mer gråt første natt og så ble det bedre. Da jeg reiste igjen da hun var 18 mnd gikk det veldig bra. Men dessverre ble hun syk samtidig, så da mor kom hjem var det rett tilbake til puppen på natt ...

I alle fall, det jeg skal frem til, er at det KAN hjelpe at barnet vet at mor er borte, enn at det vet at mor er en annen plass i huset.

Jeg tok meg av avvenningen litt tidligere da, så kan jo ha hatt noe å si; men her fikk hun ikke lenger fri tilgang da hun ble ca 10mnd. Hun fikk kos og trøst, men ikke pupp, første gang hun våknet. Kuttet ned til å amme bare 3-4 ganger per dag rundt da, for å så gå ned til 2 ganger i døgnet ved året. (Sluttet så med amming ved 15mnd).

Jeg tenker at det går an å prøve seg, å bare ikke gi pupp på natt. Barnet trenger det ikke lenger, sånn rent fysisk. Prøv å erstatte det med kos og trøst. De første nettene blir sikkert litt tunge, men det begynner kanskje bli greit å ta den kampen nå.

Har vært i samme situasjon, og det som hjalp var at jeg faktisk reiste bort. Datter skjønte at mor ikke var hjemme. Første gang da hun var 16 mnd var det mer gråt første natt og så ble det bedre. Da jeg reiste igjen da hun var 18 mnd gikk det veldig bra. Men dessverre ble hun syk samtidig, så da mor kom hjem var det rett tilbake til puppen på natt ...

I alle fall, det jeg skal frem til, er at det KAN hjelpe at barnet vet at mor er borte, enn at det vet at mor er en annen plass i huset.
Takk for svar, skal prøve å se om det hjelper å ta seg en tur ut i kveld ! Sånn at hun vet jeg ikke er hjemme. Går foreløpig greit å kutte på dag.. så aner et håp om en ok avvenning

Min er 20 mnd og vi kjørte avvenning nå. Far reiste vekk med han igår og kommer hjem imorgen, da er puppen også borte. Gjorde samme med storesøster (hun var dog 2 år 4 mnd). De hadde begge fri tilgang 24/7 når vi var hjemme frem til slutt.

Min er 20 mnd og vi kjørte avvenning nå. Far reiste vekk med han igår og kommer hjem imorgen, da er puppen også borte. Gjorde samme med storesøster (hun var dog 2 år 4 mnd). De hadde begge fri tilgang 24/7 når vi var hjemme frem til slutt.
Oi, hvordan tar han det foreløpig? Hvordan tok søsteren det? Ammet de mye og på natt? Ble veldig nysgjerrig nå siden jeg selv skal reise bort om 3-4 uker..

Dagamming sluttet naturlig kort tid etter bhg start ved 16mnd. Vi byttet på legging når leggepuppen ble fjernet. Ble ikke særlig godt mottatt i starten, men gikk seg til med en vannflaske etterhvert. Kjørte cold turkey på nattamming ved 22 mnd. Jeg lå på annet rom en uke mens far sov med guttungen. Ble dårlig mottatt og mye grining. Han ble såklart syk uken etter og vi var tilbake til start. Kort tid etter tok jeg alt selv. Mye grining og lite søvn en periode, men gikk over etter relativt kort tid. Men kose puppen med hånden tok han minst 1,5 år til å slutte med. Etter jeg ble gravid med nr 2, prøver han seg litt innimellom å få kose de.

Oi, hvordan tar han det foreløpig? Hvordan tok søsteren det? Ammet de mye og på natt? Ble veldig nysgjerrig nå siden jeg selv skal reise bort om 3-4 uker..
Han fikk sist pupp fredag morgen, de var vekke fredag etter barnehagen til søndag ettermiddag. Litt sure netter på far og natt til idag var heftig, men utenom litt mas på pupp (prøver dra opp) har det gått over all forventning. Ca samme historie med storesøster. Tok vel en drøy uke før hun var helt ok med det.

Vi ammet masse, gjennom hele natten og fri flyt så lenge vi var sammen. Så ble bratt slutt.

Han fikk sist pupp fredag morgen, de var vekke fredag etter barnehagen til søndag ettermiddag. Litt sure netter på far og natt til idag var heftig, men utenom litt mas på pupp (prøver dra opp) har det gått over all forventning. Ca samme historie med storesøster. Tok vel en drøy uke før hun var helt ok med det.

Vi ammet masse, gjennom hele natten og fri flyt så lenge vi var sammen. Så ble bratt slutt.
Oi, så flink du er å stå i det! Tar det til inspirasjon

Med storesøster (20mnd ved slutt) var jeg også bortreist i 2 dager, og gikk helt fint å legge henne mens jeg var borte, og etterpå husker jeg hun var nysgjerrig på puppene, men jeg sa, nei det er tomt, og det ble akseptert uten mere forespørsler. Hun hadde ganske fri tilgang, ammet gjerne etter barnehagen og på natt, men var ikke like «avhengig» som lillebror

Lillebror (21 mnd ved slutt) var mer som du beskriver, veldig glad i puppen, ønsket den både dag og natt. Vi prøvde gradvis, men han ble bare lei seg og sint når jeg prøvde å ikke begrense, så vi måtte gå for en brå slutt. På dagtid gikk det greit, spurte vel et par ganger og lei seg når jeg sa det var tomt. Far tok leggingen og nettene i 2 uker, når jeg prøvde legging eller ta han på natt (over en uke etter slutt) gikk han rett på puppen og ble veldig sint når han ikke fikk. Han sov bedre etter slutt

Back
Topp