ammeskjold

Annicken

Forumet er livet
de sklir så fort av - er d noe krem eller noe som kan smøres på så de henger bedre ????

Når jeg brukte det, klemte jeg ut litt melk først, lot ungen suge også satt den der gitt..vet ikke om det hadde noe å si, men det ble liksom vakum så den satt der..

sikkert kjempe god ide - men grunnen til jeg bruker brystskjold er at han ikke får til å suge av puppen -  =(

ORIGINAL: LiljaLilly

ORIGINAL: Annicken

sikkert kjempe god ide - men grunnen til jeg bruker brystskjold er at han ikke får til å suge av puppen -  =(

Ja... Men du kan jo klemme ut litt melk før du setter på skjoldet, også la han ta tak med skjoldet på.
Da lager det seg vakuum og skjoldet sitter godt. Det var nå det jeg mente ihvertall.[:)]

aha =)  sånn å forstå...
syns d fester seg greit midt på, men på sidene løsner det så lett - kaskje ta litt morsmelk der og da..

Ja... Men du kan jo klemme ut litt melk før du setter på skjoldet, også la han ta tak med skjoldet på.
Da lager det seg vakuum og skjoldet sitter godt. Det var nå det jeg mente ihvertall.[:)]

aha =)  sånn å forstå...
syns d fester seg greit midt på, men på sidene løsner det så lett - kaskje ta litt morsmelk der og da..

Ja, det er bare å gni utover [8D]
Det var det jeg gjorde, da satt det ganske greit.
Hvilken type skjold bruker du?

bare prøvd avent sine - kjøpte to minutte på stenge tid i går ;P

Jeg ammet med ammeskjold i 3,5 måneder før vi klarte å slutte med det. Prøvde de fleste triksene i boka, men etter hvert innså jeg at det som funket best, var å holde på ammeskjoldet med en finger på hver side, evt, bare med en finger på den ene siden.

Er ikke det som ble anbefalt, men var det eneste som funka for meg, og jeg ammet MYE (annenhver time i månedsvis).

Et lite tips fra meg: Ikke gi opp å prøve uten. Det virker håpløst, men plutselig en dag så går det bare. For meg virket det håpløst å slutte da hun var 3 mnd., så jeg forberedte meg mentalt på å plundre med ammeskjold i et halvt år til. Men da vesla var 3,5 måneder, så gikk det plutselig greit uten. Hurra!!! [:)]

Her brukte jeg også medela, de var helt supre.
Tok også melk på den delen av puppen der skjoldet skulle sitte..

Vi brukte skjold så og si i hele ammeperioden vi, ble så vant til det til slutt at jeg ikke tenkte noe over det.

Hey, så du er hjemme nå [:D] vi har brukt ammeskjold i 3,5 man vi også, og først nå fungerer det uten, det eneste som funket for meg var meledas (selges på harebakken boots apoteket) ammeskjold i strl small... når det blir litt fuktigt inni, når melka runnet til, så sitter de som klistret...

jeg brukte medela, den minsre str ror jeg, hele ammeperioden (7 mnd)[:)]

Back
Topp