Ammeskjold

[ellaumbrella]

Forumet er livet
Hva er det som er så "fælt" med det? (Har en generell oppfatning av at det er ikke bra å bruke) Hvorfor?[:)]

Jeg brukte det litt med både Elias og Jonas. Er vell det med sugeteknikken..blir kanskje litt forvirra lille bebisen.

eg fikk beskjed på sykehuset at det var bedre og pumpe for mini greidde ikke å suge like bra der som når de greier det normalt og det kommer så pass lite ut i gangen at melkeproduksjonen går mer og mer ned i stedet for opp..

det var i mitt tilfelle..

Problemet med de er at babyen får feil sugeteknikk og det er svært vanskelig å få de til å ta pupp naturell etter at de har prøvd ammeskjoldet.. I tillegg stimulerer de ikke brystet nok slik at melkeproduksjonen går ned.. Og så er de noe herk å ha med seg overalt og sterilisere etter hver bruk...

ORIGINAL: Pearl

Problemet med de er at babyen får feil sugeteknikk og det er svært vanskelig å få de til å ta pupp naturell etter at de har prøvd ammeskjoldet.. I tillegg stimulerer de ikke brystet nok slik at melkeproduksjonen går ned.. Og så er de noe herk å ha med seg overalt og sterilisere etter hver bruk...

Okei, såpass [:)]

jeg ammet i 6 mnd med det sist.. hadde ikke noe problemer..

denne gangen gikk det ikke, så nå pumper jeg.. så det spørs på ungen...

jeg brukte ammeskjold i starten og det gikk ikke utover produksjonen, men kan sikkert gjøre det da....vet bare at jeg hadde aldri klart å amme hadde det ikke vært for de

Jeg brukte  skjold og ammet i 15 mnd... gikk ikke utover produksjonen min iallefall... kanskje tok jeg den "lettvindte" metoden, men det funka for oss iallefall... bedre å bruke skjold enn å slutte å amme sier nå jeg bare[:)]

ORIGINAL: Kakemonsteret

Signerer de andre!! Dessuten så skjønner jeg ikke vitsen med mindre man har innovervendte brystvorter.

Man skal alltid finne årsaken til problemet, ikke gå den lettvinde veien!! Du utsetter og forverrer problemet.

Har bare negativ erfaring med det, og har selv brukt det fra fødsel-6måneder!!

- du kan ikke amme uten det, dvs. at hvis du glemmer det så sliter man virkelig!! (vært der ja[:'(])
- du må sterilisere de etter hver bruk
- det tar tid
- man kan miste melka

Jeg måtte bruke ammeskjold,fordi han klarte ikke få tak i puppen ellers. (og jo vi PRØVDE)
Da var det bedre at han fikk det han fikk med ammeskjold,enn at han ikke fikk noenting....
Han klarte å venne seg selv av med det rundt 5-6mnd, men han fikk puppenekt etter 7mnd,da nektet han å drikke melk i alle fasonger...

Ja det må steriliseres,men jeg hadde MANGE så det gikk fint.

Eneste minuset var at det ble litt gris,men fant til slutt teknikker for å unngå akkurat det[:D]

Back
Topp