Ammeskjold

Jentehumor

Forelsket i forumet
Augustmødrene 2014
Håper jeg postet riktig nå:)

Hei!
Slet litt med amminga og prøvde ammesjold. Nå spiser han fra puppen endelig!
Men leser at det kan gi mindre melkeproduksjon? Er det på langsikt? Han er bare en uke gammel i dag og skal vel ikke ha mer enn 70-80ml? Tror jeg har nok, ihvertfall på begge brystene når jeg pumper, så blir det mer. Jeg aner ikke hvordan jeg ser om han får nok.. Han dier opp i mot 20 til 30min og så slipper han taket. Ser da at det enda er melk i skjoldet. Han vil gjerne ha mat hver 2dre til 3dje time. Kan det høres ut som om han er fornøyd?

Er det noen som ammer med ammesjoldet uten problemer og som slipper å pumpe ved siden av?
Kan han venne det av seg, selv etter en stund, eller må jeg slutte nå hvis jeg noen gang skal få til å amme vanlig?

Masse spørsmål, men jeg vil gjerne ha svar på alt!:))

jeg brukte skjold en stund og begynte etterhvert å snike vekk skjoldet da hun hadde sugd litt og melka fløt godt ut. funket bra , hun merka det ikke :) ble så lei skjoldet når hun kavet så kasta hu jo skjoldet tvers gjennom rommet :p brukte under en uke så tror ikke det påvirket produksjonen, merket i allefall ikke noe til det og gir mening at det gjelder over tid ja:) høres ut som du har nok ja og kan godt hende baby får ut enda mer enn pumpa. Høres fornøyd ut, virker han rolig imellom måltidene da ?

Ja det gjør han når han endelig begynner å suge!
Men han laver også veldig i begynnelsen og river bort skjoldet med hendene og sutter på hånda si istedenfor. Så følger det med litt grining til han endelig setter seg og begynner å spise. Slit i begynnelsen, men er usikker på om han har litt magevondt hver gang det skjer. Han gjør det samme når han hikker, me. Når hikkingen er over så samarbeider han :p

Noen ganger så vil han ha mat igjen etter en halvtime til en time, men kan det bare være at jeg fjerna han litt for tidlig?:)

Sent from my iPho

Høres ut fra beskrivelsene dine som om han spiser seg mett :)
Jeg brukte skjold i et par måneder med førstemann, og det gikk helt fint å slutte. Selv om noen kan få dårlig produksjon med skjold trenger det ikke å gjelde alle. Jeg veit om de som har fullamma med skjold i 6 måneder. Jeg pumpa ved siden av fordi jeg fikk så lett brystbetennelse. Hvis du ikke merker harde klumper, og det virker som om barnet tømmer godt, er det ikke sikkert du trenger å pumpe. Litt pumping kan på den annen side hjelpe til å holde produksjonen oppe dersom barnet etter hvert virker utilfreds. Du kan jo eventuelt legge vekk pumpa for en stund, og heller ta den fram igjen hvis det virker nødvendig?

Dersom du ammer med skjold, bør/må du pumpe ved siden av. Brystvorten blir ikke nok stimulert når barnet spiser med skjold til å opprettholde god nok produksjon over tid.
Har selv ammet med skjold i 4 mnd nå. Pumpet ca 3 ganger for dag. Har nå tatt bort skjoldet på dagtid, men trenger det enda på natt.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Fullammet ene gutten min i 6mnd med skjold. Hadde ikke behov for noe ekstra pumping. Så lenge han virker fornøyd og har tunge tissebleier høres det jo bra ut. Kan jo evt ta kontroll av vekten. Og varierende tidsrom mellom amming er helt vanlig :-) bare gi når han vil ha så styrer han det selv tenker jeg

Med første så fikk vi først til ammingen da vi tok i bruk skjold, hun sovnet bare med puppen :( Men det tok 9 timer før hun kom til puppen første gang, så ble nok litt feil av den grunn.. I frykt for å ødelegge det vi hadde fått til med skjold, så brukte jeg det, og kun det- ingen pumping, frem til vi trappet ned ammingen da hun var 10 mnd. Jeg hadde melk nok i massevis og merket ikke noe til ulempe ang melkemengde og skjold...

Med andremann var jeg veldig bevist på: rett til pupp etter fødsel, hadde aldri skjold, han hektet seg fast i puppen bare noen minutter gammel, og der hang han i 18 mnd

Mamma til to store, og har lille attpåklatt i magen

Høres ut som om han er fornøyd og får i seg det han skal :)

TuMmY LoVe

Ja nå har jeg fått bevis 3ganger at han legger på seg! Han ligger på gjennomsnittet og litt til:D godt jeg kan bruke ammesjoldet, og at han får i seg det han skal ha! Minus er jo at det blir en del vasking og koking, men nå skal jeg nok gå til innkjøp av to til:)))

Har du vært i kontakt med en ammehjelper? De kan hjelpe deg og slutte med skjold, om du ønsker da :) deilig å vite at baby spiser godt men med litt dyktig hjelp kan dere kanskje slippe. :)

Back
Topp