Ammeskjold...

Det var noe drit!!! Brukte dette pga innovervendte brystvorter men synes det var vanskelig å få de på plass, vanskeli å få de til å sitte, babyen klarte ikke tømme brystet og fikk dermed i seg mindre mat.. Men, nå skal det sies at jeg fikk dette presentert som "løsningen" på mine "vanskelige" bryst på barsel og ukritisk tok i mot.. Kan nok være jeg hadde fått en helt annen erfaring om jeg hadde ventet og bare brukt de ved såre brystvorter slik mange gjør... Har store bryst og syntes det var vanskelig/flaut å amme offentlig pga var så vanskelig å få de på rett, så derfor ammet jeg ikke offentlig i det hele tatt.. Har ihvertfall INGEN planer om å bruke dette etter neste fødsel i sommer, får jeg det ikke til uten ammeskjold blir det mme igjen denne gangen også..

Jeg hadde ikke kunnet amme vesla hvis de ikke hadde gitt meg skjold på sykehuset [:)] Husk at det er dårlig for melkeproduksjonen, så du må slutte etterhvert hvis du satser på fullamming. Vi kutta da Nora var tre uker, gikk bare bra [:)]

Guttungen fikk kun tak med ammeskjold, så for meg var det helt fantastisk! Slutta da han var rundt 2 mnd. Da tok han puppen fint uten[:)]

Hadd ikke kunna amma har da ikke vorr for de![;)]Emil fikk ikke tak i nokk, men naar skjoldan kom paa saa spist han som bare det![:D] Amma han t han va kanskje 6maana med skjold, for e slutta helt me di..Kunn sekkert ha slutta me di for, men trudd ikke e greid da uten de... Emil fikk mat i massevis saa e e saa glad for at da finnes! [;)]

Jeg har amma med skjold i 5 MND! [:D] og fullammer fortsatt!

de er gull altså!!![:D][:D]
jeg kan ikke amme uten skjold, da nipplene er for små - og jeg har ganske store bryster.
så gutten fikk ikke tak!^

var litt flaut i begynnelsen, og litt mer stress... man kan ikke bare dra frem puppen litt diskre liksom...

meeen det driter jeg i nå!
jeg vil amme, og da må jeg bruke skjold! og det er HEEELT ok for meg! [:D]

Hvis man klarer å amme uten skjold er dette det beste fordi det er lettere i utgangspunktet for ungen å få tak og de må ikke jobbe like hardt for å få ut melka, men som flere sier så hadde ikke jeg heller kommet til å amme storebror om jeg ikke hadde brukt skjold.

Han ble født 5 uker før termin, gulsott og litt påvirket av min diabetes så han var ganske slapp. Han ville egentlig ikke suge i det hele tatt. Måtte lære å tvangsmate med flaske før vi reiste hjem. Men fortsatte å prøve å amme. Da han var 1 mnd klarte han å få tak når jeg brukte disse skjoldene. Jeg hadde ganske flate vorter så det hjalp jo ikke. Brukte skjold i ca ca 3 mnd. Men da klarte jeg å lure de unna. Det ble mye lettere etterpå men selv om det var litt styr med disse skjoldene hadde det vært mye mer styr og holdt på med flaske.

Strevde litt med teknikken med lillebror også. Kunne sitte i en time i starten bare for at han skulle få tak, men jeg klarte det uten skjold. (etter å ha ammet storebror til han var 17 mnd var ikke vortene små lengre...) [8|] Jeg så han kunne om han bare fikk tid så da tok jeg aldri dem fram igjen. Tok bare etpar uker så var ihvertfall sugeteknikken rett.

Jeg begynte med skjold på det ene brystet 1 dag etter fødselen, fordi brystvorten ikke kom ut og ble for hard til at babyen fikk tak.
For meg funket det kjempebra og han fikk nok mat.
Etter en liten stund kunne jeg slutte med det og fortsatte ammingen uten problemer.

Amma 15 mnd med skjold... gutten fikk ikke tak ellers. Helsesøster og alle syntes dette var roten til alt ondt i verden (omtrent), men det var det som funka for oss. Lillesøster ble ammet på "vanlig" vis...[:)]

Brukte ammeskjold i en overgang mellom flaske og pupp. Fullpumpet meg og gav flaske i 8 uker. Da kom ei på ammepol med ammeskjold, lillegutt endelig godt nok tak, og vips så kunne jeg kutte ut flaske. Brukte ammeskjold i 4 uker ca, ammer fremdeles, mest for kos da[:)]

Har brukt (og bruker forsatt) skjold med begge mine. Har ikke hatt noe problem med minskning av melk i det hele tatt.

Første gang hadde jeg en overflod av melk[:)]

Har to venninner som har brukt skjold også, de har heller ikke mistet melka.

Det jeg gjorde med første og i begynnelsen denne gang var at jeg pumpet ekstra en gang om dagen, just in case siden jeg hadde hørt det om at det kunne bli mindre melk.

Det kan være litt irriterende når babyen kaver og fort gjort å miste skjold da, men har igrunn ikke hatt noe problem med det heller.

Så her er det bare positiv erfaring iallefall, det eneste negative må være at jeg var nødt til å huske det overalt[:D]

Mini kom 3 uker før min termin. Hadde litt gulsott (uten at noen tok noen pøver før vi ville hjem 4.dagen, og ingen forklarte meg at det kunne forklare hvorfor han var litt slapp[:@])

Selv om jeg hadde melk og rett teknikk (Til og med de på sykehuset fikk det ikke til) så fikk han ikk rett tak. Når jeg kom hjem begynte vi med ammeskjold, og tak gud for de!!! Hadde nok ikke holdt på lenge ellers. Før de kunne jeg bruke 1 time bare på å legge han til, og deretter amme 1 time. Vi ga han litt mm på spøyte først så deretter ammeskjold, da tok det ikke mer enn 5-10 min.

ORIGINAL: KristineBirgitte

Jeg hadde ikke kunnet amme vesla hvis de ikke hadde gitt meg skjold på sykehuset [:)] Husk at det er dårlig for melkeproduksjonen, så du må slutte etterhvert hvis du satser på fullamming. Vi kutta da Nora var tre uker, gikk bare bra [:)]

Akkurat samme her, bare med Elias da.
Her var det fordi brystene var så store. Slutta vel også med dem da elias var 3 uker.

Var kjempesår på førstemann og kjøpte ammeskjold... Ungen fikk ikke tak og "beit" seg fast[:(] Det var sinnsykt vondt og ammeskjoldet fylte seg med blod[8D]... prøvde ikke de igjen for å si det sånn[:-]

Ammet med skjold i 7 mnd. Det gikk veldig bra og ingen såg ut som hun drakk fløte... Super bollekinn :)

Takk for mange flotte tilbakemeldinger[:)] Prøvde med skjold i dag pga. såre brystvorter... er fra helvette til himmelen for min del iallefall...

Noe dritt. Bare vanskelig og ti ganger vondere når man er sår fra før av..hvertfall for meg

Back
Topp