Ammeskjold - erfaringer?

• Trådstarter Trådstarter B
  • Opprettet Opprettet
Jeg ammet lenge med skjold. Kan gjerne opplyse :)
Hvordan funket det for deg? Måtte du pumpe ved siden av med tanke på å unngå brystbetennelse? Har en liten gutt som kanskje er litt sugesvak,og gikk ned for mye i vekt. Nå er det flasker og amming ved siden av som er det vi gjør. Han fikk lettere tak med ammeskjold,men er redd han ikke får i seg nok ved bruk av ammeskjold,for det er visstnok tyngre å suge gjennom.

Hvordan funket det for deg? Måtte du pumpe ved siden av med tanke på å unngå brystbetennelse? Har en liten gutt som kanskje er litt sugesvak,og gikk ned for mye i vekt. Nå er det flasker og amming ved siden av som er det vi gjør. Han fikk lettere tak med ammeskjold,men er redd han ikke får i seg nok ved bruk av ammeskjold,for det er visstnok tyngre å suge gjennom.
Jeg bruker ammeskjold fordi hun ikke får så bra tak uten. Har lagt fint på seg og virker ikke som hun har problem med å få i seg nok. Aldri hatt brystbetennelse. Har ei venninne som hadde det og hun ble anbefalt å starte med skjold. Er vel bare å prøve og veie han oftere på helsestasjonen for å følge med vektøkningen? :)

Jeg har ammet med skjold siden fødsel, gått kjempefint og har hatt null problemer. Hun er en stor jente nå, selv om hun gikk ned over 600 g etter fødsel. Jeg har ikke pumpet utenom, har godt med melk :happy: Ingen brystbetennelser eller noe! Nå er hun straks 7 mnd og ammes enda annenhver time.

Så bra.:-) Flott å høre,da vet jeg at det finnes alternativer. Veldig slitsomt å pumpe så mye,det tar mye tid. Lykkes bedre med ammingen her nå,men håper jo å få han over bare på pupp. Og om det er ammeskjold som må til for å lykkes til slutt,så er det i grunnen ok. Har pumpe også så kan pumpe en gang eller to om dag uansett.

Jeg brukte ammeskjold fram til mini var 6-7 uker. Han fikk så dårlig tak og ammingen ble veldig stressende for oss begge. Det reddet ammingen her altså. En dag så funket det plutselig uten. Han la fint på seg hele veien. Jeg kan finne på å bruke skjold innimellom nå også, enten hvis brystet mitt er veldig hardt eller hvis han er utålmodig og styrete. Babyen er snart 3 måneder.

Jeg brukte ammeskjold fram til mini var 6-7 uker. Han fikk så dårlig tak og ammingen ble veldig stressende for oss begge. Det reddet ammingen her altså. En dag så funket det plutselig uten. Han la fint på seg hele veien. Jeg kan finne på å bruke skjold innimellom nå også, enten hvis brystet mitt er veldig hardt eller hvis han er utålmodig og styrete. Babyen er snart 3 måneder.
Ja,jeg brukte skjold på sykehuset før at han skulle få tak,men så hadde han litt for stor vektnedgang, og da antydet de at skjoldet kunne være en del av grunnen fordi det er tyngre å suge gjennom. Jeg tenker nå at det kanske var en kombinasjon med en baby som sov mye på andre dagen,og at jeg kanskje ikke helt hadde melk nok og at han er litt sugesvak. Klarte å kutte det ut på dagen selv, men forstår at det kan være vanskelig for en del å gjøre det,og at de må avvenne.

Sletter innlegget jeg,siden ingen har noen råd å komme med.

Vel, nå er det ikke alle som sitter på babyverden døgnet rundt, og det er jo ikke noe lett å komme med råd i ettertid når spørsmålet bare får ligge fra mandag til tirsdag ;)

Vi brukte skjold fra barsel til han var 3,5 uke, da tok han puppen fint uten. Var veldig todelt for oss, det reddet ammingen for oss siden han i starten ikke klarte å få tak uten, men puppene mine responderte dårlig på pumping, så hadde vi ikke klart å kutte skjoldet hadde jeg neppe klart å få opp melkeproduksjonen nok til å fullamme. Men det klarte vi fint (reduserte det han tok fra flaske gradvis, og etter et par uker var han over på full pupp), så er glad vi fikk prøve skjold slik at vi kom igang med ammingen :) Fikk høre fra jordmor at babyer må suge to ganger for en munnfull melk når man bruker skjold, så derfor skal man være veldig påpasselig med vektoppgang og eventuell dårlig stimulering av produksjonen, men det er uten tvil en viktig ting for mange, inkludert oss :)

Vel, nå er det ikke alle som sitter på babyverden døgnet rundt, og det er jo ikke noe lett å komme med råd i ettertid når spørsmålet bare får ligge fra mandag til tirsdag

Alle nei,noen ja. Er ofte slik at mange spørsmål aldri får noen svar, mens fotposer diskuteres opp og ned. Får jeg ikke svar, orker jeg ikke la personlige ting ligge ute på forumet. Dessverre synes jeg ofte forumet blir vanskelig å bruke på en god måte nettopp pgamange aldri får svar på sine spørsmål,og fordi en del sporer av tråder og benytter det til å kverulere.

Det var nå mitt hjertesukk og grunnen til at jeg er i ferd med å slutte å bruke babyverden.

Får ikke opp varsler, så jeg beklager at jeg ikke svarte.

Hadde to sugesvake premature. Pumpet ved siden av hele tiden, siden ene tvillingen endte som flaskebarn (pumpet til 14mnd). Hun endte som flaskebarn blant annet fordi hun aldri fikk i seg nok med skjold. Hos oss var tungebåndet synderen.

Anbefaler å kontakte en ammehjelper om du kan. Da kan du få masse tett og personlig oppfølging via andre kanaler enn forum.

Back
Topp