Ammeskjold/brystskjold

Lilleklomp18

Forelsket i forumet
Noen som har prøvd ut ammeskjold fra både Agent og Medela?

Er det noen forskjell? Hvilken anbefaler du?

Prøvde ut kun avent sine med første unge, men apoteket får ikke tak i disse lengre, og gidder ikke å bestille ett par over nettet dæ frakt nesten blir mer enn selve produktet ;p
aner ikke om disse trengs denne gangen, men skal ha et par i bakhånd fra starten av for å være forberedt om det skulle ble behov for de

Jeg prøvde bare medela sine. Jeg fikk låne de på sykehuset siden jeg hadde startvansker med ammingen. I og med at de funket så bra, så kjøpte jeg bare dem.
Man må huske og " vrenge" dem på, altså at brystvorten blir sugd ordentlig opp i skjoldet. Også viktig med riktig størrelse.

Dette hjalp meg i gang både mtp sårhet og mtp en b.vorte som er litt inntrukket. Småen min ville først ikke ta den puppen, men med skjold gjorde han det og etter hvert kom brystknoppen mer ut.
Trengte bare skjoldene i de 2 første ukene, men det var en av mine bedre investeringer. Tror jeg hadde gitt opp uten dem.

Har kjøpt de fra Medela som jeg har sånn i tilfelle. Sist måtte jeg ut å kjøpe etter fødsel og da hadde jeg allerede rukket å få blødende sår (lille brukte meg nok litt som smokk i tillegg til at hun hadde vanskelig for å få ordentlig tak siden brystene var så gigasvære og hun hadde litt stramt tungebånd).
Hadde fra Avent sist så jeg har ikke sammenligningsgrunnlag enda.

Jeg prøvde bare medela sine. Jeg fikk låne de på sykehuset siden jeg hadde startvansker med ammingen. I og med at de funket så bra, så kjøpte jeg bare dem.
Man må huske og " vrenge" dem på, altså at brystvorten blir sugd ordentlig opp i skjoldet. Også viktig med riktig størrelse.

Dette hjalp meg i gang både mtp sårhet og mtp en b.vorte som er litt inntrukket. Småen min ville først ikke ta den puppen, men med skjold gjorde han det og etter hvert kom brystknoppen mer ut.
Trengte bare skjoldene i de 2 første ukene, men det var en av mine bedre investeringer. Tror jeg hadde gitt opp uten dem.
Ja, uten skjold sist hadde jeg gitt opp for gutten hadde stramt tungebånd og jeg fikk de sårene i tillegg til litt innover knopper.
Så vi brukte skjold i 4 mnd før vi til slutt gikk uten :-) men hatt 0 problemer med de :-) hadde da som sagt avent sine

Har kjøpt de fra Medela som jeg har sånn i tilfelle. Sist måtte jeg ut å kjøpe etter fødsel og da hadde jeg allerede rukket å få blødende sår (lille brukte meg nok litt som smokk i tillegg til at hun hadde vanskelig for å få ordentlig tak siden brystene var så gigasvære og hun hadde litt stramt tungebånd).
Hadde fra Avent sist så jeg har ikke sammenligningsgrunnlag enda.
Samme problem, jeg hadde innover knopper + MYE melk og stakkars gutten med stramt tungebånd selv etter klipping = giga sår!

Ser Medela sine er annrledes i form i forhold til avent sine derfor jeg "kvier" meg for å kjøpe "feil"

Samme problem, jeg hadde innover knopper + MYE melk og stakkars gutten med stramt tungebånd selv etter klipping = giga sår!

Ser Medela sine er annrledes i form i forhold til avent sine derfor jeg "kvier" meg for å kjøpe "feil"

Uff, så dumt at du ikke kan få tak i de som funket for deg....
Tror likevel det vil funke greit med medela sine. Syntes de satt godt, men som sagt har jeg jo ingen sammenligningsgrunnlag....

Du kan prøve å spørre i en tråd på felles et sted?
Da får du kanskje svar fra flere, og noen som har prøvd begge?

Back
Topp