Ammeskjold - avvenning...

strikkefrøkna

Betatt av forumet
Hei!
Har siste døgnet brukt ammeskjold pga store åpne sår på brystknoppene..
Nå er de såpass mye bedre at jeg i natt prøvde å gi vesla uten.. Men hun ville ikke ta brystet! :(

Nå har jeg prøvd flere ganger, både startet med skjold, for så å ta det av etter hun har fått godt tak for å se om hun vil ta puppen vanlig... Dette vil hun ikke skikkelig.. :( hun hekter seg, tar tre-fire tak for så å slippe...

Noen som har erfaring, og har tips om hvordan venne av med ammeskjold? Er litt fortvila for det tar så utrolig lang tid med skjold...

Mitt tips er å melde deg inn i "Ammehjelpsgruppen" på Facebook. Der er det både erfarne mødre og ammehjelpere som svarer på spørsmål om amming.

Jeg har også brukt ammeskjold en del nå de første dagene. Pga avrunnede brystknopper som ikke kommer helt frem så lillegutt får ikke tak. Men har de siste dagene fått til ca annenhver amming uten skjold. Bruker cottermansgrep ca to min før amming for å sikre at brystet er klart og melken kommer. Så bruker jeg det såkalte hamburgergrepet og passer på at baby ligger såpass til brystet at han må gape høyt. Når han henger på klemmer jeg han mot meg til han fester seg. Prøver dette ved hver amming. Noen ganger må jeg bruke skjold i et par min først for at han skal skjønne hva vi driver med. Les artikkelen på ammehjelpen om avvenning av brystskjold. Lykke til

Jeg har også brukt ammeskjold en del nå de første dagene. Pga avrunnede brystknopper som ikke kommer helt frem så lillegutt får ikke tak. Men har de siste dagene fått til ca annenhver amming uten skjold. Bruker cottermansgrep ca to min før amming for å sikre at brystet er klart og melken kommer. Så bruker jeg det såkalte hamburgergrepet og passer på at baby ligger såpass til brystet at han må gape høyt. Når han henger på klemmer jeg han mot meg til han fester seg. Prøver dette ved hver amming. Noen ganger må jeg bruke skjold i et par min først for at han skal skjønne hva vi driver med. Les artikkelen på ammehjelpen om avvenning av brystskjold. Lykke til

Takk for det :)
Her har det nå etter to amminger på ca 2 timer løsna for vesla! :D

Sykt frustrerende for både mor å barn, når hun ikke ville ta skikkelig.. Men heldigvis er mor mest sta... ;)
Veldig spent på hvordan neste amming går når hun har fått sovet litt :)

Takk for det :)
Her har det nå etter to amminger på ca 2 timer løsna for vesla! :D

Sykt frustrerende for både mor å barn, når hun ikke ville ta skikkelig.. Men heldigvis er mor mest sta... ;)
Veldig spent på hvordan neste amming går når hun har fått sovet litt :)

Så bra :)

Back
Topp