Ammeseng?

Apekatt

Apekatt
Juli13-jentene
Er det noen som har erfaring med dette? Er det bare en av de tingene man blir "lurt" til å trenge - eller er det kjekt å ha?

Vi har god plass i senga vår (180bredde), så det er ikke noe problem. Jeg har alltid sovet veldig tungt, er derfor litt redd for at jeg legger meg eller dyna oppå småen i søvne. "alle" sier jo at man slutter å sove tungt når man får en liten en å passe på, men føler meg ikke helt trygg likevel...

Eg hadde litlå i sengå vår. Hadde hu då mellom sengå si og meg, og hennas seng stod heilt innte veggen så det var ingen fare for at hu sko falla på golvet.
Ang det å kanskje legge seg oppå eller ta dynå øve, så sove en ikkje fullt så godt med babyen i sengå, det gjorde vertfall ikkje eg ;) Å eg brukte hennas dyna øve hu, å hadde dynå mi kun te meg sjøl :)

Jeg har å stor seng og har samsovet med barna. vi brukte en ammemadrass den første tiden- gubben var redd for å legge seg på ungen- vi er fornøyd med den!
ImageUploadedByBV Forum1368181699.735960.jpg

Vedlegg

• ImageUploadedByBV Forum1368181662.896338.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1368181662.896338.jpg
    65,9 KB · Visninger: 18
Å lille gullet i ammemadrassen da <3

Vi skal ta av ei langside på sprinkelsenga og feste den helt inntil vår seng, så den i praksis blir ca som en ammeseng. Og så mekker pappan på langsida igjen når mini skal sove på eget rom i sprinkelsenga. Da slipper vi å kjøpe to senger, og får sånn ca en ammeseng til å bare "lempe" ungen fram og tilbake i ved amming... :-)

Vi skal ta av ei langside på sprinkelsenga og feste den helt inntil vår seng, så den i praksis blir ca som en ammeseng. Og så mekker pappan på langsida igjen når mini skal sove på eget rom i sprinkelsenga. Da slipper vi å kjøpe to senger, og får sånn ca en ammeseng til å bare "lempe" ungen fram og tilbake i ved amming... :-)
Dette har vi vurdert også...

Det skal vi også gjøre :)

Bra å høre om andre med samme plan - øker kanskje sjansen for at det er en god ide? ;-)
Tenkte jeg skulle innom en sånn baby butikk når jeg kommer hjem og se hvordan de gjør det med de "ekte" ammesengene. Så er det bare til å mekke da vet du ;)
Ser ikke poenget med å kjøpe dyr seng som du kun kan bruke en liten stund - når de har flotte senger på ikea som gjør samme nytte :p

Usikker på om det funker sånn som jeg selv.ønsker da (kommer senga i rett høyde, ligger barnet trygt/ingen fare for å falle ut, etc)

Får se på det etterhvert :)

Tenkte jeg skulle innom en sånn baby butikk når jeg kommer hjem og se hvordan de gjør det med de "ekte" ammesengene. Så er det bare til å mekke da vet du ;)
Ser ikke poenget med å kjøpe dyr seng som du kun kan bruke en liten stund - når de har flotte senger på ikea som gjør samme nytte :p

Usikker på om det funker sånn som jeg selv.ønsker da (kommer senga i rett høyde, ligger barnet trygt/ingen fare for å falle ut, etc)

Får se på det etterhvert :)

Mannen har sett litt på det. Det skal enkelt la seg justere hvor høyt barnets madrass kommer. Om ikke de hakkene som er der passer, lager man bare nye hull og fester i rett høyde. Og så tenker vi å sette på en planke langs langsida under der madrassen kommer, så senga holdes stabil. Hvordan vi får festa den til vår seng er jeg litt mer usikker på, men en strips eller tvinge eller noe i hver side må vel duge ;-)

Tenker at ammeseng kan brukes veldig kort ja, de er jo veldig små.

Back
Topp