ammeseng

bibibi

Betatt av forumet
Vi har ei sprinkelseng fra IKEA der man kan ta bort den ene siden med sprinkler.. - Så vi brukte denne på samme vis som disse ammesengene egentlig, uten å kjøpe en egen liten ammeseng. Jeg syntes nemlig også amemsengene er fine, men dyre.. Så hvis du bor i nærheten av ikea så anbefales det i alle fall - ikke dyre er sengene heller!

Så smart! Takk for link.

Vi har ingen barn fra før av, så vet ikke helt hvordan ammingen på natten fungerer, hehe. Men tenkt på en slik seng for å slippe ut av sengen hele tien! ( Slik at jeg kan opprettholde min dyrbare skjønnhetssøvn optimalt)

Hva sier dere andre som har barn fra før? Er det nødvendig?
Man kan vel ikke bruke den sengen så lenge eller??

Jeg synes det var mye styr med den sengen, og solgte den etter en mnd tid. Men, nå hadde jeg ei lita ei som flyttet på eget rom når hun var 6 uker og sov da 12-13 timer uavbrutte netter. 

Nangi skrev:
Vi har ei sprinkelseng fra IKEA der man kan ta bort den ene siden med sprinkler.. - Så vi brukte denne på samme vis som disse ammesengene egentlig, uten å kjøpe en egen liten ammeseng. Jeg syntes nemlig også amemsengene er fine, men dyre.. Så hvis du bor i nærheten av ikea så anbefales det i alle fall - ikke dyre er sengene heller!

what she said

Min gutt ammet flere ganger om natten så for meg er det verdt det med nestemann.. den ikea ideen var jo genial :)

her ammet vi 4-5 ganger hver natt den første tiden, men det avtok jo etterhvert. trengte både ammeskjold og nesespray for å klare ammingen så masse styr uansett. Lillegutt lå i krybbe ved siden av min seng, så syntes ikke det var noe ekstra styr å sette meg opp for å plukke ham opp. Ser ikke behovet for en egen ammeseng, da kan man likegjerne samsove mener jeg... Dessuten er det bare snakk om en liten periode det står på som  verst med nattammingen.

Vil også nevne til alle førstegangsmødre at amming ikke er noen selvfølge og at det er greit å være forberedt på å slite litt. Noen er heldige og får det til med en gang, mens andre sliter med blødende brystvorter, manglende melk, dårlig utdrivingsrefleks osv osv.... ble maaaaange barseltårer i forbindelse med ammeproblemer for meg :S    men når det fungerer er det fantastisk og veeeldig praktisk :D :D

Så bra at IKEA har, satser på at vi ser på den da vi ønsker å gjøre ting enklest mulig.

Hvordan det blir i praksis er jo en annen sak! Jeg er forbredt på at amming kan være vanskelig. Burde være mer fokus på det gitt.

Samsoving tør ikke jeg. Grunnet at jeg sover svært urolig! hehe.

Time will show : )

Jeg samsov med nr 1 og det gikk helt greit, men vet om en som hadde amme seng og hun likte det kjempegodt så derfor vil jeg prøve det nå :) Synes det var alt for kaldt å stå opp om natten for å amme og når han sov sammen med meg sov jeg mye dårligere.. Men gud hvor koselig det er å samsove <3 Jeg kommer til å prøve å ta av den ene siden av sengen vi har for det ender sikkert med samsoving denne gangen også :p Tenkte nå bare å tipse dere om det for med nr 1 visste jeg ikke at det fanntes..

Jeg sleit med ammingen med nr 1 men er så glad for at jeg klarte å fortsette for plutselig en dag var det mye lettere <3 Er veldig takknemlig for det og håper at det går like bra denne gangen..

Back
Topp