Ammer så ofte om natta

MariDuBedåre

Blir kjent med forumet
Sønnen min på 3mnd vil som regel opp annenhver time på natta. Har prøvd å bare roe han ned med å bysse og gi ham smokk, men han roer seg som regel ikke før han får pupp. Mange ganger drikker han nesten ingenting, bare sovner ved brystet og koser. Jeg tør ikke sove imens jeg ammer, så jeg synes det blir litt slitsomt å være våken så mye i løpet av en natt. På dagen spiser han omtrent hver 3 time. Noen som har vært i lignende situasjoner? :)

Vil tro han vil ha kos og nærhet? Ungen min brukte meg som smokk de første åtte månedene..

Prøvd å legge en t-skjorte, teppe eller koseklut som det lukter deg av inntil han? :)

Eldste tøtta var våken hver halvannen time om natta da ho var lita for å puppe. klarer ikke å huske om hun drakk så mye før hun sovna med puppen. er fem år siden og eg sovna gjerne mens eg amma ho. klarte rett og slett ikke holde meg våken fordi man fikk alt for lite søvn i løpet av døgnet. for oss hjalp det på å amme og så gi ho flaske med tillegg før ho blei lagt, da sov ho lengre og mye bedre om natta.
er jo ikke sikkert det er løsningen for dere
men er jo noe du kan ha i bakhodet hvis ikke det er noen andre her inne som kan komme med andre forslag/ løsninger/ tips

Frøkna mi var sånn så vi samsov så hu bare forsynte seg selv :p Men om du ikke vil samsove så kan du jo prøve å legge en t-skjorte som lukter deg nedi senga.

Sønnen min på 3mnd vil som regel opp annenhver time på natta. Har prøvd å bare roe han ned med å bysse og gi ham smokk, men han roer seg som regel ikke før han får pupp. Mange ganger drikker han nesten ingenting, bare sovner ved brystet og koser. Jeg tør ikke sove imens jeg ammer, så jeg synes det blir litt slitsomt å være våken så mye i løpet av en natt. På dagen spiser han omtrent hver 3 time. Noen som har vært i lignende situasjoner? :)
Ja det er helt normalt. Mer normalt enn de som sover mange timer eller natten igjennom.

http://www.babyverden.no/blogg/ammehjelper-bloggen/a-sovne-ved-brystet-en-uvane/

Jeg har mer enn nok melk, som regel drikker han ikke alt jeg har, heller ikke på kvelden, så vil ikke tro vi trenger mme :) får gå rundt med kosekluten hans under tskjorta i morgen, så får han lukta mi der :) takk for tips!

Her er ho blitt fem mnd og kjenner meg igjen i det du skriver ;) ammet annenhver time døgnet rundt når ho var på den alderen....

Har enda netter hvor vi ammer annenhver time..... Men her spiser ho....

Eldste ble sånn når han var 5 mnd. Det var ikke økedøgn, og hs anbefalte meg faktisk å gi flaske på natta da. Det hjalp (men mistet melka da..)

Desverre kan veldig mange hs alt for lite om amming :(
Helt ærlig, så var dette rett for meg. Jeg var helt på felgen på grunn av lite og dårlig søvn. (Får ikke sove på dagtid) hadde fullammet da i 5 mnd, der jeg kjempet veldig den første mnd, så var ingen nederlag for meg :)

Helt ærlig, så var dette rett for meg. Jeg var helt på felgen på grunn av lite og dårlig søvn. (Får ikke sove på dagtid) hadde fullammet da i 5 mnd, der jeg kjempet veldig den første mnd, så var ingen nederlag for meg :)
Ja jeg har vært der selv så skjønner det, men mente at ha burde gitt råd som ikke gikk ut over å miste melken. Det er mange som opplever det når de må delamme.

Det høres veldig normalt ut. Har du prøvd å amme liggende?

Kjenner meg veldig igjen. Ble veldig sliten av å våkne annenhver time om natta. En periode ga jeg flaske med NAN før leggetid. Da sov han lengre den første økta. Da han tippet 4 mnd begynte vi med grøt på kveld. Nå sover han (og jeg) mye bedre

Underbevisstheten din passer på. Legg deg på siden med armen strekt ut eller under puta. Det gjør jeg og vi sovner med en gang. Veldig koselig :)

Back
Topp