Ammer og prøver

Mammatiltogutter987

Glad i forumet
Julegavene 2019
❤️Mailykke 2022❤️
Er det noen her som har erfaring med prøving mens dere ammer? Har veldig lyst til å bli gravid, men ikke lyst til å slutte å amme jenta mi riktig enda. Har ikke fått mensen, slutta med cerazette for noen mnd siden.

Er det noen her som har erfaring med prøving mens dere ammer? Har veldig lyst til å bli gravid, men ikke lyst til å slutte å amme jenta mi riktig enda. Har ikke fått mensen, slutta med cerazette for noen mnd siden.
Jeg har blitt gravid rett etter jeg har sluttet på cerazette to ganger selv om jeg ammet baby på 8/9mnder begge gangene. Men denne gangen sluttet jeg på cerazette, fortsatte å amme i 2mnder til uten mensen, og fikk EL 3 uker etter ammeslutt (3mnder etter pilleslutt). Mini var 10/11mnder da jeg sluttet å amme nå. Så virker som det er individuelt! Håper for deg at du får tilbake mensen snart og at du ikke må slite å amme for å få det:)

Nå er min eldre, min ble to i slutten av juni. Men han ammer fortsatt. Siste dagene ikke på natt, men ved legging og på morgenen. Noen ganger litt på dagtid.

jeg fikk tilbake mens ca 17 måneder etter jeg fødte. Aner ikke når EL kom da jeg hadde spiral i.

tok ut spiral i midten av juli og fikk EL tolv dager etter det.

Amming kan gjøre prøving vanskelig. Både fordi det kan stoppe eggløsning en stund, men også fordi det kan gjøre syklus rar.

men veldig mange har blitt gravid mens de ammer, så det er veldig mulig :happy: lykke til :)

Jeg ble gravid med nr 2 på andre el etter fødsel. Da var eldste 9 mnd og vi fortsatte ammingen til 15 mnd. Nå prøver vi på nr 4 samtidig som jeg ammer nr 3. Fikk mensen 9 mnd etter fødsel (nr 3 er nå 17 mnd), men syklusen har vert veldig ustabil. Vet ikke om dette har med ammingen å gjøre, men den har ikke vært slik før. Masse lykke til med prøvingen :happy:

Back
Topp