Ammer og er gravid

Gossow

Elsker forumet
Junibarna 2019
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei!

Håpte noen hadde noen råd.
Ammer min yngste datter på 1 år, hun drikker ca 4 - 6 ganger hver dag. Har akkurat funnet ut at jeg er gravid igjen med termin i februar.

Hvordan gjorde du det ifht ammeslutt før neste baby? Tandemamming? Slutte raskt? Ammeslutt rett før nye baby kommer?

Noen tips eller erfaringer? :happy:
 
Hei!

Håpte noen hadde noen råd.
Ammer min yngste datter på 1 år, hun drikker ca 4 - 6 ganger hver dag. Har akkurat funnet ut at jeg er gravid igjen med termin i februar.

Hvordan gjorde du det ifht ammeslutt før neste baby? Tandemamming? Slutte raskt? Ammeslutt rett før nye baby kommer?

Noen tips eller erfaringer? :happy:
Her ble det slutt av seg selv, for det ble så lite melk og så var han så veldig til å småbiter litt. Så sluttet i grunnen da han var 13-14 mnd, lillesøster født 4-5 mnd etterpå. Ønsket egentlig å tandemamme,men ble som sagt ikke slik. Skulle fortsatt ønske at jeg hadde fått der til. :) Ikke slutt rett før nye baby kommer, da kan eldste huske puppen og føle at den nye babyen overtar. Og så bør du ikke slutte brått hvis du skal slutte, av hensyn til dere begge. Det er snart gjort å få tette melkeganger.
 
Ble gravid når diebarnet var 2 år og noen måneder. Hun ga seg selv rundt halvveis i svangerskapet, da var hun vel lei av tørrpupping. Jeg håpte hun skulle ta det opp igjen når lillebror kom til verden, men da hadde hun glemt hvordan man melker puppen.
 
Takk for at dere deler.
Tenker og det er dumt å slutte rett før baby kommer. Og sånn egentlig har jeg ikke lyst til å tandemamme, men kan jo hende det blir slik..
Men hvor lenge før bør jeg tenke på å slutte tror dere? Foreløpig termin i midten av februar.
 
Takk for at dere deler.
Tenker og det er dumt å slutte rett før baby kommer. Og sånn egentlig har jeg ikke lyst til å tandemamme, men kan jo hende det blir slik..
Men hvor lenge før bør jeg tenke på å slutte tror dere? Foreløpig termin i midten av februar.
Ville starta nedtrapping i høst. Men det kan jo hende barnet slutter avseg selv når emlken blir en annen smak
 
Ble gravid før minste fylte ett. Var lite interessert i fast føde og ammet veldig mye de første månedene av svangerskapet.
Sluttet å amme av seg selv gradvis ila svangerskapet og sluttet helt 1-2 måneder før fødsel
 
Jeg ble gravid da sønnen min var 10 mnd og ammet fram til forrige helg (da 16 mnd) pga melkestopp og ekstrem næringsmangel.

Ammingen gjør du som du føler er best for dere men ta hyppige blodprøver og få sjekket B12, B6, jern og mineraler. Det er så lett å gå tom med både voksende baby og amming; jeg har selv vært så dårlig st jeg knapt kom meg ut av sengen pga næringsmangler.

lykke til :)
 
Jeg ble gravid i desember, da var datteren min 14 måneder. Ammet henne da kun om nettene, fordi hun spiste godt på dagen, og stoppet helt da hun var rundt 16 mnd. Det ble to netter hvor hun slet litt med å finne søvnen uten puppen, men så gikk det fint. Og etter at vi sluttet å amme, så sluttet hun stort sett å våkne om nettene også :)
Hun er 20 mnd nå og husker tydeligvis ikke at puppen er noe hun har brukt som trøst, for om hun ser meg toppløs sier hun bare "puppen" og ler og gjør ikke noe mer ut av det :hilarious:
 
Ble gravid når snuppa var 6-7 mnd. Ammet til ho var over året da ville ho ikke ha mer. Ble lite melk så ho slutte av seg selv :)
 
Back
Topp