ammer HELE TIDEN

2725020070603

Glad i forumet
Frøkna mi har blitt 4 dager, og de siste to døgna vil hun ikke annet enn å ligge ved puppen. Hun sutter, spiser og koser konstant og jeg får nesten ikke pause. Gråter nesten hver gang pappa holder henne fordi hun ikke får bryst. I natt har jeg sitti oppe hele natta og amma fra den ene puppen til den andre konstant.... ingen søv med andre ord! Begynner å lure på om jeg skal la henne holde på sånn? Hvordan kan jeg evt endre det? Flere som har det slik? Er førstegangs og vet jo ingenting om hva som er "normalt" :p

Sniker fra juni.. :) jeg hadde det slik med førstemann. Han roet seg kun med puppen, men det ble bedre når melka kom ordentlig i gang. For å øke melkeproduksjon så er ofte amming den beste løsningen. Husk at det er en stor overgang for babyen fra magen og ut i verden. Jordmor sa til meg at mange babyer trenger et fjerde trimester for å tilpasse seg alt det nye. Prøv evt å gi litt mme på flaske hvis du blir for sliten. Da vil du merke om babyen blir mett og roer seg på en annen måte og kan kose litt hos far. :) ellers så trenger han bare nærhet fra mammaen sin i starten. Håper det var til litt hjelp :) skjønner om du er sliten! Jeg sov ikke på fire døgn i starten, men det ble bedre. Hvis babyen har veldig sugebehov, og den suger bra ved brystet, så kan du snart prøve smokk også og se om den aksepterer det. Da får du litt avlastning.

Sniker litt jeg også :p mange år siden jeg hadde baby, men han hang på puppen konstant. Det roet seg når han fikk igang melkeproduksjonen, og jeg ga han smokk.
Bare hold ut en stund til, tror det kommer til å gå bra :)

For lillegutt her har smokken fungert veldig godt. Han har veldig stort sugebehov og vil helst ligge å bare kose uten å drikke noe særlig.

Det er nesten det som må til for å få produksjonen på plass. Husk at babyen er vant med en jevnlig tilførsel av mat, det tar tid å lære seg å spise måltider. Den første tiden med baby er unntakstilstand, alt går tilbake til de helt grunnleggende behovene. Men det blir bedre etter hvert som babyen blir større, i mellomtiden er det beste å følge babyens behov :) Man merker godt at man har fått en ny sjef ;)

Jeg fikk ikke melka ordentlig før dag fire til fem, kanskje du ikke har fått melk helt enda? :)

Sånn var det her også og plutselig hadde jeg masse melk. Nå ammes det bare 10-15 min så er hun fornøyd :) Hold ut!

Gutten min hadde også noen slike dager forrige uke hvor han skulle henge på puppen hele dagen og natten og ikke bære borte fra meg! Han måtte bare finne seg i å grine på pappas fang når jeg måtte på do eller spise mat selv! Men det går over, og hvis brystvortene blir veldig såre som mine ble etter de dagene, så hjelper det veldig med brystskjold fra apoteket og salve :)

Back
Topp