Ammer fortsatt?

marihøna82

Andre møte med forumet
Jenta vår er nå snart 10 mnd og er lite interessert i pupp på dagtid. Eller dvs, hun vil ha, men ender opp med å bite meg til blods i stedet. Dette gjør hun nesten hver gang jeg prøver på dagtid. Jeg er også begynt på jobb igjen så hun får tilbud om pupp om morgenen, middagstid og kveld. Hun vil kun ha pupp på natten,men jeg hadde jo ønsket at det var motsatt, at jeg bare ammet dagtid. Nå gruer jeg meg til hver gang jeg skal prøve å amme på dagtid så jeg har lyst å bare kutte hele greien!

Noen som har noen tips og råd? Ammer dere fortsatt, og hvor mye evt?
Takk for alle svar :)
 
Ammer min 9 mnd gamle unge støtt og stadig (minimum. 5 ganger ila døgnet) er jo anbefalt at det er hovednæringen til ialf . fylte ett :) who anbefaler faktisk 2. men kan være at din går gjennom en liten periode med brystvegring?
 
Ammer min 9 mnd gamle unge støtt og stadig (minimum. 5 ganger ila døgnet) er jo anbefalt at det er hovednæringen til ialf . fylte ett :) who anbefaler faktisk 2. men kan være at din går gjennom en liten periode med brystvegring?
Til deg som ammer 5 ganger om natten, har du begynt i jobb igjen? Det har nemlig jeg og det er veldig hardt å være i full jobb når man ammer så mye om natten som jeg gjør pr dags dato, derfor har jeg et ønske om å slutte å amme om natten. En baby som er 9 mnd skal helst ikke ammes om natten heller fordi tarmene trenger hvile, med mindre det har behov for ekstra næring grunnet lav vektøkning.
 
Til deg som ammer 5 ganger om natten, har du begynt i jobb igjen? Det har nemlig jeg og det er veldig hardt å være i full jobb når man ammer så mye om natten som jeg gjør pr dags dato, derfor har jeg et ønske om å slutte å amme om natten. En baby som er 9 mnd skal helst ikke ammes om natten heller fordi tarmene trenger hvile, med mindre det har behov for ekstra næring grunnet lav vektøkning.

Hei.
Skreiv i løpet av døgnet og ikke natt. Jobber 80%, og om natten forsyner hun seg selv, så kan variere litt i antall, gjennomsnitt to ganger. Men kan skjønne at det er slitsomt om du ikke samsover.
Vi ammer på natt, og kommer til å fortsette med dette til hun ikke ønsker det mer. Er så mye forskning om amming på natt som motsier hverandre at jeg velger å følge det som er naturlig for min baby.
Jeg forstår godt at du er sliten, og ønsker å slutte. Det som gjerne blir gitt som tips da er å tilby vann eller at far tar over. Er mange innlegg om dette på ammehjelpens side :)
 
Jenta mi er snart 9 mnd og vi ammer enda. Men som regel bare i forbindelse med lur eller legging på kvelden. Hun er for opptatt av alt som skjer rundt seg til at vi kan amme noe særlig på dagtid. Innimellom tar jeg henne med på rommet og ammer i senga hvis hun har spist lite den dagen.
Ammer en eller to ganger på natta også :)
 
Ammer kun på natta nå. Det ble så mye biting og virring på dagen, og jeg ble bare anspent og nervøs av det. Er ikke så mye melk igjen, så vi får se hvor lenge det varer.
 
Ammer også fortsatt min på 9 mnd både dag og natt. Har ikke begynt i jobb helt enda, men må som deg antakeligvis gjøre noen grep når jeg nå snart begynner for fullt til uken. Med eldste holdt jeg meg til et par ganger med amming om natten, også fikk far styre hvis hun voknet flere ganger (som hun ofte gjorde). Så fikk hun alltid pupp om morgenen, når jeg kom hjem fra jobb og før hun skulle sove. Hun elsket pupp, så skjønner at din situasjon er litt annerledes. Men kanskje det blir mer populært hvis du gir melk når du kommer hjem fra jobb og før barnet har fått annen mat på en stund, slik at hen er litt sultent når du gir melk? Eventuelt også når barnet er trøtt og skal sove hvis hen mest drikker melk for kosen sin skyld. Min yngste er mest glad i pupp når han er sliten/trøtt (da kan han ligge å kose seg), men ellers på dagen er det litt kavete når han skal stå på hendene og krabbe samtidig som han drikker melk. Foreløpig så godtar jeg det, men jeg hadde ikke gjort det om han beit samtidig, så har veldig medfølelse for din siutasjon.

Så noen andre tips enn å prøve å gi melk når hen er sulten eller trøtt (og som passer med jobb) har jeg dessverre ikke. Kanskje helsesøster har noen råd? Og blir det for ille tenker jeg at det må være helt lov å slutte med ammingen også. Amming etter 6 mnd er mest anbefalt når både barn og mor er komfortable med det. Lykke til :)
 
Vi ammer enda, og jeg ser ingen ende på det med det første:) jenta mi er 9 mnd og 2 uker. Hun ammes (til min fortvilelse) mye på natt.. jeg er tilbake på jobb og det begynner å bli veldig tøft med lite og oppdelt søvn.. ellers er jeg heldig med ammefri og ganske mye hjemmekontor! Så veldig ofte får hun styre ammingen, da spiser hun ganske bra:) hun får nesten alltid før dupp og spiser til hun sovner.. også når hun begynner å bli litt «sutrete», spiser hun ofte bra! Men det er ikke alltid like lett nå! Hvis vi ikke er i senga liggende så mister hun raskt fokus.. skal hun spise bra så bør vi være hjemme i senga uten så mye lyder og distraksjoner!
 
Jeg ammer lille på snart 10 mnd både dag og natt, såmye hun vil. På dagtid er hu ikke spesielt interessert, så det er flere dager uten enn med amming. Hu dier mest på morra'n når hu våkner og på kvelden når hu legges.

Nattamming er et kapittel for seg. Hu har fram til 8/9 mnd sovet natta igjennom, men siden da begynt å våkne 3-4 ganger om natta. Noen ganger bare for å puppe og sove videre, noen ganger for å holde det gående et par timer. Vi samsover.
 
Her ammes det natt og dag. Hun er snart 10 mnd. Vi kommer til å fortsette med det så lenge hun vil :happy:
 
Sniker fra juli 2020.
Sønnen min er snart 11 mnd og jeg ammer fremdeles. Jobber ikke så fryktelig mye, så det har nok reddet ammingen at jeg er mye hjemme. Har nettopp sluttet å nattamme, det er helt magisk! Men frykter at dersom det blir mer jobb på meg vil ammingen begrenses betydelig av seg selv.
 
Hørtes ikke noe særlig kjekt ut at hun biter til blods :arghh:

Ammer mye her hele døgnet og snuppa er nå 10,5 mnd.
 
Jeg sluttet ved 9 1/2 mnd. Kort tid etter han bet meg til blods. Jeg kjente at jeg gruet meg til ammingen etter dette. Skikkelig vondt. Virker ikke som han har savnet det i det hele tatt i grunn.
 
Hun er nå snart 10 mnd. og vi ammer fortsatt litt. Tre-fem ganger om dagen kanskje, men veldig korte ammestunder. Hun er ofte veldig ufokusert, for det er så mye annet spennende å se og gjøre:p Så det blir mindre og mindre. Ammet storebror til han var ca.11 mnd.og ser for meg at det blir omtrent likt denne gangen også.
 
Jeg ammer enda, til min store irritasjon. Prøver å avslutte, men lillegutt er litt for glad i puppen.....
 
Nå har vi sluttet å amme. Litt trist :Heartred og litt godt. Det hjelper veldig at han plutselig sover hele natta i egen seng!
 
Jenta mi ammer både dag og natt. På de verste dagene opp til 10 ganger om natten. Da er jeg helt pudding. om dagen er det morgen i ti tiden etter middag og til kvelds etter kveldsmat.

Hun har nettopp gått gjennom en bite periode. Har ennå sår på puppen. Hjalp ikke at hun fikk 6 tenner samtidig som bitingen begynte å roe seg. Jeg prøvde med ammeskjold. Da sa hun nei takk til pupp. så det var min løsning. Å «true» med skjoldet når hun holdt på.

har fått henne over i egen seng denne uken. Så nå har hun hatt en natt der hun sov fra 12-5.30. Ellers er det en eller to oppvåkninger om natten. Ammet første til hun var 15 mnd. Tror nok jeg holder på til hun går lei. Er siste og nr 3. så har ikke noe som haster. Og korona gjør ikke at jeg haster til å sende henne på overnatting.
 
Back
Topp