Ammeputer

TrebarnsmorMai2024

Første møte med forumet
Hei!

Hvilke ammeputer har dere best erfaring med? BBHugme? Cozyfix? Andre?

Blir det mye brukt? Dette er 3 barn men ikke brukt no tidligere da jeg har hatt brudd i halebeinet som har gjort at amming i sittende stilling uansett ikke har vært mulig men satser på annet resultat denne gangen
 
Med første syns jeg det var fint med en fast jeg kunne klipse på meg, type cozyfix. Men med nr 2 brukte jeg bare en sånn vanlig bananformet fra kid eller noe, og det var helt problemfritt siden ammingen var såpass mye lettere når jeg hadde gjort det før. Kommer ikke til å bruke penger på fancy ammepute hvis det ikke blir problemer med amming denne gangen :happy:
 
Cozyfix :) Kjøp på Finn! Sykt digg å kunne amme uten alle belastningen på skulderne
 
Cozyfix var gull i starten, deretter brukte jeg BBHugme. Men min datter var hypoton (slapp i kroppen) pga Downs og sugesvak da, så trengte mye støtte.

Denne gangen har jeg cozyfixen, en tvilling-my brest friend og BBHugme (har to av sistnevnte). Edit: har 3 :smiley-angelic006 To store og en liten
 
Last edited:
Me de to forrige brukte jeg BBhugme gravidpute som ammepute i starten, deretter over til den «vanlige» ammeputen fra BBhugme. Denne gangen har jeg også gått til innkjøp av en My Brest Friend tvillingammepute etter anbefalinger fra flere tvillingmammaer ❤️ :)
 
Forrige gang brukte jeg bbhugme gravidpute som ammepute, og det funka forsåvidt greit. Jeg følte derimot at jeg ikke fikk nok støtte, og baby havnet i en grop imellom meg og puta - noe som førte til høye skuldre og spenn og you name it :hilarious: Unnet meg cozyfix ammepute denne gangen, for å få noe som er helt inntil kroppen. Kommer til å være gamechanger for min del hvertfall :love017
 
Jeg hadde en fra ergobaby sist. Brukte den ganske mye, men var egentlig ikke helt fornøyd. Syns den sklei litt vekk fra meg, og var vanskelig å holde på plass. Nå har jeg kjøpt en fra cozyfix i håp om at den er bedre, for jeg likte avlastningen til ammepute + var lettere i starten å få rett høyde på baby uten å måtte sable puter og greier.
 
Back
Topp