Ammepute

Sunny90

Flørter med forumet
Hva bør man tenke på når man velger ammepute? Hvilken anbefaler du? Eller hvilken skal du ha? :)

Smak og behag, så ingen fasit her! Selv liker jeg cozyfix veldig godt, men min anbefaling ville egentlig være å vente til babyen er født, så kan du prøve ut ulike puter på føden og/eller helsestasjonen og finne ut hvilken du liker best :) Det ligger veldig mange ammeputer ute på finn, så det er noe man gjerne kan få tak i på relativt kort varsel :)

Svigermor sydde ammepute til meg som i bunn og grunn var en vinkelpute med masse fyll i. Min erfaring var at det var godt å slippe holde babyen oppe og at for meg hadde nok hvilken som helst ammepute hjulpet.

Jeg fikk en brukt bbhug me og mange sa den kom jeg til å få bruk for etter mnd 6. Nesj tenkte jeg,men kjøpte siden jeg fikk god pris.
Og jammen har den ikke vært litt ok å ha under magen når jeg sover.

Vet jo ikke hvordan den er å amme med. Men siden den er så formbar, så tenker jeg den gir muligheter

Smak og behag, så ingen fasit her! Selv liker jeg cozyfix veldig godt, men min anbefaling ville egentlig være å vente til babyen er født, så kan du prøve ut ulike puter på føden og/eller helsestasjonen og finne ut hvilken du liker best :) Det ligger veldig mange ammeputer ute på finn, så det er noe man gjerne kan få tak i på relativt kort varsel :)
Veldig enig.

Mange er glad i cozyfix og den er super ift at man kan feste den rundt livet og den er så stødig. Samtidig kreves det at den passer til kroppsfasongen din og det stedet du mest vil sitte og amme. Ingen hjelp i den om babyen faller i grop mellom den og deg.

Hovedpoenget til en ammepute er å få bygget opp slik at barnet kommer i riktig høyde (nesa på linje med brystknoppen din) ift å få riktig dietak og at du skal slippe holde vekta av babyen når dere sitter og ammer.
Endte med å kjøpe en brukt BBHUME gravid-pute som ammepute til forrige og den elsker jeg. Har brukt hele tiden siden og fin også som gravid.

Jeg brukte cozyfix og det var den neetse puta som funka. Måtte ha den med meg under vogna overalt, ellers glapp babyen taket i puppen, puppen ble sår og babyen ble ikke mett..
Jeg har store bryst som ble veldig runde uten heng sist jeg ammet, så de fløyt liksom utover alt og jeg måtte konstant holde puppen i C-grep, ellers mistet babyen taket. Da var det helt avgjørende å ha en pute som ikke var myk, for babyen kunne ikke ligge i armkroken og amme sånn som jeg hadde sett for meg.

Hadde ikke denne puta fantes, hadde jeg blitt en av dem som bare kunne dratt til steder hvor liggende amming var mulig, de første 4 mnd. Så takker høyere makter for denne puta :hilarious:
Lærte etterhvert å amme i bæresjal, og da får man også støtta brystet, så blir mer av det neste gang tenker jeg.

Kjøpte ammepute etter fødsel da, så prøvde ganske mye forskjellig før jeg innså at jeg måtte kjøpe cozyfix om vi skulle klare å amme noe annet sted enn senga.

Kjøpte ammepute etter at jeg fikk første. Prøvde flere typer, men fant at doomoo passet meg best. Har en liten og en stor. Den store brukte/bruker jeg også som støtte for magen når jeg sover. Den gir fin støtte rundt til ryggen når man ammer. For min del har det bare vært behov for ammepute i starten med nyfødt. Har ikke gått så lang tid før behovet ikke var der mer.

Jeg prøvde flere ammepute, men fant ingen jeg likte. Det som funka best for meg var en sofapute som jeg bretta og hvilte armen på. Det meste annet ble for slapt, for lavt eller for komplisert.

BB hugme er topp til amming :) kommer også til å ha med den i senga for støtte ved nattamming denne gangen

Jeg hadde ikke ammepute til første- så lenge siden at jeg visste ikke om det engang ..
kjøpte ammepute til nr 2, en halvmåne med mye stuffing- tynnere del til å ha bak ryggen og større foran- brukte den masse!
Den er plukket fram til nr 3 nå- tar den nok med til sukehuset tom- siden jeg blir snittet og må være på sykehuset noen dager....
Ville absolutt ikke vært foruten nå når jeg vet st det finnes :)

Jeg liker "hardere" puter mer enn sacco-sekk-kuler i...

Er førstegangs, men har fått anbefalt Coxyfix ammepute. Kjøpte den brukt, så om det er helt bom er det ikke noe tap.

Har bbhugme, og får cosyfix av ei venninne som er ferdig med den så regner med at en av de funker. Selv om føler bbhugme puta er litt min:hilarious: er jo så god å sove med:hilarious::)

Mens jeg syns den var helt håpløs. Er utrolig hvor individuelle preferansene er. Man må nesten bare prøve seg fram.
Ikke sant.
Jeg sverget på at jeg ikke skulle bruke penger på bbhugme for hadde fin ammepute og hadde stooor pute til å sove med, men med ammeproblemene sist så endte jeg med en (brukt) bbhugme likevel.
Og nå har jeg kjøpt en til så jeg slipper dra den med meg mellom etasjene

Bbhugme her også, kjøpte da jeg fikk forrigemann, har brukt den i flere måneder til å sove med og er hellig overbevist om at det er en stor del av hvorfor bekkenet mitt er bedre i denne graviditeten. Kommer til å brukes både til amming og soving her. Sambo har faktisk brukt den til soving mellom graviditetene, så den har vært verdt hver krone den kostet for oss :hilarious:

Har kjøpt en fra jollyroom som jeg håper jeg blir fornøyd med. Hadde knyting bak ryggen, lignet litt på bbhugme. Syns de var så stive i pris at det hvertfall er verdt å teste en rimeligere først :)

Back
Topp