Ammepute

Mom87

Forelsket i forumet
Hvilken ammepute skal dere kjøpe?
Jeg tenker å mulig gå for Cozyfix, den hadde jeg for 4 år siden, men mange som anbefaler BBhugme også.
 
Jeg har kjøpt bbhugme gravidpute som jeg skal bruke under amming også. Har planer å sy en vanlig ammepute men er usikker pga mangle av inspirasjon :)
 
Jeg anbefaler hvertfall bbhugme som gravidpute, dette er mitt første barn så har ikke brukt den til amming enda, men til å sove med er den helt fantastisk nå som det er vanskelig å finne ei behagelig sovestilling, tror ikke jeg hadde klart med uten :hilarious:
 
Har bbhugme som gravidpute helt super til det, som ammepute derimot synes jeg den var helt ubrukelig. Altfor stor og klumpete. Cosyfix er den beste ammeputa jeg har brukt. Super også til flaskebarn da den er såpass fast at babyen ligger stødig på ryggen mens man gir flaske.
 
Har bbhugme som gravidpute helt super til det, som ammepute derimot synes jeg den var helt ubrukelig. Altfor stor og klumpete. Cosyfix er den beste ammeputa jeg har brukt. Super også til flaskebarn da den er såpass fast at babyen ligger stødig på ryggen mens man gir flaske.
Det kan skje,tenker jeg. Vi har stort hus så tenker jeg vil ikke gå opp og ned hele dagen så vi ha mer enn en ammepute. :) Med første hadde ingen og brukte vanlig pute og det anbefaler jeg ikke!
 
Har et spørsmål ang ammepute. Pga medisiner kan jeg ikke amme mer enn 2 ganger i døgnet, morgen og kveld. Hvis babyen skal ha morsmelk gjennom dagen må jeg pumpe. Forestiller meg at melkeproduksjonen pga dette kanskje ikke kommer helt igang slik at baby nok må leve på morsmelkerstatning. Det blir mest tåteflaske. Er ammepute å anbefale for tåteflaske? Vanskelig å vite om ammepute kan være bortkastede penger for oss.
 
Har bbhugme som gravidpute helt super til det, som ammepute derimot synes jeg den var helt ubrukelig. Altfor stor og klumpete. Cosyfix er den beste ammeputa jeg har brukt. Super også til flaskebarn da den er såpass fast at babyen ligger stødig på ryggen mens man gir flaske.

Var det inntrykket jeg også fikk når jeg var å så etter ammepute. At bbhugme ikke så ut som en god ammepute, men virket deilig som gravidpute. Den virket altfor lang og tynn til å være god som ammepute.
Jeg elsket å bruke Ammepute sist, men klarer ikke finne noen som likner. Tror jeg skal prøve cozyfix denne gangen.
 
Anbefaler Cozyfix! Tror den redda hele amminga for meg sist. Veldig greit at den låses bak ryggen og dermed holder seg på plass. Veldig kjekt å kunne ha armene fri både under amming og når babyen sovner under amming. Forrigemann lå mange timer og sov på den sist etter å ha sovnet under amming. Lett å ta av trekket for å vaske det i vaskemaskina en gang i blant (mener den tåler 60°C).

Ammeputa fra Ergobaby fraråder jeg på det sterkeste. Skikkelig bomkjøp! Hard og sklei bare unna under amming. Blir for få hender når du må bruke den ene til å holde ammeputa på plass :happy:
 
Jeg har bbhugme gravidpute nå, å kommer til å bruke den til amming, hvis jeg trenger vell å merke, har nesten ikke brukt ammepute med de andre to :) Men liker godt at jeg kan knyte den rundt livet, så den holder seg på plass under ammingen!
 
Prøver meg på å bruke bbhugme gravidputa som ammepute også. Med de to eldste brukte jeg aldri ammepute, hadde en sofapute på størrelse med en hodepute som gjorde susen.
 
Har et spørsmål ang ammepute. Pga medisiner kan jeg ikke amme mer enn 2 ganger i døgnet, morgen og kveld. Hvis babyen skal ha morsmelk gjennom dagen må jeg pumpe. Forestiller meg at melkeproduksjonen pga dette kanskje ikke kommer helt igang slik at baby nok må leve på morsmelkerstatning. Det blir mest tåteflaske. Er ammepute å anbefale for tåteflaske? Vanskelig å vite om ammepute kan være bortkastede penger for oss.

Jeg ble etterhvert pumpemamma og gav flaske. Ammeputa var gull verdt for meg. Da fikk jeg hvilt armen/skulderen. Cosyfix sin ammepute er såpass hard at man kan fint legge babyen på ryggen oppå den uten å holde. De har cosyfix på de fleste barsel avd vil anbefale deg å prøve der før du kjøper så er du sikker på at den dekker ditt behov
 
Jeg har bbhugme gravidpute nå, å kommer til å bruke den til amming, hvis jeg trenger vell å merke, har nesten ikke brukt ammepute med de andre to :) Men liker godt at jeg kan knyte den rundt livet, så den holder seg på plass under ammingen!


Cosyfix har belte som kan festes rundt livet
 
Anbefaler Cozyfix! Tror den redda hele amminga for meg sist. Veldig greit at den låses bak ryggen og dermed holder seg på plass. Veldig kjekt å kunne ha armene fri både under amming og når babyen sovner under amming. Forrigemann lå mange timer og sov på den sist etter å ha sovnet under amming. Lett å ta av trekket for å vaske det i vaskemaskina en gang i blant (mener den tåler 60°C).

Ammeputa fra Ergobaby fraråder jeg på det sterkeste. Skikkelig bomkjøp! Hard og sklei bare unna under amming. Blir for få hender når du må bruke den ene til å holde ammeputa på plass :happy:

Akkurat det med sovingen hadde jeg helt glemt. Mine lå også der å sov :)
 
Jeg syntes også BBHugMe gravidpute var helt talentløs som ammepute :p Brukte den i starten, men krøyp til slutt til korset og kjøpte Cosyfix. Det ble en helt annen verden! Elsker at den er så fast og at den kan festes bak på ryggen :) Anbefales på det varmeste!

Vil også anbefale ammepute om man skal flaskemate. Det er slitsomt for skuldrene å holde babyen mens den drikker :)
 
Har bbhugme som gravidpute helt super til det, som ammepute derimot synes jeg den var helt ubrukelig. Altfor stor og klumpete. Cosyfix er den beste ammeputa jeg har brukt. Super også til flaskebarn da den er såpass fast at babyen ligger stødig på ryggen mens man gir flaske.
Enig med deg ang bbhugme! Fantastisk å sove med, "håpløs" til amming.
Endte opp med å bygge opp med ett par sofaputer og ett par hodeputer sist, da fikk jeg bygd opp perfekt akkurat der hvor jeg trengte støtte til enhver tid :)
 
Hvilken ammepute skal dere kjøpe?
Jeg tenker å mulig gå for Cozyfix, den hadde jeg for 4 år siden, men mange som anbefaler BBhugme også.
Cozyfix, uten tvil. Bbhugme er alt for myk for nyfødt, syns jeg. Og for stor til å ha med ut. Cozyfix'en pakker jeg bare under vogna.
 
Jeg har fått arvet en My room ammepute. Tror ikke den er så veldig bra, den virker for myk og flat. Hvis jeg ikke synes den er noe særlig får jeg heller kjøpe en annen hvis jeg opplever behovet for en slik pute.
 
Jeg har bbhugme gravidputa, kommer til å prøve den som ammepute også. Har vurdert å kjøpe cosyfix nå før fødsel men tenker å prøve den jeg har først og om den ikke funker noe særlig så blir det cosyfix.
 
Back
Topp