Ammepute

Dere som skriver om bbhugme er det den lille eller storedere mener?
Store, den lille fantes ikke når jeg kjøpte :happy: men det jeg liker med cozyfix er at den er ganske fast, tror ikke jeg hadde likt den lille BBhugme. Og den lille BBhuhme er vel ikke så god som gravidpute heller?

Likte best fast ammepute, så ble Cosyfix her (trengte bare de første 2-ish månedene, men veldig verdt det da!), prøvde noen ulike på barsel og ammepoliklinikken. Brukte bare en ekstra vanlig pute til å støtte opp under graviditeten. Ikke prøvd bbhugme da, men hører mange som sier det som går igjen her, god i graviditeten, dårligere som ammepute :)

Så heldig du var som ikke trengte ammepute, hadde håper jeg skulle slippe det styret :p særlig siden mor og svigermor sto over meg og masa om at de ikke hadde ammepute på 90-tallet. Jeg prøvde å dra vekk en tur uten puta da lillegutt var nyfødt, men endte opp med at han ikke fikk spist ordentlig. MEN jeg støtter rådet om å vente å se, jeg kjøpte cosyfix først etter at jeg hadde født. Venta til lillegutt var 1 mnd for å se om vi skulle lære oss uten, så er det noe jeg skulle gjort om igjen hadde det bare vært å kjøpe den ammeputa 3 uker tidligere.

IKEA har noen veldig harde, faste hodeputer,jeg brukte også 2 av de i stedet for gravidpute, og det ga bra med støtte kom jeg på nå! :) så jeg tror man fint kan klare seg uten egen gravidpute, men er jo bare å kjøpe hvis man har økonomi og lyst til det.

Joda for all del, bare føler det ofte her inne på forumet blir veldig ensidig perspektiv på at når man er gravid pg tiden etterpå så klarer man seg ikke uten bbhugme eller ammepute etc og det er jo slik en utstyrsjungel og alt for lett å kjøpe en masse greier man egentlig ikke trenger. Og det er jo dyrt nok med baby om ikke man skal bruke masse penger på ting man kanskje fint klarer seg uten:-) så greit å få frem perspektiv på at man kan kanskje først prøve med vanlige hodeputer eller dyne etc både til å sove med og til amming første tiden å heller kjøpe en ammepute da om man føler man savnet det:-)

Joda for all del, bare føler det ofte her inne på forumet blir veldig ensidig perspektiv på at når man er gravid pg tiden etterpå så klarer man seg ikke uten bbhugme eller ammepute etc og det er jo slik en utstyrsjungel og alt for lett å kjøpe en masse greier man egentlig ikke trenger. Og det er jo dyrt nok med baby om ikke man skal bruke masse penger på ting man kanskje fint klarer seg uten:) så greit å få frem perspektiv på at man kan kanskje først prøve med vanlige hodeputer eller dyne etc både til å sove med og til amming første tiden å heller kjøpe en ammepute da om man føler man savnet det:)

Ja, jeg er enig i det jeg :)
Klarte fint å støtte opp med puter og ekstra dyne fremfor egen gravidpute.
Men, interessant du ser det sånn, for jeg synes jeg nesten oftere har sett at folk skriver at de ikke trengte ammepute og at det bare var bortkasta i en del andre tråder. Ble nesten litt "skuffa" over at jeg ikke klarte utstyrsfri amming selv. Men har forsona med meg at jeg har idiotfasong på både bryst og brystknopp nå da :hilarious: hadde nok fort blitt en av dem som var låst til å være hjemme og kun amme liggende om jeg ikke hadde hatt cosyfix.
Men som sagt, kjøpte den ETTER fødsel og det gikk helt fint å vente å se an behovet :)
Jeg for min del synes for eksempel babynest er helt unødvendig og en sånn ekstragreie som markedet bare har laget, vi har lekegrind, babybag, vognposen og vippestol som kan tjene samme funksjon. Men ja, er jo mange som sier det var uunnværlig så det er litt ulikt hva med virkelig får bruk for.

Ja, jeg er enig i det jeg :)
Klarte fint å støtte opp med puter og ekstra dyne fremfor egen gravidpute.
Men, interessant du ser det sånn, for jeg synes jeg nesten oftere har sett at folk skriver at de ikke trengte ammepute og at det bare var bortkasta i en del andre tråder. Ble nesten litt "skuffa" over at jeg ikke klarte utstyrsfri amming selv. Men har forsona med meg at jeg har idiotfasong på både bryst og brystknopp nå da :hilarious: hadde nok fort blitt en av dem som var låst til å være hjemme og kun amme liggende om jeg ikke hadde hatt cosyfix.
Men som sagt, kjøpte den ETTER fødsel og det gikk helt fint å vente å se an behovet :)
Jeg for min del synes for eksempel babynest er helt unødvendig og en sånn ekstragreie som markedet bare har laget, vi har lekegrind, babybag, vognposen og vippestol som kan tjene samme funksjon. Men ja, er jo mange som sier det var uunnværlig så det er litt ulikt hva med virkelig får bruk for.

Du er absolutt ikke alene om å trenge pute for å få til ammingen bra, jeg vet flere som har hatt behov for det, om så bare å få riktig stilling for å unngå slitasje og vondter i kroppen:-)

Det finnes sikkert ulike varianter av slike teåder her inne, jeg føler jeg har kommet mest over den varianten av ting og utstyr man bare «Må» ha. Og synes selv det var vanskelig i starten å navigere meg igjennom hva jeg faktisk trengte å kjøpe og ikke. Etter myyye tenking og grubling er vi fornøyde med hvordan vi gjorde det og det er endel utsyr vi kjøpte inn etter barnet kom til verden etterhvert som vi så behovet:-)

Helt klart, vi hadde babynest i soffaen som vi brukte til dagsoving den første tiden, hadde nok klart meg uten den også, men var litt greit å ha den for å skåne soffa for gulp etc og for å slippe å være redd for at babyen skal falle ut av soffaen:-):-) men da hadde vi heller ingen av de andre greiene du ramset opp for de tingene har vi droppet pga vi ikke har sett behovet hos oss:-)

Men altså, jeg er tilhenger av endel utsyr som gjør hverdagen enklere også. Bare at for min del har hverdagen vært enklest når jeg fikk til å amme uten pute å slippe å drage med meg pute over alt:-)

BBHugme og Cozyfix..! :joyful: Perfekte puter til hvert sitt bruk

Cosyfix uten tvil. Men også fornøyd med chicco ammepute. Brukte kun en vanlig pute mellom beina, fikk ikke dreisen på gravid sovepute...

Back
Topp