Ammepute

Kråkebolla

Med en liten kråkebolle i ovnen
Hei snupper :-)

Håper alle har hatt en fin helg så langt!

Lurte litt på om det er noen her som har noen erfaringer med ammepute? Evt om noen har spesielle merker å anbefale, og hva de ligger på i pris?

Har fått en anbefaling på en som heter CozyFix, det er visstnok denne de anbefaler på føden på Ullevål, og den sies å være den beste.. Men den koster over 1000 kr.. Det syns jeg er litt vel mye.. Eller er det den summen man må opp i for å få tak i en god ammepute? :-)

Jeg var veldig i tvil om jeg skulle kjøpe ammepute, etter å ha lest her inne var det mange som sa de aldri brukte den og noen som forgudet sin.

Naprapaten jeg går til har også ymtet på å passe på riktig holdning ved amming, holde baby tett inntil og i tilfelle støtte opp med en vanlig sofapute.

Jeg kjøpte en fin og fast ammepute på KID til -40% (ble kanskje 200,- for den) og så prøver vi og ser.

Last edited:
Jeg har en ammepute fra BabyDan, som jeg har brukt masse til mine to. Nå er den jo godt brukt, men kommer til å bruk den denne gangen også! Jeg syntes det var veldig deilig med ammepute, da fikk jeg slappet av i skuldrene, og når en har fått en god teknikk og funnet en god stilling kunne jeg ha hendene frie... Som kom godt med da jeg hadde en gutt fra før som ville og ha oppmerksomhet, spesielt under amming....

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Jeg sverger til doomoo ammepute!! Den er rett og slett like fantastisk som alt jeg har lest om :D Nå har jeg kun brukt den under graviditeten pga bekkenet, men den er nok like god til å amme med :) Men tror ikke jeg hadde kjøpt den kun til bruk ved amming, siden jeg aldri har brukt ammepute. Men har lest at så mangen sverger til denne puten ved bekkenløsning osv så ville teste den ut, kjøpte den for noen mnd siden, og jeg elsker den virkelig <3

♧ Sendt fra appen ♧

Jeg trengte det ikke. Var jo mye på farten og kunne ikke drasse med meg puta uansett. Sofapute når jeg var hjemme var like kjekt.

Jeg sverger til doomoo ammepute!! Den er rett og slett like fantastisk som alt jeg har lest om :D Nå har jeg kun brukt den under graviditeten pga bekkenet, men den er nok like god til å amme med :) Men tror ikke jeg hadde kjøpt den kun til bruk ved amming, siden jeg aldri har brukt ammepute. Men har lest at så mangen sverger til denne puten ved bekkenløsning osv så ville teste den ut, kjøpte den for noen mnd siden, og jeg elsker den virkelig <3

♧ Sendt fra appen ♧
Denne har jeg også:)) kjøpte den for ett par uker sia, for den er god å sove med å :) men vi har 150cm seng, så ble så trangt :p men den virker god å amme med :)))

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg elsker Doomoo, foreløpig bare brukt den i svangerskapet, men den er helt fantastisk!

Men dere som har Doomoo, hvilken str har dere?? :-) Ser det er forskjellig..

Jeg hadde ikke ammepute sist gang men tror kansje jeg skal kjøpe det denne gangen?Ser hvertfall litt i rundt om jeg kommer over noe til en grei pris..Orker ikke og legge så mye penger i en sånn for forrige gang mistet jeg melken etter 2 mnd så jeg kjøper ikke det dyreste om jeg kansje ikke får brukt det noe særlig denne gangen heller??

Tenkte jeg skulle sy en. Hadde en boppy, veldig bra ammepute. Men gitt den vekk, bruker ikke 1000kr på det når jeg ikke får amme noe særlig.

Men ei billig IKEA dyne + stoffrester, det blir nok ei bra ammepute. :)

Tenkte jeg skulle sy en. Hadde en boppy, veldig bra ammepute. Men gitt den vekk, bruker ikke 1000kr på det når jeg ikke får amme noe særlig.

Men ei billig IKEA dyne + stoffrester, det blir nok ei bra ammepute. :)

Hadde jeg vært venn med symaskinen hadde jeg kanskje prøvd på det selv *fnis* , men det er jeg dessverre ikke.. Jeg har tilbragt uendelig mange timer med ammeputen og da har jeg heldigvis fått uttelling for den. Men ja; utstyr er Dyrt!

Sent from my iPad using BV Forum

Det er litt sånn at når vi nå får nr 4, og har gitt vekk alt fordi vi trodde tre var nok;) da prøver jeg å spare plass og penger:)

Jeg fikk en, den er genial med at den har små kuler inni seg, mye bedre enn syntetisk fluff. Jeg kan forme den mye lettere og bedre da :) super fornøyd med den så langt! Har vel og merke bare brukt den til å sove med i lang tid, så håper den er like bra til amming også ;)

Husker ikke merke på min i farten, men jeg syns den er ypperlig til å ha mellom lår og knær når jeg som gravid nå ligger i senga med heftig bekkenløsning. Etterpå blir det nok godt brukt til amming når vi er hjemme, ellers kan jeg amme hvor som helst uten noe støtte, gått veldig fint med de andre to. Men syns likevel den er kjekk å ha. Så den har jeg hatt i alle tre graviditetene og nå snart til alle ungene :)

Hadde en fra Kid sist jeg som funka som bare det. Men brukte mye sofaputer, tepper osv.
Var mest slitsomt i starten igvhadde glede av ammeputen da. Etterhvert gikk det fortere ved hver amming og jeg ble ikke så sliten i armene- musklene var vant til å holde den lille hele tiden så da måtte jeg ikke ha puta!

Back
Topp