Ammepute?

*IdaMor*

Elsker forumet
Er det noe som er verdt og invistere i?
Jeg ga opp ammingen med førstemann.(han ville bare ta den ene puppen, så måtte umpe den andre.. det ble bare styr!) Men denne gangen føler jeg meg litt mer forberedt på hva jeg har i vente. Vil virkelig få det til!
Så jeg lurer på om ammepute altså er noe å bruke penger på? Noen sier jo at de ikke hadde fått til ammingen uten, mens noen mener at man ikke trenger den??
Har dere noen andre råd for og få en god start på ammingen?

Jeg har planer om å investere i en Cozy fix. Sliter med nakke og skuldre, og vil ikke at amminga skal bli ødelagt av at jeg ikke klarer å holde babyen i allefall... Synes det virker smart å kunne spenne fast puta og ha armene fri :-)

Vil ha en som er skikkelig fast så har planer om å kjøpe Barns Hus sin ammepute. Koster ikke allverdens og virker god.

Jeg som har så små pupper må ihvertfall ha en ammepute :-P ellers får jeg vondt i armen og skuldra av å holde babyen opp...brukte en sofapute med  første mann og det gjør jeg ikke igjen..

Jeg har da et kjempetips til deg/dere:

Det er veldig lurt at du har prøvd ammeputa før du investerer i en!!! Forrige barselperiode kjøpte jeg en til kr. 800,- uten å ha prøvd den, og den var jeg rett og slett skikkelig misfornøyd med. Tror ikke man vet helt hva man kommer til å trives med før man har prøvd. På helsestasjonen har de ofte de fleste typer... Jeg endte opp med den billigste og mist anbefalte av alle ammeputer, men det var den som var best for meg og mitt lille lykketroll =)

hensja skrev:
Så nå at du også spurte om vi syns ammepute er noe å bruke penger på. Mitt svar er: JA!!! Utrolig deilig å få riktig støtte, uten å måtte bygge opp med puter og pledd... Lettvint!

Heeh, ja jeg tro jeg skal vente til baybien er ute, før jeg kjøper, og heller gjør som du sier å låner en. fikk låne prøve en på sykehuset sist. Men alt er litt tåkete fra den tiden så jeg husker ikke hvordan jeg syntes den var :P Får heller sende kjæresten avgårde etter vi har kommet hjem vist jeg finner ut at jeg må vil ha det :P

Merrymon skrev:
Jeg har planer om å investere i en Cozy fix. Sliter med nakke og skuldre, og vil ikke at amminga skal bli ødelagt av at jeg ikke klarer å holde babyen i allefall... Synes det virker smart å kunne spenne fast puta og ha armene fri :-)

ja denne Cozy fix har jeg hørt masse bra om, får mye skryt. Selv har jeg bare lånt en tarok ammepute. Jeg venter med å invitere i en til å se om amminga funker denne gangen.

Jeg har kjøpt ammepute denne gangen, hadde det ikke sist. Savnet det ikke i starten, men etterhvert som han krøp over 4-5 kg ble det tyngre å holde han i riktig stilling over tid og det var mye styr med sofaputer i alle retninger. 

Jeg brukte ammepute til storesøster (Da hun omsider ville ta puppen) og jeg kunne ikke ha vært foruten! Kjempegreit å ha, absolutt verd å invistere i 

Back
Topp