Ammepute? Nødvendig eller ikke?

verteline

Elsker forumet
Hadde ikke det sist, klarte meg fint uten.. Men vurdere å kjøpe det nå:) hvis det er verdt det? Var ammepute en nødvendighet for deg?:)

Her må det ammes i så mange rare stillinger at det hadde vært totalt bortkastet med ammepute. Jeg ville ha ventet til babyen er ute for å se hvordan ammingen går ;)

var veldig nødvening den første tiden for å komme inn i ammingen skikkelig. Han slapp puppen med engang det kom en liten bevegelse og da var det greit å ha puta for stabilitet. men etter ett par-tre uker la jeg den vekk for da hadde vi blitt så drevene sammen;) men for meg var den i høyeste grad en god invistering=)

Jeg hadde ikke klart meg uten. Brukes til hver amming på dagtid, og den brukes som støtte under armen eller baby når hun ligger i fanget for kos også. Brukes nok mindre etterhvert, men den sparer min nakke og skuldre for å bli helt stive iallefall. Så jeg investerte med glede 250,- for min.

.

Last edited:
Elsket ammeputen, nydelig avlastning av armer og skuldre. Min samboer brukte den også veldig mye. Og han ammet ikke:p Men jeg har to og den ene er grusom og den andre er god. Jeg liker de som er litt myke, som går an å forme:)

Vi kavet mye med ammingen i begynnelsen. Første puta jeg kjøpte var ikke formelig nok, og jeg la den raskt bort til fordel for vanlige sofaputer (dette var en sånn BarnasHus pute) så prøvde jeg en sånn pute som var fylt med riskorn (eller noe lignende) på helsestasjonen og den var kjempedeilig så vi kjøpte en slik. Den ble mye brukt frem til vi hadde god kontroll på matingen, og enda en stund lenger for kos når han ville ligge inntil og jeg syntes det var greit å ha armene fri. Tror merket vi hadde var BabyDan. Iallfall kjempefornøyd med den :-)

Nei, jeg har aldri hatt noen ammepute.
Men har brukt andre vanlige puter å støtte opp med når jeg har hatt behov for det.

Jeg brukte den mye de første månedene, til en gang jeg hadde besøkt pappa og de i noen dager, og da jeg kom hjem var ammeputa bare i veien. Kan jo hende fordi babyen ble større også. Men uansett, syns den var kjekk å ha, og kunne jo også brukes til annet enn bare amming. 

Jeg tviler på at jeg hadde kjøpt en selv da, jeg hadde en fordi jeg arvet den. 

Jeg har den ikke, og har ikke behov for den heller :)
Kan bruke vanlig pute, dyne, teppe, et eller annet i stedet :)

Jeg fikk en ammepute av svigersøster. Brukte den bare et par ganger. Den er stygg å se på, ligger bare og slenger, og hodepute i sengen eller "pynteputene" i sofaen gjør samme nytten, jeg trenger bare av og til å støtte opp ene armen min eller ligge hele baby oppå puten så jeg kan spise middag når maten endelig har blitt iskald fordi noen plutselig skal spise i en time ;p

Jeg brukte ammeputa en eneste gang. Hadde jo kjøpt den, så ville liksom ta den i bruk. Men den var bare i veien, så ble fort pakket vekk.

Jeg tenker, man har jo ikke ammepute/puter tilgjengelig overalt man skal amme, så det greieste sånn sett er jo egentlig å klare seg uten:) greit å ha noe å støtte armen på, men til det duger jo en vanlig pute/sofapute.

Nå ammet ikke jeg så lenge, men brukte den veldig lite når jeg ammet, likte den ikke helt sist iallefall, synes det var bedre å bruke sofaputer eller hodeputa:)

jeg brukte det aldri

Vi brukte ammeputa veldig mye! Både jeg, pappan og storesøster! Den er genial som støtte til kos, så får du begge hendene fri Jeg bruker den alltid til amming også! God avlastning på skuldre!

Den ble godt brukt forrige gang, og regner med å bruke den igjen denne gangen.
Var veldig praktisk å bare legge babyen på puta og dermed ha armene fri.

For meg har den vært uunnværlig de første ukene etter fødsel. Sikkert pga ks, og jeg har slitt med sårene. Så måtte sitte veldig rakt, og da ble det belastning for skuldre og armer når jeg ikke hadde puta. Men nå brukes den i senga til babyen, for å gjøre det litt trangere...

Back
Topp