mammantilcaro
Forelsket i forumet
Hei!! Jeg har hatt sinnsykt mye melk de første dagene, noe som gjorde at jeg på anbefaling av en jordmor pumpet meg litt for å unngå brystbetennelse siden jeg hadde det to ganger med førstemann. Igår hadde jeg derfor en flaske melk i kjøleskapet som vi var dumme nok til å gi til veslejenta da vi hadde besøk (jeg er ikke veldig komfortabel med å amme foran familie), og idag har ammingen gått skikkelig dårlig. Jenta sliter, kaver og blir skikkelig sinna uten å få tak i puppen. Vi har prøvd og egentlig styra i hele dag med dette, hun får tak kanskje hver tiende gang jeg prøver å legge henne til, og da først etter minutter med frustrert skrik og kaving fra henne. For å få i henne noe melk overhodet har vi derfor gitt henne litt flaske igjen idag etter vi har prøvd og feila med puppen. Jeg regner med det er flaskingen som gjør at hun ikke får til amming lengre. Jeg frykter jo nå at dette er slutten på ammingen for vår del, og jeg blir utrolig stressa og lei meg av at det har blitt sånn, så jeg lurer på om noen har tips eller råd til hvordan vi kan gå tilbake til bare amming?:-( vi vil jo egentlig ikke gi flaske før ammingen er helt etablert og hadde absolutt ikke planer om det de første ukene, men nå er jeg redd for at det er for sent:-(