Ammeproblemer, puppenekt og lite melk

Lykkelig1985

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
Er så sliten nå, føler amminen har vært en evig kamp i 3 mnd. Føler jeg aldri har klart å produsert nok melk til gullet. Det har alltid vært et eller annet med ammingen. I det siste nekten han også å ta puppen, total nekt, hylgriner og blir knall rød. Jeg har prøvd alt jeg kan for å øke produksjonen, brukt en liten formue på forskjellige produkter som kan være gunstig for produksjonen, drikker mye vann og vørterøl samt spiser harvregryn, men ikke mye økning i melkeproduksjonen. Har også sjekket for låsninger i nakke hos manuellterapaut, men det hadde han ikke. De siste dagene har det blitt mer og mer flaske, kan jo ikke sulte han heller. Og jeg springer mellom pumpinger og vasking av utstyr. VIl jo gjerne kun gi han mm, men får maks ut 40 ml liksom. Vet han kan få ut mer, men hjelper fint lite når han nekter å ta den. Han koser seg sånn når han har spist seg mett på mme, men jeg kan liksom ikke kose meg med han, pga da må jeg pumpe samt gjøre i stand til neste runde. Har prøvd å luftet dette til samboeren min, han sier jeg må prøve å holde ut, men støtte meg jo uansett. Dette fører bare til at jeg prøver enda hardere med ammingen, noe som igjen har tappet meg totalt for energi de siste dagene...

Hvorfor kan jeg ikke bare få til å amme :( Føler meg misslykket der altså....

Beklager utblåsningen, og beklager at jeg ikke har vært noe spesielt inne her i det siste. Som dere forstår er det pga ammeproblemer som tar opp all min tid. Nesten ikke tid til å dusje :( Nå er sambo offshore også....

Vi bruker mme pga det samme. Begynte med det tidlig her men. Prøvde å pumpe men ga opp det også. Ble bare stress og irritasjon. Føler meg bedre og nyter tiden med hu mye mer. Mannen min synes det er supert siden han kan mate også. Jeg får gjort ting jeg skal selv om hu vil ha mat.

Sent from my iPhone using BV Forum

Du har ikke noe tette melkeganger eller noe sånt da? Det er ikke noe skam i å bare gi flaske hvis du trenger det.Det viktigste er jo at begge har det bra.Her får han bare flasker da det ble så deprimerende etter alt strevet med amming, puppenekt, delamming og håndmelking. Det er vondt å ikke få gjøre "plikten min" men alle her i hus kommer bedre ut med flaskemating. Så nå har jeg mulighet for å kose meg i permisjonen og med elstemann som ikke gjorde noe annet enn å se på tv etter barnehagen omtrent da jeg måtte sitte og mate babyen konstant.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Tror eg hadde forsøkt å smøre på litt sviskesaft eller noe hvis babyen absolutt ikke ville ta for å se om det hadde hjulpet hvis jeg hadde vært desperat nok.(selv om det er litt tidlig) legge til så ofte som du kan og gi mme etterpå hvis fortsatt sulten.sel om du sikkert gjør det om babyen tar.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hvis du heller vil gi mme, så gjøt du det. Det er et godt alternativ. Syns du har gjort en god jobb!

Sendt fra mobilen min ♥

Takk for gode svar :) Unner jo ingen å ha de samme problemene men godt å høre at det er flere som har vært igjennom dette.

Jeg ammer med skjold å har nå fått den stygge komplikasjonen med at det ikke kommer nok melk når jeg ammer. Så jeg gir mme to ganger i døgnet. Før den lengste duppen og til kvelds. Da får jeg mer tid til meg selv og husarbeid. Noen vill si det er egoistisk men heller det enn å ikke klare noe. Må holde litt orden i huset så det er rent å trygt for storebror ;)
Erstatning er i dag et kjempe godt alternativ :D ingen mor er en dårlig mor av å gi barne sitt mme :)

*Lillesøster 26.07.13♡*
*Storebror 20.12.11♡*
*Gifta oss 12.12.12♡*
(har vært *sønnfødt20.12/11*)

Jeg måtte selv gi opp Fullamming etter bare en mnd, men jeg fikk rett og slett ikke opp produksjonen. Det resulterte i en sulten gutt og ekstremt sliten mamma. Nå får han pupp to ganger om dagen og resten mme. Han er kjempefornøyd, jeg har mer overskudd og pappa'n kan delta mer.

Jeg tror personlig at det heller er bedre med en mamma med overskudd enn amming koste hva det koste vil. Noen ganger går det rett og slett ikke. Du har prøvd mer enn lenge nok og er en super mamma! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp