Skrev tidligere:
Noen andré som sliter med ammingen? Føler meg litt ensom her ettersom det er født 45 mai babyer men ingen som nevner noe om det. Har så såre brystvorter at jeg må håndmelke og gi i kopp. Det er så utrolig slitsomt, håper jeg får til ammingen når sårene har grodd og jeg skal.prøve på nytt. Foreløpig er det mest tårer her. Nydelig jente vi har fått, ønsker å nyte det snart.
Oppdatert:
Håndmelket meg i 1,5 døgn for å gi brystene en pause til å gro. Har gått fint å amme på det ene brystet nå, men det andré er fremdeles veldig sårt. Hun sklir med tungen på brystet og det er det som gjør meg sår. Blir mer og mer sår for hver gang jeg ammer også på "godpuppen". Legen skal se på tungebåndet igjen i morgen. Fikk prøve skjold på den såreste puppen i dag men syns det var helt forferdelig.
Det har nå slått meg hvor viktig ammingen kan være for selvfølelsen, spesielt de mest sårbare dagene etter fødsel. Anbefaler alle som sliter om å søke hjelp så fort som mulig og ikke sitte hjemme å slite med det. lykke til alle sammen!